Ga naar inhoud

Pc upgrade


Ruben47

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik wil mijn pc upgraden omdat ik vaak frame drops heb en niet 144 fps haal die ik wil. (PUBG) Ik heb volgende specs:

i5-6600K 3.5GHz

8GB Ram

gtx 970

550W voeding als ik me niet vergis

Moederbord weet ik niet, is dit belangrijk?

 

Ik zou mijn pc willen upgraden, naar 16GB ram en gtx 1080. 

Is dit mogelijk of zijn sommige onderdelen dan te zwak? (Ik heb ergens iets gelezen van bottleneck, dus is dat hier het geval?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het hier om games gaat heeft het totaal geen zin om 16 GB te plaatsen want 8 GB is ruim voldoende.

De echter geheugen bij games wordt gebruikt van de videokaart

GTX 1080 is prima mits je minimaal 500 watt voeding met 1 x 6-pin + 1 x 8-pin aansluiting

Je kan op de voeding zien welke wattage het is.

 

Persoonlijk vind ik veel geld.

Ik zou eerder voor GTX 1070 TI gaan 1x 8-pins (6+2) aansluiting

 

   
aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Max:

gtx 1080 ca 180W

 i7-7700k ca 100W

Dus ca 280W is maximaal verbruikt en dat zijn de energieslurpers.

Als die voeding echt 550W kan leveren heb je 270W over voor de rest.

En de rest is?

Maak een inschatting of dat genoeg is.

Het hangt grotendeels afhankelijk hoe goed jou voeding is.

Welke voeding heb je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ruben47

 

Gelieve in hetzelfde topic te blijven met je antwoorden zo blijft het overzichtelijk.

Ik heb je tweede topic aan dit toegevoegd.

 

Zeg ook eens om welk moederbord het gaat (merk en model nummer). Dat staat op de printplaat van het moederbord gedrukt.

Over welke aansluitingen beschikt je huidige voeding. Merk en modelnummer? Je vind het allemaal op de voeding terug.

Zonder harde schijf(ven) ga je ook niet veel kunnen beginnen. Welke en hoeveel? Ook een CD/DVD drive? Enz.

Zolang niet alle gegevens van je huidige hardware gekend zijn kunnen we alleen maar wat rond de pot draaien en daar schiet je niets mee op.

 

En neem dit eens door: https://www.pc-helpforum.be/topic/44849-voeding-faqs/

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag, 

Mijn specificaties: gtx 970, i5-6600k, 620W voeding (https://www.megamobile.be/nl/onderdelen/voedingen/antec-psu-high-current-g-hcg-620-psu-eu-only?gclid=Cj0KCQiAg4jSBRCsARIsAB9ooavjlHgc5JykDqWNsSsAoKIn4zK4KRYWpWdLyWMe4qJiwAxfHwBCAOAaAt-TEALw_wcB), gigabyte ga-z170x-gaming 3 moederbord (https://tweakers.net/pricewatch/457394/gigabyte-ga-z170x-gaming-3/specificaties/), 8GB ram hyperx fury, samsung ssd 850 vevo 500GB.

 

Ik zou dus willen upgraden naar een gtx 1070 TI of een gtx 1080 GPU, i7-7700k CPU en 8GB RAM hyperx fury erbij (16 totaal dus). Ik heb opgezocht en kom uit dat mijn moederbord en voeding sterk genoeg zijn om deze cpu en gpu te dragen, klopt deze informatie? En wan denken jullie van deze cpu en gpu?

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is 700W ook voldoende, of moet het echt 800 zijn?

Wat is het minimum? En welke stel je voor?

 

Vraagje over de GPU: 1070 Ti OF 1080? Want er zijn namelijk dure varianten en minder dure. Een duurdere 1070 Ti, of een goedkopere 1080. Graag zou ik van jullie een mening weten :).

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, droske zei:

Mag zeker 800 Watt zijn.

Dat aanzie ik dan uiteraard als het minimum. Je laat een voeding best ook niet steeds op de toppen van zijn tenen lopen hé.

 

1 uur terug, Ruben47 zei:

Vraagje over de GPU: 1070 Ti OF 1080? Want er zijn namelijk dure varianten en minder dure. Een duurdere 1070 Ti, of een goedkopere 1080. Graag zou ik van jullie een mening weten :).

Alvast bedankt!

Daarvoor kan een ander moeilijk in uw plaats beslissen vind ik. Of speelt het budget geen rol? Zo neen, de duurdere presteren meestal beter.

U begrijpt dat wij ze niet voor u kunnen testen dus moeten wij onze Mostard ook elders halen net zoals u dat al gedaan hebt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag, 

Is overclocken van mijn gpu / cpu het risico waard of niet? Want als ik het goed heb, kan je deze hiermee helemaal kapot maken terwijl je maar ±5 fps meer krijgt.

 

Als ik dit niet doe, zijn alle 1070 ti kaarten dan hetzelfde? Dus dan zou ik best de goedkoopste variant nemen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.