Ga naar inhoud

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Als ik mijn laptop opstart en het juiste wachtwoord invul is er geen probleem maar als ik een fout wachtwoord intik verschijnt onder de wachtwoord balk het JUISTE VOLLEDIGE WACHTWOORD dat ik moet gebruiken.

Met andere woorden, iedereen die mijn computer in bezit krijgt kan mijn laptop opstarten want na het intikken van een fout wachtwoord krijgt hij automatisch het volledige juiste antwoord eronder.  Dit moet absoluut verdwijnen maar hoe moet ik dit doen?

Alle andere opgeslagen wachtwoorden moeten uiteraard behouden blijven en het opstarten van mijn laptop met het juiste wachtwoord ook natuurlijk!

Ik wil namelijk in "beheren van wachtwoorden" alle opgeslagen wachtwoorden terug vinden en dus behouden. Dit kan alleen als ik het wachtwoord voor het opstarten van mijn laptop ingetikt heb

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen u op deze laptop een wachtwoord instelde voor uw gebruikersaccount voor Windows, werd u gevraagd om ook een geheugensteun voor het wachtwoord in te typen. Daar is wat verkeerd gegaan. Ik vermoed dat u destijds als geheugensteun gewoon weer het wachtwoord heeft ingetypt. Dat is niet de bedoeling. Wat moet je dan wel intypen als geheugensteun?

Stel dat u als wachtwoord de achternaam van uw leraar Frans van de middelbare school had gekozen, dan zou een goede geheugensteun zijn geweest: leraar Frans. Of alleen: Frans.

De geheugensteun mag dus nooit het wachtwoord zelf zijn.

 

Ander voorbeeld: u heeft 3 honden gehad, met de namen Fikkie, Boris en Hektor.

Als wachtwoord kiest u: Boris2Hektor3. Dan zou dit een goede geheugensteun zijn: niet Fikkie.

Dit zijn allemaal niet zulke sterke wachtwoorden, maar het is maar om aan te geven wat met een geheugensteun bedoeld wordt. Alleen uzelf moet begrijpen wat ermee bedoeld wordt. Wanneer ook anderen met behulp van die geheugensteun uw wachtwoord kunnen raden, dan is het een slechte geheugensteun.

 

Wanneer u momenteel een fout wachtwoord intypt, dan wordt de geheugensteun getoond. Bij u is de geheugensteun gelijk aan het wachtwoord. Dat wilt u wijzigen.

Dat gaat u doen door uw wachtwoord voor uw gebruikersaccount te wijzigen. (niet schrikken, u hoeft niet echt een ander wachtwoord te kiezen)

Ik heb geen idee wat voor versie van Windows u gebruikt. Nog steeds Windows Vista? Of bent u intussen overgegaan naar Windows 10?

De werkwijze zal ongeveer gelijk zijn:

U gaat via Configuratiescherm naar Accounts.

U kies uw eigen account (als er meer dan 1 account op die laptop staat)

U kiest wachtwoord wijzigen

U zult eerst het huidige wachtwoord moeten intypen

Daarna typt u het nieuwe wachtwoord twee keer in. Let op: u mag hier gewoon uw oude wachtwoord weer intypen!

Er zal opnieuw gevraagd worden om een geheugensteun in te stellen. Deze keer vult u als geheugensteun dus niet het wachtwoord in, maar een of meer woorden die u kunnen helpen wanneer u het wachtwoord niet meer weet. Bent u er zeker van dat u het wachtwoord nooit zult vergeten (omdat u dat al 10 jaar gebruikt), dan kunt u een of meer willekeurige woorden invullen, bijvoorbeeld: gaat je niks aan!

De geheugensteun leeg laten is meestal niet toegestaan.

 

Gebruikt u intussen Windows 10, dan mag u klikken op de volgende link: https://www.startnederland.nl/help/pdf/W013-windows-10-een-wachtwoord-instellen-of-wijzigen-in-windows-10.pdf

Er wordt dan in de browser een pdf geopend, waarin de procedure voor Windows 10 uitvoerig en met veel afbeeldingen wordt uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Heer,

Dank voor het samenbrengen van mijn 2 inlog namen. Ik kreeg nierover van PC Helpforum een bevestiging

Ik had een bericht gestuurd met mijn oude inlognaam maar ik vind  het nu niet meer terug en daarom stuur ik U opnieuw mijn probleem na met de juiste inlognaam (XXXXXXXXXX) ingelogd te hebben.

Ziehier het probleem:

Als ik mijn laptop opstart moet ik een wachtwoord invullen maar als ik het verkeerde wachtwoord invul verschijnt de inlogbalk opnieuw met eronder het complete en juiste wachtwoord.

Daardoor kan iedereen die mijn  computer in handen krijgt mijn computer opstarten en toegang krijgen tot al mijn informatie.

 

Hoe kan ik de lijn met het volledige wachtwoord verwijderen wanneer een verkeerde wachtwoord werd ingetikt bij het opstarten van mijn laptop?

Haretelijk dank 

aangepast door iEscape
Inlognaam verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Geen probleem.

 

7 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ziehier het probleem:

Als ik mijn laptop opstart moet ik een wachtwoord invullen maar als ik het verkeerde wachtwoord invul verschijnt de inlogbalk opnieuw met eronder het complete en juiste wachtwoord.

Daardoor kan iedereen die mijn  computer in handen krijgt mijn computer opstarten en toegang krijgen tot al mijn informatie.

Juist, daarom heb ik uw inlognaam net gewijzigd met XXXXXXXXXX :xd:

 

Neem dan de reactie van porrelaar even door:

 

En plaats géén persoonlijke informatie meer op internet :pray:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.