Ga naar inhoud

CD_R wil niet gelezen worden


Ine6

Aanbevolen berichten

Ik heb een CD-R waarop wat belangrijke dingen staan.

Als ik deze in mijn laptop stop dan wil hij niet open gaan - hij doet dan zelfs alsof er geen cd in mijn lader van de laptop zit

Alle andere cd's en cd-r's werken wel

 

Gek genoeg wanneer ik gebruik maak van een tool genaamd Recover Disc Dan kan die tool wel alles vinden wat op de cd staat

Nu zal je denken oké probleem opgelost maar niet dus

 

Want die Recover Disc tool laat slechts toe om slechts 2 bestanden per dag te recupereren 

wat zou betekenen dat ik binnen enkele maanden nog niet alles heb wat ik wil hebben van op die cd

 

mijn vraag is nu

hoe komt het dat die cd niet wil openen en doet alsof er geen cd in mijn lader zit en alle andere cd's wel gewoon werken

en waarom kan de tool revover disc dan wel alles vinden? 

is er geen andere manier om toch mijn cd gewoon te kunnen openen zodat ik er alles kan afhalen en kan bewaren

op een nieuwe cd of op mijn computer?

 

Ik heb al geprobeerd met andere recover cd programma's maar geen van allen werkt enkel de recover disc tool - freeware

hopelijk heeft iemand een idee hoe het nu verder moet

alvast bedankt voor antwoord

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het programma Recover Disc de enige tool is die voor jou werkt en de bestanden zijn echt belangrijk, dan koop je dat programma voor $ 27,00: http://www.recoverdisc.com/order.shtml

 

Zelf gebrande cd's gaan in de loop der tijd achteruit en de inhoud is tenslotte niet meer terug te halen. Het ene merk cd's blijft langer leesbaar dan het andere, maar op den duur gaan ze allemaal achteruit. Ook de manier van bewaren is van belang: liefst koel en in het donker bewaren. Het is dus geen goed idee om cd's te gebruiken voor back-ups van belangrijke bestanden. Of je moet die cd's zo om de 2 jaar gaan controleren en kopiëren, waarna je de oude cd weggooit. Hier wat info over cd rot: https://www.eenmanierom.nl/cd-rot/

Het is een vrij oud artikel, maar de auteur van dat artikel had goede ervaringen met CDCheck, hoewel ook dat programma niet alle bestanden wist te herstellen: http://kvipu.com/CDCheck/download.php

CDCheck is gratis voor persoonlijk gebruik. Ik heb het installatiebestand van het programma laten controleren door VirusTotal. Geen van de 57 virusscanners zag er een bedreiging in: https://www.virustotal.com/nl/file/8b995e3afece72ee8b4f6f617f3e8e058ff25ba3f923c21c017338367437bc65/analysis/1489412590/.

 

Wanneer jij CDCheck zelf al gebruikt hebt en het voor jou niet voldeed, dan moet je misschien toch de portemonnee trekken voor Recover Disc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even melden dat de cdcheck niet lijkt te werken en zelfs niets doet

 

wat ook gek is dat mijn cd absoluut geen sporen vertoond van cd rot zelfs niet van krassen de cd ziet er eigenlijk compleet normaal uit

 

als iemand nog een idee heeft laat maar horen - alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom deze cd niet te openen: er kan bij het branden zomaar een putje verkeerd zijn gebrand, en tja, dat had zo maar het voor de leesbaarheid onmisbare stukje info moeten bevatten...

 

ooit loste ik zoiets (in mijn herinnering tot volle tevredenheid) op met een progje dat heet cdroller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Passer zei:

Geen idee of het ook bij een CD werkt, maar nooit geschoten is altijd mis - dus probeer het even

 

n.a.v. je post in dat andere topic even dit: mogelijk helpt het niet bij een CD, maar je kan het toch even proberen? Moes het wèl werken, dan ben je mogelijk uit de problemen uit toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOI HOI

 

Goed nieuws heb zelf als nog een oplossing kunnen vinden 

Tja opgeven staat niet in mijn woordenboek

Het programma dat voor mij volledig en 100% werkte en werkt is RECUVA 

Het kon alles vinden wat op mijn cd stond en belangrijker ik kon alles er af halen 

Dus mijn topic mag afgesloten worden 

Dank voor de geboden hulp daardoor ben ik blijven zoeken en heb ik gevonden

groetjes en ga door met het goede werk hier om elkaar te helpen - echt top forum 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k had niet verwacht dat Recuva het nog zou kunnen inkijken gezien je al schreef: " Ik heb al geprobeerd met andere recover cd programma's maar geen van allen werkt "...

 

(en dus heb ik ook weer bijgeleerd :) )

 

mooi dat je het vond èn dat je het hier nog even vermeld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.