Ga naar inhoud

Win 10 loopt (weer) vast


henkbruijn

Aanbevolen berichten

Nu wordt er weer gewezen in een andere richting, nl in de richting van drivers (laatste melding), de vorige (Word doc) - spreekt in het begin van een hardwarefout.

 

'k Heb het idee dat het een beetje een 'potje' is.

Wat ik in jouw geval zou doen is gewoon een herinstallatie van windows (over je huidige Windows heen, mèt behoud van eigen instellingen en programma's) : kost je 2/3 uur tijd maar dan is windows terug zoals het hoort. Je moet er wel een usb-stick van een 6 Gig voor hebben.

(en moest je ergens hardwarefouten hebben, dan zijn die er niet door opgelost)

 

Wat denk je?

 

En voer eerst toch dit nog even uit: msdos/powershell (als admin) en vul in: sfc /scannow (vergeet de spatie niet!)

Er wordt een controle van windows gedaan en je krijgt op het eind het bericht:  er zijn geen fouten gevonden / er zijn fouten gevonden en ze werden hersteld / er zijn fouten gevonden en ze konden niet hersteld worden.

'k ben benieuwd welke van die antwoorden er gegeven wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bedoel je 'een hoop gedonder' ?

Bedoel je het opnieuw installeren en naar-je-hand-zetten van eigen programma's? - Dàt zou ik dus omzeilen door geen clean install, maar een herstelinstall te doen.

 

En voor de rest: 'k deed het onlangs zelf ook nog eens, duurde 2 uur (wel met een SSD) - 'k bedoel maar: zelf vind ik het niet zo'n hoop 'gedonder' :) - Je doet het als je eens andere dingen gaat doen en je tussendoor af en toe naar je computer kan lopen. ~ hoef je geen twee/drie uur te zitten wachten...

(als je wil geef ik je wel een korte workout)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb al eens eerder een herinstal gedaan, maar dan kan hij mijn printer niet meer vinden, of andere dingen. Dat bedoel ik met "gedonder". Maar sinds ik de software van audacity verwijdert heb, gaat het weer goed. Gisteren liep hij soms zelfs 5 min na het opstarten alweer vast. Ik overweeg het herinstalleren nog wel even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henk.

 

Ik ben de "hulplijn" van Passer en ik heb nog enkele vraagjes.

Als de pc herstart is na het vastlopen, kan je dan het volgende doen.

 

Ga naar de logboeken.
Open Windows Logboeken.
Dubbelklik op het logboek voor Systeem.
In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.
Bij geregistreerd selecteer je afgelopen uur en klik op OK.
Klik in de rechterkolom bij acties op Bestand met gefilterd logboek opslaan als... .
Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem het bestand AppLog.

Je kan nu beide bestanden (SysLog.evtx en AppLog.evtx) als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

 

 

Ik zou ook graag een overzicht hebben van je hardware.

Dat kan je maken op de volgende manier.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.