Ga naar inhoud

Win 10 loopt (weer) vast


henkbruijn

Aanbevolen berichten

Wat ik je ook aan raadt: installeer  Windows update minitool eens en open het.

 

Dan krijg je een venstertje waar je links twee 'draaiende' halve cirkels ziet (onder Update History)

klik erop en heb wat geduld: het programma zoekt naar updates voor je systeem - dit kan een half uurtje duren -

 

achteraf krijg je ofwel enkele updates (al dan niet van windows) te zien die je kan installeren (pijltje naar beneden: eerste = downloaden, 2de = downloaden + installeren)

ofwel stopt het draaiende cirkeltje en staat onderaan iets met 'succeeded' (= nagekeken en geen updates gevonden)

 

Indien er gevonden worden: laat ze eens installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, goed - we zijn iets verder - al had ik liever dat er een boel windowsdrivers bij zouden gestaaan hebben.

 

1 btw: plaats eens een screenshotje van dit: windowsknop > dosshell/powershell(als admin) > typ in winver en enter

 

2 Kijk ook even terug in je logboeken: ik veronderstel dat de fouten nog niet weg zijn? In dat geval : probeer even de gepaste link uit te voeren van mijn post deze voormiddag? (denk aan je herstelpunt!)

 

3. Kijk ook eens bij je update-scherm van windows of er daar geen foutgelopen updates bij staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, je winversie is OK (1703)

 

Je twee nieuwe sidebyside-foutmeldingen: ook weer bij het opstarten?

( (1)voerde je nu die exe al uit van die site?)

 

en ik bedoelde niet een plaatje van je minitool update, maar van Windows-zelf - (2) kan je dààr nog eens kijken naar mogelijke slecht of niet uitgevoerde updates?

 

enne: 3: 3a: hoe oud is je computer?   3B: Hoe 'oud' is je windows: hoe lang geleden geïnstalleerd? (ik bedoel nièt geüpdate dus)  en      3C Hoeveel Ram-geheugen heb je?

(als ik te moeilijke vragen stel, vertel het dan gewoon hé?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk, graag een antwoord op vraag 1 ?

 

Updates: klik links op je windowsknop, typ dan update, dan verschijnt een venstertje met van alles, o.a. Geschiedenis van je updates weergeven (of zo iets)

klik erop en je krijgt je updates te zien mèt vermelding of ze goed gegaan zijn.

Vraag: staan er onvoltooide of mislukte bij?

 

En blijkbaar is die sidebyside foutmelding telkens bij het opstarten van je systeem. (opstarttijd: 8.45, foutmelding 8.45 en 8.46 - of kwamen er later ook nog foutmeldingen van sidebyside?)

 

 

ps: 2/3 j geleden, bij het overschakelen naar de 10: deed je toen eerst een test om te zien of je systeem het aankon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie software manager. Maar daar staat niets in. Ook niet in de geschiedenis. Blanco! 

 

Ja, sideByside gaf nog een fout melding daarna.
Nu net liep het systeem weer vast. Ik heb de vastlooptijd en de opstarttijd hierbij gedaan om te zien wat er gemeld werd.

 

Toen ik overstapte naar 10, heb ik wel gecontroleerd of mijn systeem dat aankon. Daar leek niets fout mee te zijn. Wel heb ik een paar compatability problemen gehad. Het is iets van de laatste tijd dat ik de vastlopers krijg.

Screen Shot 08-09-17 at 11.19 AM.PNG

Screen Shot 08-09-17 at 11.13 AM.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.