Ga naar inhoud

opnieuw installeren voorkomen


MMAC

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na een update van een programma wil de PC steeds opnieuw installeren.

Door bij het opstarten naar de veilige modus met netwerk te gaan, start e.e.a. wel op.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de PC bij normaal inschakelen niet in het installatiescherm komt?

 

BTW:

- herstelpunten zijn weg

- het betreffende programma deïnstalleren heeft niet geholpen

- via herstel worden geen opstartproblemen gevonden

 

Wie weet raad????

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MMAC zei:

Na een update van een programma wil de PC steeds opnieuw installeren.

Om welk programma gaat het?

 

1 uur terug, MMAC zei:

herstelpunten zijn weg

Zijn er ooit systeemherstelpunten geweest? Wanneer heb je dat voor het laatst gecontroleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging om Marcium Reflect (backup). Er zijn nu twee herstelpunten: 1 van het moment dat de update van Marcium werd geïnstalleerd, en 1 van het moment dat ik het weg heb gehaald.

Als ik het eerste herstelpunt gebruik, blijf ik in de situatie dat de PC windows opnieuw wil installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog een installatiemedium (DVD of USB stick) van Windows 10 gekoppeld?

Maak eens een foto van het beginscherm van die installatie en voeg deze als bijlage toe in je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het installatiescherm kan ik kiezen tussen PC uitzetten of geavanceerde opties.

Uitzetten werkt wel.

Geavanceerde opties:

• systeemherstel: zoekt naar een herstelpunt, en er is dus geen herstelpunt meer van vóór het probleem ontstond.

• opstartherstel: vindt geen problemen.

 

Dus lijkt er op deze manier niets anders op te zitten dan een nieuwe installatie.

 

De herstelCD is tijdens een verhuizing zoek geraakt.

CrapCleaner draaien helpt ook niet.

Bij "opstarten" via taakbeheer vind ik geen vreemde dingen.

 

Ik heb het idee dat er ergens in het register iets is veranderd waardoor de PC steeds opnieuw wil opstarten omdat het opstartprobleem niet verdwenen is bij het deïnstalleren van Macrium reflect

 

 

 

installatie.png

Geavanceerde opties.jpg

installatie.png

installatie.png

aangepast door MMAC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit meegemaakt dat bij iedere opstart de procedure op gang komt die u toont zonder dat er een herstel- of installatie medium (CD/DVD of USB-stick) bij te pas komt. Dat is de reden waarom ik je vroeg na te gaan of er niet een dergelijk medium geladen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.