Ga naar inhoud

Sneller maken


saile18

Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je maakt o.a. gebruik van Driverbooster en Defrag van Iobit, je bent die beter kwijt dan rijk.

Drivers download je best op de site van de fabrikant waar de laptop van afkomstig is en of van de fabrikant van de desbetreffende hardware.

 

Ook het uitschakelen van de harde schijf via energiebeheer en het gebruik van hibernate of slaapstand zorgt vaak voor problemen. 

Schakel je de computer volledig uit of .......?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc is van hp en als ik de naam van de pc invoer weet ik nooit precies welke ik uit de lijst moet kiezen. Ik zet heb altijd volledig uit want als ik hem in slaapstand zet en ik haal hem uit slaapstand dan krijg ik gewoon een zwart scherm. Wanneer ik dan snel na elkaar de aan/uit knop induw gaat hij wel terug aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2017-5-20 om 09:07, clarkie zei:

Je maakt o.a. gebruik van Driverbooster en Defrag van Iobit, je bent die beter kwijt dan rijk.

Drivers download je best op de site van de fabrikant waar de laptop van afkomstig is en of van de fabrikant van de desbetreffende hardware.

 

 

Op bovenstaande kwam geen antwoord.

 

Ga ook eens naar energiebeheer. dat bereik je snel door naast de startknop op het zoeken icoon te klikken. Daar typ je energiebeheer. Klik dan op energiebeheerschema bewerken.

klik dan op geavanceerde- energieinstellingen wijzigen.

Zet de instelling van harde schijf uitschakelen op 0.

Schakel slaapstand ook uit.

 

Op 2017-5-20 om 07:20, saile18 zei:

De aanleiding is dat het veel te lang duurd eer ik op mijn pc kan. 

 

Hoe lang is dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 56c58586553a6-f0554a4c1ed314ba-16x16.pngOpen Hardware Monitor naar bijvoorbeeld het bureaublad..

  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "openhardwaremonitor-v0.7.1-beta.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op OpenHardwareMonitor.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren.
  • Klik bovenin het menu op File > Save Report en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
  • Voeg dit rapport als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1:

Quote

isActive: 0


AdapterName: AMD Radeon HD 6700M Series
UDID: PCI_VEN_1002&DEV_6740&SUBSYS_3388103C&REV_00_4&EC6F72D&0&0008&02A
Present: 0
VendorID: 0x1002
BusNumber: 1
DeviceNumber: 0
FunctionNumber: 0
AdapterID: 0x0

AdapterIndex: 2
isActive: 1
AdapterName: Intel(R) HD Graphics 3000
UDID: PCI_VEN_8086&DEV_0116&SUBSYS_3388103C&REV_09_3&11583659&0&10A
Present: 1
VendorID: 0x8086
BusNumber: 0
DeviceNumber: 2
FunctionNumber: 0
AdapterID: 0x0


Zo te zien beschikt je systeem over 2 adapters:

  • AMD Radeon HD 6700M Series
  • Intel(R) HD Graphics 3000


Kun je als je je bios ingaat de Intel® HD Graphics 3000 uitschakelen?

 

Stap 2:
Schakel de driverupdates van Windows 10 uit:
http://winsupersite.com/windows-10/stop-automatic-driver-updates-windows-10

 

Stap 3:
Download de 5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.pngAMD Clean Uninstall Utility naar bijvoorbeeld het bureaublad.

  • Klik met de rechtermuisknop op amdcleanuputility.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens verschijnt er een venster me de mededeling dat alle drivers en componenten verwijderd zullen worden, klik hier op OK.
  • Het programma zal nu geminimaliseerd worden naar de taakbalk (systemtray).
  • Tijdens dit verwijderingsproces kan het scherm even flikkeren, dat is echter normaal.
  • Als dit proces gereed is verschijnt het volgende scherm.


56176528a7e93-AMD-uninstall-tool-1.png

  • Klik hier op de knop View report, sla het kladblokbestand op bijvoorbeeld het bureaublad op als AMD-rapport.txt.
  • Klik vervolgens op Finish om dit venster te sluiten.
  • Nu verschijnt het scherm met de mededeling dat het systeem opnieuw opgestart moet worden, klik hier op Yes.
  • Voeg na de herstart het rapport (AMD-rapport.txt) als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Surf naar 5617643c1de01-37f9009069b39249-16x16.pngAMD toe en klik en op Automatically Detect and Install Your Driver

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het tekstbestand kon ik er niet bijzetten omdat hij het niet wou openen. Maar het geholpen. Ik deed wat je zei en het probleem is opgelost. Ik kan weer snel opstarten en ook weer in slaapstand zetten en terug opzetten met beeld.

 

Hartelijk dank voor al jullie hulp!

Fantastisch werk!

Hier mag een slot op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.