Ga naar inhoud

NOKIA LUMIA 800 plots andere provider


Aanbevolen berichten

Beste vrienden.

 

Ik ben al jaren aangesloten bij Telenet zowel voor telefonie, vast en mobiel als voor internet en digitale TV.

Onlangs ben ik overgestapt van mijn oud abo naar een nieuw abo aangeboden door Telenet, namelijk WIGO.

Ik zag dat dit voor mij voordeliger uitkwam omdat mijn vrouw een abo voor haar i-Phone had bij Proximus en dit haar telkens €25 koste per maand.

Nu in WIGO zijn twee gsm toestellen inbegrepen. Ik heb dan ook haar nummer laten overzetten bij WIGO.

Tot dus ver ging alles perfect goed en geen probleem.

Gisteren ontving ik van Telenet een sms dat ik een update op mijn Nokia Lumia 800 moest doen. De sms kwam wel degelijk van Telenet dat heb ik nagezien.

Ik moest de gsm uitschakelen en terug inschakelen, heb dit gedaan en het toestel werkt perfect.

Doch nu zie ik dat mijn provider niet meer Telenet is maar Mobistar.

Zeer raar, heb sim kaart al eens verwijderd en terug geplaatst, pincode ingegeven en OK toestel start op maar provider is nog steeds Mobistar.

Bij mijn vrouw is provider Telenet en deze heeft geen sms gekregen van Telenet.

Ben ik er dan toch ingelopen??

Of is dit normaal. Heb ondertussen al een bericht gestuurd naar Telenet maar omdat het feestdagen zijn geven zij natuurlijk niet thuis.

Heb wel een bevestiging ontvangen op mail dat ze mijn bericht hebben ontvangen en dit een referentienummer hebben gegeven.

 

Heeft iemand hiermee al ervaring gehad of zo iets zelf al meegemaakt?

Zit er hier een onfrisse streek achter? Ik weet het zelf niet.

Graag uw reacties hierop a.u.b.

Als ik in contact kom met Telenet zal ik het verhaal hier verder uitleggen en verklaren wat zij hierover zeggen.

 

Alvast bedankt voor ieder die een info geeft.

 

Groetjes

Bektronics.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet maakt gebruik van de zendmasten van Mobistar dat nu eigenlijk orange is.

 

Je kan op je smartphone het netwerk zelf kiezen, nu weet ik niet hoe dat op een Windows phone te bereiken is.

Bij een android toestel ga je daarvoor naar instellingen-> draadloos en netwerken-> ...Meer-> Mobiele netwerken-> Mobiele providers.

Laat daar eens zoeken welke providers aanwezig zijn, Staat telenet er tussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie en iEscape.

 

Sorry eerst voor het verkeerd plaatsen van de topic, maar ik wist het zo niet goed waar mijn vraag nu feitelijk thuis hoorde.

 

Wat de instelling betreft Clarkie, dat is mogelijk bij een Nokia Lumia 800 als volgt:

 

- Startscherm --> veeg naar links --> zoek "instellingen" en klik hierop.

- Instellingen opent zich --> veeg naar boven toe en klik op "Mobiel netwerk"

- Klik op mobiel netwerk.

- Veeg naar boven tot je ziet "Netwerklocatie"

 

Die staat bij mij op "automatisch" maar klik je hierop zie je ook staan "Tikken om te selecteren"

- Klik op "tikken om te selecteren" en al je providers verschijnen.

- Klik Telenet aan en wacht een paar seconden.  De smartphone zal je tekst, die eerst in grijs stond, nu in zwart zetten.

- Verbinding is gemaakt nu.

- Zet terug op "automatisch" en wacht weer een paar seconden tot tekst zwart word.

- Smartphone geeft nu aan dat hij Telenet gebruikt, ook op het beginscherm.

 

Dit is dus de werkwijze bij een LUMIA 800 van NOKIA.

 

Alvast bedankt Clarkie en hopelijk hebben anderen er ook iets aan.

 

Groetjes

Bektronics.

 

Deze topic mag gesloten worden wat mij betreft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.