Ga naar inhoud

PC SCHOON HOUDEN MET W10


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Het is geweten en gekend, dat een PC met de tijd vervuild.

Ik werk met Windows 10.

Bestaan er "Trucs & Tips", of programma's die deze vervuiling opschonen ?

 

Ik gebruik mijn PC voor de elementaire functies, zoals e-mail en hun bijlagen, internet, Office, enz...

 

Graag een seintje a.u.b.

 

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Rolle zei:

Bestaan er "Trucs & Tips", of programma's die deze vervuiling opschonen ?

Hoe heb je dat tot heden aangepakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag droske,

 

Hieronder de manier hoe ik het reeds  4 jaar doe, WiseCare (disk, register, care) + CCleaner + "Stations optimaliseren"  van Windows 10.

 

5911885bc6c03_Knipselopschonen.JPG.cfb4ee212a1503db0270229125b1c4d3.JPG

 

5911887cccc8d_Knipselopschonen_2.JPG.93a4c9661955d33d27ee0db6c88c352c.JPG

 

Niettegenstaande dit ritueel (dagekijks - behalve het optimaliseren van W10), ondervond ik een vertraging van werken, na

mijn laatste (grote) update van W 10, een week geleden.

 

Mijn vraag is, zijn deze opschoonmethodes goed of wat moet er beter ?

 

Graag een seintje a.u.b.

 

Gegroet.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Om je schijven te optimaliseren (of defragmenteren) kan je Defraggler (het broertje van CCleaner) gebruiken.

De free versie is ruim voldoende en presteert beter dan de standaard windows defragmentatie.

 

Ik gebruik "Defraggler" ook, ben er zeer tevreden over!

Maar ... ik vind het geen goed idee beiden kriskras door elkaar te gaan gebruiken.

M.a.w. de ene keer "Defraggler" gebruiken en dan weer eens de ingebouwde Windows defragmentatie.

 

Wees dan consequent: wens je in zee te gaan met "Defraggler", schakel dan het defragmentatietooltje van Windows uit!

Je moet er dan wél zelf aan denken deze defragmentie, op regelmatige basis, handmatig uit te voeren.

Voor gebruik steeds even controleren of Defraggler up-to-date is (als het je er al niet zelf met een pop-up van verwittigd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Calvus zei:

Maar ... ik vind het geen goed idee beiden kriskras door elkaar te gaan gebruiken.

M.a.w. de ene keer "Defraggler" gebruiken en dan weer eens de ingebouwde Windows defragmentatie.

 

Wees dan consequent: wens je in zee te gaan met "Defraggler", schakel dan het defragmentatietooltje van Windows uit!

Bij de installatie van defraggler word gevraagd of defraggler de windows defragmentatie moet vervangen.

Standaard staat dit aangevinkt maar je kan het dus uitvinken.

Best is om het aangevinkt te laten; zo gebruik je altijd defraggler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie Windows vanaf een SSD schijf draait is het belangrijk te weten dat een SSD schijf niet mag gedefragmenteerd worden.

Schijven of partities waar geen OS op staat fragmenteren nauwelijks. Defragmenteren heeft dan ook weinig zin.

Schijven of partities waarop je images opslaat raad ik zelfs af om ze te defragmenteren ook al zijn ze behoorlijk gefragmenteerd. Defragmenteren kan hier tot gevolg hebben dat je images beschadigd raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.