Ga naar inhoud

Nieuwe HDD Win 8.1 + Oude(defecte) HDD Win 10 ??


stevenboom

Aanbevolen berichten

Beste forumbezoekers , 

 

Ik heb een vraagje ....  

Ik plaatste een nieuwe HDD met daarop windows 8.1

Op mijn oude HDD die stervende is stond diezelfde 8.1 met een upgrade naar windows 10. 

Ik zou graag al mijn bestanden vanop mijn oude HDD overzetten naar mijn nieuwe ...MAAR ??? 

Telkens ik mijn PC opstart start die vanzelf steeds op van mijn oude HDD met die Windows 10 

Kan iemand me zeggen hoe ik kan instellen dat mijn PC  vanaf nu altijd opstart vanop mijn nieuwe HDD met win 8.1 aub ?? 

 

Alvast bedankt en groetjes ! 

 

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik dit goed:

> op je oude HD stond dus de 10

> op je nieuwe HD staat nog de 8.1

 

Als je boot, boot je blijkbaar vanaf de oude HD (met de 10 erop)?

 

(je vraag over Fifa: plaats die eens in een afzonderlijk topic want anders gaan we hier door mekaar praten over twee dingen. - eenmaal je tweede vraag er staat, wis ik de tekst van Fifa in het beginvraag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd  klopt , ik boot vanaf de oude schijf met de 10 erop !  en wil booten vanop de nieuwe schijf met 8.1 ...  kan ik dat gewoon in de BIOS instellen primary Boot de nieuwe schijf instellen .... klopt dit ?  want ik ben niet zo'n held in BIOS vandaar de vraag ?? 

 

Wis maar gerust die 2de vraag hoor ;) 

aangepast door stevenboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de bootvolgorde in je bios gewijzigd?

 

(wat je gewoon ook kan proberen: je twee schijven eens wisselen in  je pc: schijf 1 in het slot steken waar nu de 2 in zit en omgekeerd  - dan hoef je niet in de bios te gaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofwel ga je bij het opstarten naar de bios en stel je daar je nieuwe harde schijf als eerste bootmedium in ofwel ga je bij het opstarten naar het boot-menu en selecteer je in dat menu de nieuwe harde schijf als bootmedium.

Met welke toets je in het boot-menu geraakt hangt onder meer af van het merk en model van je computer. Meestal is dat F8 of F12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.