Ga naar inhoud

Problemen met foto's en filmpjes (bestandstype?)


DVA

Aanbevolen berichten

Probleem 1:

Ik wil graag mijn foto's van mijn Iphone op de pc overzetten, maar ik kan de bestanden niet openen.

Probleem 2:
Enkele filmpjes die ik al heb overgezet van mijn Iphone op de computer, spelen enkel af met geluid en zonder beeld.

Weet er iemand een oplossing voor deze problemen?

Alvast bedankt!

1.png

2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij helpen?

Ik heb filmpjes van mijn Iphone naar mijn computer overgezet.
Maar als ik ze wil afspelen is dit zonder beeld.

Ook vind ik dat ze een rare bestandsnaam hebben.

Heeft er iemand enig idee wat hiermee aan de hand is?

Alvast bedankt voor de hulp!

2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bestandsnamen vind ik niet per se vreemd. Wel valt me op dat de extensie niet getoond wordt. Standaard verbergt Windows de extensies van bekende bestandstypen. Dat is geen goede beslissing van Microsoft. Ga dus eerst ervoor zorgen dat ook bekende extensies getoond worden:

 

  1. Start Verkenner
  2. Klik op Indelen.
  3. Klik op Map- en zoekopties.
  4. Open het tabblad Weergave.
  5. Schuif in de lijst omlaag naar Extensies voor bekende bestandstypen verbergen en schakel dit selectievakje uit. ...
  6. Klik op OK.

Ik vermoed dat de extensie voor deze filmpjes mov is. Jij probeert die filmpjes nu af te spelen met Windows Media Player. Volgens mij kan die niet goed overweg met mov bestanden.

Installeer daarom een andere media player, bijvoorbeeld VLC Media Player: https://www.videolan.org/vlc/index.nl.html

VLC Media Player kan veel meer multimediabestandstypen afspelen dan Windows Media Player.

Klik na installatie van VLC met de rechter muisknop op zo'n filmpje en kies dan Openen met... > VLC Media Player. Lukt het dan wel om geluid én beeld te krijgen, dan kun je VLC tot standaardprogramma maken om deze bestanden af te spelen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @porrelaar,

bedankt voor je reactie!


Ik heb het selectievakje uitgeschakeld en VLC media player gedownload, waardoor ik nu inderdaad mijn filmpjes terug kan bekijken.

Weet jij misschien ook wat ik kan doen waardoor ik mijn volgende filmpjes gewoon terug kan bekijken in Windows media player?
De bestandsnaam van mijn vorige filmpjes waren IMG_..., is het normaal dat dit gewoon kan veranderen, ik vind dit er nogal chaotisch uitzien.   
En is er ook iets dat ik kan doen zodat het standaard icoontje terug in een foto veranderd? (ik heb nogal veel filmpjes, waardoor het handig is om er een overzicht van te hebben).

Alvast heel erg bedankt!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik Windows Media Player bijna nooit meer. Wanneer ik op een opgeslagen video klik, dan wordt die automatisch geopend door VLC media player.

Ik raad jou aan om ook van VLC je standaard videospeler te maken. Hier vind je informatie hoe je in Windows 7 standaardprogramma's instelt: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/18539/windows-7-change-default-programs

 

Ook nadat je dat gedaan hebt, kun je nog steeds af en toe Windows Media Player gebruiken. Dan klik je met de rechter muisknop op een video > Openen met... > Windows Media Player.

 

45 minuten geleden, DVA zei:

De bestandsnaam van mijn vorige filmpjes waren IMG_...

Dat zegt mij niets. Geef eens de volledige naam plus de extensie van zo'n filmpje. En waren dat wel filmpjes, of zijn dat afbeeldingen/foto's?

Namen van bestanden kun je altijd zelf wijzigen: rechtsklik op het bestand > Naam wijzigen. Maar let erop dat je nooit zomaar de extensie (= de letters achter de punt) wijzigt.

 

Foto's moet je bij voorkeur opslaan in de map Afbeeldingen > Foto's

Video's moet je opslaan in de map Video's.

Windows houdt bij de weergave namelijk rekening met de map waarin die bestanden zijn opgeslagen.

Wanneer jij je filmpjes opgeslagen hebt in de map Video's én jij VLC tot standaardprogramma hebt gepromoveerd, dan zullen de filmpjes in de Verkenner te zien zijn als filmstrook met een afbeelding daarin en dat is volgens mij wat jij wil:

 

59678b3fef85f-Video_s.png

 

Die verkeerspilon die je rechtsonder in iedere afbeelding ziet, is het pictogram van VLC Media Player.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-7-2017 om 14:46, DVA zei:

Ik wil graag mijn foto's van mijn Iphone op de pc overzetten, maar ik kan de bestanden niet openen.

 

5 uren geleden, DVA zei:

Ik heb filmpjes van mijn Iphone naar mijn computer overgezet.

 

Op 8-7-2017 om 18:42, iEscape zei:

Zie deze link.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mp4 bestanden wordt bij jou geen afbeelding getoond.

Je vraag ging aanvankelijk over het overzetten van foto's en filmpjes van je iPhone naar je computer. Dat lijkt jou nu gelukt te zijn.

Maar ik ging er toen nog van uit dat jij die foto's en filmpjes zelf had gemaakt met je iPhone. Dat lijkt toch echt niet het geval te zijn met die mp4 bestanden, want als je met je iPhone een video/filmpje maakt, dan wordt dat volgens mij geen mp4 bestand, maar een mov bestand.

 

Dus waar heb je die mp4 bestanden vandaan? En waarom hebben ze zo'n rare naam? Als je een bestand downloadt, dan kun je toch ook meteen de naam wijzigen, zodat voor jou later duidelijk is waar dat filmpje over gaat?

 

Ik had zelf helemaal geen mp4 bestanden op mijn pc staan, dus heb ik even een paar mp4 bestanden gedownload van internet: https://archive.org/details/BettyBoopCartoons

Dat zijn cartoons waarvan het copyright na 70 jaar vervallen is en dan zijn ze vrij te downloaden.

 

In de Verkenner zie ik bij die mp4 bestanden wél een afbeelding, maar net zo behulpzaam is natuurlijk de naam van die mp4 bestanden die onder de afbeelding staat:

 

596e079a2d3cf-Betty_Boop_mp4_bestanden.p

 

Nu is het ene mp4 bestand het andere niet, maar van die materie heb ik geen verstand. Iemand anders zal jou dus verder moeten helpen met je laatste vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.