Ga naar inhoud

Windows update werkt niet


Kareltje

Aanbevolen berichten

Sorry dat de foto gedraaid is, maar krijg hem niet anders. Op mijn pc staat de foto namelijk niet gedraaid.Plaatje.jpg.545576148f8ddd0e7f04c2ada3e1d4d4.jpg

 

Ik wil updates halen voor mijn Windows 10, maar dit lukt niet. Krijg de melding dat hij de updates niet kan installeren. Iemand hier een oplossing voor?

 

(plaatje gedraaid, Passer)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

a. maak eens een plaatje van je recente updates en plaats het even (indien hulp nodig: vertel het dan)

b. re klik op de windowsknop > opdrachtprompt (als administrator) > vul in: sfc /scannow  enter en wacht tot dit gebeurd is.

Je kan hierop drie antwoorden krijgen:

- scannen is voltooid en er werden geen fouten gevonden

- er werden fouten gevonden en die zijn hersteld

- er werden fouten gevonden maar die werden niet hersteld.

Vertel even welk antwoord je kreeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer, bedankt voor je reactie.

 

Hier de foto's van de reeds geinstalleerde updates. Die andere foto gaat over punt b

 

Plaatje-1.thumb.jpg.36e7de031412c4d84a6c76894e41db53.jpg

 

Plaatje-2.jpg.70737d11abeeb6f12543fbcad312670d.jpg

 

Krijg steeds de foto's gedraaid in het beeld, terwijl ze op de laptop goed staan. Hoe kan dit?

 

 

 

 

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk dat jij je foto's met een camera neemt. Makkelijker kan je dit met: een printscreen (schermafbeelding) maken : uitleg: http://www.pc-helpforum.be/topic/59368-het-knipprogramma-gebruiken-om-een-printscreen-te-maken-in-windows-10/

 

ivm je bovenste plaatje had ik liever gezien of je updates gelukt waren.

Doe daarom het volgende:

klik links op je windowsknop (ga dus naar alle apps) - typ daar in: update (enkelvoud)

Dan heb je een van de keuzes: Instellingen voor windows update - klik dit open en daar vind je Geschiedenis van je updates.

Klik dit open (daar staat bij of ze voltooid dan wel mislukt zijn) en maak daar eens een plaatje van?

 

Plaatje 2: je systeem geeft aan dat er 'door iets" al een scan van je systeem/ een herstel van je systeem bezig is, zodat de gevraagde sfc /scannow niet kan uitgevoerd worden.

'k heb geen idee waar hij (je systeem) het over heeft... (jij wellicht ook niet)

Probeer daarom dit nog eens opnieuw?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Printsreen van alle uitgevoerde updates zal niet lukken denk ik. Dan zal ik meerdere printscreens moeten maken, Zoveel zijn het er.

 

Ook nog een printsreen gemaakt sfc/scannow. Wat mij wel opvalt dat alleen de Onderdelenupdate naar Windows 10 versie 1607 steeds mislukt.

Knipsel.JPG

Knipsel1.JPG

aangepast door Kareltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Kareltje zei:

Printsreen van alle uitgevoerde updates zal niet lukken denk ik. Dan zal ik meerdere printscreens moeten maken

ja, je hebt gelijk, maar het was me  te doen om mogelijk mislukte updates van de laatste periode - dus een printscreen van de recente updates zal volstaan - en dat staat er al.

 

Wonder dat bij de laatste 2 mislukte (zijn het de laatste of komen er nog achter?) geen KB-nummer vermeld wordt maar het gaat er blijkbaar telkens om (dezelfde?) 'onderdelen update'...

 

Laten we al eens beginnen met de windows updater probleemoplosser

Eenmaal die zijn werk gedaan heeft: ga naar updates en zet het zoeken naar updates in gang.

 

Probeer dit dus al eens (al zit ik ook nog te denken in de richting van mogelijke malware...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, porrelaar zei:

Enkel ter informatie: met de "Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1607" wordt de Anniversary Update (= Jubileumupdate) bedoeld die begin augustus 2016 uitkwam. Die mislukte update zal bij Kareltje heel vaak voorkomen in zijn Geschiedenis van updates.

Ja dat klopt porrelaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.