Ga naar inhoud

gratis video converter


Norbert Robyns

Aanbevolen berichten

@Norbert Robyns

 

Ik gebruik al jaren AVS4You, is wel betalend, en wel gekozen voor de Unlimited access subscription.

De Technical Support is heel goed.

 

Trouwens hebt je iTunes op de pc? Dat is een legaal free programma. Ik heb zelf niet getest met DVD film, wel met DVD muziek.

Is de moeite waard om te proberen.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Iescape, een antwoordje op je opmerking.

Hoe kan je weten of een programma legaal of illegaal is?

Wie kan duidelijk zeggen of je DVD's die je gekocht hebt en reis-DVD's die je zelf opgenomen hebt niet mag digitaliseren op harde schijf?

Ik heb in 1988 mijn eerste videocamera gekocht en daar een hoop mee opgenomen. Die had ik al eens overgezet van VHS naar DVD. Nu wil ik die overzetten op pc of harde schijf.

Ja, ik ben al 10 jaar met pensioen en heb een aardige lijst DVD's aangekocht.

Maar heb gezien bij mijn schoonouders dat dit niet evident is om die ganse boel mee te nemen naar een rusthuis of een klein appartementje.

Dus daarom mijn vraag of er een progje bestaat waar ik dat mee kan. Zijn de programma's die verkocht worden dan allemaal illegaal?

Sorry als jullie me verkeerd verstaan hebt, maar ik zou daar wel heel graag eens een duidelijk antwoord op willen, en ik denk dat er zo nog meer mensen zijn op dit forum.

Met grote dank om dit probleem op te lossen, want ik weet het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan duidelijk zeggen of je DVD's die je gekocht hebt en reis-DVD's die je zelf opgenomen hebt niet mag digitaliseren op harde schijf?

Natuurlijk mag je je eigen DVD's op een HD zetten, dat kan met bv Ashampoo Burning Studio.
Een kopie van maken van gekochte muziek of film (cd of dvd) mag als die zonder commercieel oogmerk en uitsluitend voor jezelf bestemd is. Van een computerspel of andere software mag je geen kopie maken, ook niet voor eigen gebruik.

Wat wel en niet mag: https://stichtingbrein.nl/artikelen.php?id=2

 

Ik zoek dus een video converter die video kan omzetten naar avi of mp4, die de ondertitels kan mee inlassen en zonder watermerk.


Met VLC kan je ook converteren Handleiding.
Uit deze vraag maken wij op dat het om illegale films gaan omdat je de ondertitels zonder watermerk wil omzeilen.
En dit is een hele andere vraag als hierboven en omdat het downloaden van films en muziek strafbaar is mogen wij niet helpen en zouden wij dan strafbaar zijn: https://www.pc-helpforum.be/topic/43625-forumregels/

Hier spelen dus de gratis converters op in om je te helpen dit te omzeilen waardoor deze programma's aantrekkelijk zijn voor malware.
Maar als je deze programma's op eigen risico risico wil gebruiken is je eigen keus natuurlijk.
Hierover is veel op het net te vinden Klik.
Dus in het kort:
1. Downloaden van muziek en films (van het internet) of een kopie ervan maken niet voor thuis gebruik is strafbaar.(hier helpen wij niet mee)
2. DVD's of muziek van voor eigen gebruik mag je natuurlijk altijd op je eigen pc (schijf) zetten.(hier kunnen we je mee helpen)

 

 

Ik hoop dat ik het zo een beetje heb uitgelegd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Norbert Robyns zei:

Hallo Abbs, met de zin zonder watermerk bedoel ik dat er de ganse film geen tekst in het beeld staat. Bij het begin of einde een boodschap maakt me niets uit. 

Groetjes

 

Oke, maar om daar en goede gratis converter zonder malware voor te vinden is er niet je zou meer aan zo'n programma moeten denken: http://www.avs4you.com/nl/AVS-Video-Converter.aspx

Als je zoveel films heb en je er een soort hobby van wil maken kan je beter een gekocht programma voor nemen, deze werken meestal makkelijker en beter.

Maar misschien heeft iemand anders hiermee ook ervaring ik gebruik zulke programma's niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Norbert Robyns,

 

7 uren geleden, Norbert Robyns zei:

Hoe kan je weten of een programma legaal of illegaal is?

Het programma om video's te converteren zijn legaal, verdeeld in freeware en betaald programma's.

Freeware programma's hebben hun beperkingen, bevat watermerk in het resultaat, en worden vaak geleverd met beestjes.

 

7 uren geleden, Norbert Robyns zei:

Wie kan duidelijk zeggen of je DVD's die je gekocht hebt en reis-DVD's die je zelf opgenomen hebt niet mag digitaliseren op harde schijf?

Ik heb in 1988 mijn eerste videocamera gekocht en daar een hoop mee opgenomen. Die had ik al eens overgezet van VHS naar DVD. Nu wil ik die overzetten op pc of harde schijf.

Wat is niet toegestaan:

Het bewerken van YouTube video's, dat zijn auteursrechtelijk beschermd materiaal.

 

En dat is ook vermeld in de Forumregels van PCH.

 

Ik heb ook al mijn muziek CD's & DVD's gedigitaliseerd met behulp van iTunes wegens ruimte gebrek.

Ook zelf gemaakte VHS video's (Home video's) naar de computer overgezet, en vervolgens gedigitaliseerd met het programma AVS4You. 

7 uren geleden, Norbert Robyns zei:

Dus daarom mijn vraag of er een progje bestaat waar ik dat mee kan. Zijn de programma's die verkocht worden dan allemaal illegaal?

De free programma's zijn legaal, maar vallen voor grotendeels al af (redenen zie boven).

Betaald programma's zijn legaal en het resultaat is zonder watermerk.

 

In mijn vorig bericht heb ik het free programma iTunes aangehaald? Heb je al met iTunes geprobeerd?

iTunes is de enige free programma dat geen beestjes bevat en het resultaat is zonder watermerk.

 

Ik hoop dat het duidelijk is voor je :pray:

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.