Ga naar inhoud

Voeding nakijken welke programma?


Elke1988

Aanbevolen berichten

ik heb van tijd veel last met mijn usb poorten die uitvallen.

Nu ook mij front panel de helemaal laatste werkt slecht

kan geen usb lezen of headset. wel een gsm opladen.

 

Dus ik dacht mss mij voeding het probleem is.

 

Ik heb een voeding van corsair rm 1000w

intel i7 6800k

gpu 1080ti

16gb ram

win 10 64bits

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat het probleem elders zit dan bij de voeding is groot.

Ben je al eens in apparaatbeheer naar de Universal Serial-Bus Controllers gaan kijken of deze in orde zijn?

En... hoe ga je te werk bij het verwijderen van usb apparaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik de onderstaande methoden in de aangegeven volgorde om dit probleem op te lossen. Controleer het USB-apparaat na elke methode om na te gaan of het probleem is opgelost. Als het probleem zich nog voordoet, gaat u verder met de volgende methode.

 

Methode 1: Voer in Apparaatbeheer een controle uit op gewijzigde apparaten

Voer in Apparaatbeheer een controle uit op gewijzigde apparaten. Wanneer de computer klaar is met het zoeken naar gewijzigde apparaten, is het USB-apparaat dat op de USB-poort is aangesloten mogelijk herkend en kunt u het apparaat weer gebruiken.

Ga als volgt te werk om te zoeken naar gewijzigde apparaten:

  1. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.

    Opmerking Als u met Windows Vista werkt, klikt u op Start en gebruikt u vervolgens het vak Zoekopdracht starten.
  2. Typ devmgmt.msc en klik op OK. Apparaatbeheer wordt geopend.
  3. Selecteer uw computer in Apparaatbeheer.
  4. Klik op Actie en vervolgens op Zoeken naar gewijzigde apparaten.
  5. Controleer of het USB-apparaat werkt.

Als het probleem is opgelost, kunt u dit artikel afsluiten. Hebt u het probleem niet via deze methode kunnen oplossen, dan gaat u verder met methode 2.

Methode 2: De computer opnieuw opstarten

Als het probleem niet is verholpen met het zoeken naar gewijzigde apparaten, start u de computer opnieuw op. Wanneer de computer opnieuw is opgestart, controleert u of het USB-apparaat werkt.

Als het probleem is opgelost, kunt u dit artikel afsluiten. Hebt u het probleem niet via deze methode kunnen oplossen, dan gaat u verder met methode 3.

Methode 3: Verwijder de USB-controller en installeer deze opnieuw

Verwijder de USB-controller en installeer deze opnieuw via Apparaatbeheer Op deze manier kunnen de controllers de juiste werking van de USB-poort herstellen. De USB-poorten worden in Apparaatbeheer weergegeven door de USB-controllers. Als u niet vertrouwd bent met geavanceerde probleemoplossing, probeert u de stappen in de sectie ‘Tijdelijke oplossing’.

Ga als volgt te werk om de USB-controllers te verwijderen en opnieuw te installeren:

  1. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.

    Opmerking Als u met Windows Vista werkt, klikt u op Start en gebruikt u vervolgens het vak Zoekopdracht starten.
  2. Typ devmgmt.msc en klik op OK. Apparaatbeheer wordt geopend.
  3. Vouw het item USB-controllers uit.

    Opmerking Wellicht moet u naar het einde van de lijst bladeren om dit item te vinden.
  4. Klik met de rechtermuisknop op de eerste USB-controller onder USB-controllers en klik op Installatie ongedaan maken om de USB-controller te verwijderen.
  5. Herhaal stap 4 voor elke USB-controller in de lijst onder USB-controllers.
  6. Start de computer opnieuw op. Tijdens het opstarten van de computer zoekt Windows automatisch naar gewijzigde hardware en worden de verwijderde USB-controllers opnieuw geïnstalleerd.
  7. Controleer of het USB-apparaat werkt.

Als het apparaat door de USB-poort wordt herkend en weer werkt, is het probleem opgelost.

Bron: https://support.microsoft.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.