Ga naar inhoud

Problemen met videokaart maar nu toch twijfel of het ook iets anders is


KevinDK

Aanbevolen berichten

PC helpforum leden, 

 

Ik heb jullie raad, advies of hulp nodig.

 

Tijdens het gamen en terwijl muziek beluisteren op itunes is mijn pc vast gelopen.

Scherm bleef hangen tijdens het gamen en muziek viel weg op de achtergrond.

Enige wat ik kon is resetten. Toen begonnen de problemen.

 

Bij terug opstarten verschenen er rode lijnen op het beeldscherm, dit direct vanaf opstart, dus voor het laden van drivers en dergelijke.

Na opnieuw terug op te starten kon ik enkel nog inloggen in veilige modus, lijnen bleven dan ook zichtbaar. Vertikale lijnen, kleur afhankelijk wat achtergrondkleur op scherm is.

Heb toen alle drivers van videokaart verwijderd, PC open gemaakt, alles van stof verwijderd en grafische kaart in 2de pCI-E slot aangesloten. Probleem blijft zich helaas voort doen, ook na opnieuw installeren van drivers en dergelijke.

 

Nu deze middag kan ik enkel nog de pc opstarten als de voeding geruime tijd van de pc verwijderd is.

 

Als straks de  pc terug wil opstarten zal ik link posten met speccy gegevens over pc.

Kan wel al volgende meegeven:

 

PC: Desktop acer aspire M7721

Voeding 450W

  • Totale opslagcapaciteit:1.000 GB
  • Intern geheugen:6 GB
  • Processor kloksnelheid:2,66 GHz
  • Processorfamilie:Intel Core i7

Videokaart = Geforce GT230.

 

Als ik zeker ben dat de grafische kaart stuk is wil ik wel zonder probleem nieuwe kaart kopen die aan mijn eisen voldoen.

Maar dan wil ik uiteraard wel zeker zijn dat kaart hier de boosdoener is en niet de voeding of moederbord of iets anders.

 

Grtz KevinDK

aangepast door KevinDK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kevin,

 

Welkom op PC Helpforum !  ;)

 

 

 

Heb toen alle drivers van videokaart verwijderd, PC open gemaakt, alles van stof verwijderd en grafische kaart in 2de pCI-E slot aangesloten. Probleem blijft zich helaas voort doen, ook na opnieuw installeren van drivers en dergelijke.

 

Na alles wat je hier aanhaalt, vrees ik er inderdaad voor dat je videokaart het begeven heeft. Een nieuwe (modernere en recentere) videokaart zal ongetwijfeld het probleem verhelpen, maar om toch zeker te zijn (vooraleer je een nieuwe koopt) kun je misschien eerst proberen om een videokaart van een vriend, of één uit een andere PC die je hebt, te gebruiken. Op die manier kan je een defecte videokaart (of een andere oorzaak) al dan niet uitsluiten alvorens je geld tegen iets gaat aangooien waarvan je geen zekerheid hebt...

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zal eens moeten rondvragen naar iemand die kaart heeft met dezelfde aansluitingen.

 

Ik heb er dan ook totaal geen moeite mee om nieuwe kaart te kopen; Deze voldeed ook niet echt meer aan de nieuwe eisen.

Kan je mij eventueel kaart voor stellen. Ik game regelmatig en heb ook tekenprogramma's zoals autocad inventor.

 

 

 

 

Dag Kevin,

 

Welkom op PC Helpforum !  ;)

 

 

Na alles wat je hier aanhaalt, vrees ik er inderdaad voor dat je videokaart het begeven heeft. Een nieuwe (modernere en recentere) videokaart zal ongetwijfeld het probleem verhelpen, maar om toch zeker te zijn (vooraleer je een nieuwe koopt) kun je misschien eerst proberen om een videokaart van een vriend, of één uit een andere PC die je hebt, te gebruiken. Op die manier kan je een defecte videokaart (of een andere oorzaak) al dan niet uitsluiten alvorens je geld tegen iets gaat aangooien waarvan je geen zekerheid hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.  ;)

 

Heb je een bepaald (maximum) budget in gedachten ?

 

Iets van rond de 150€ maximum?

Hoeft ook niet overkill te zijn, alles zal beter zijn wat er nu in zit.

 

Heb me ook al laten wijsmaken als de pc van Acer is er een speciaal geproduceerd moederbord in zit en dus ook een aangepaste bios.

Daardoor kan eventueel de grafische kaart niet upgraden wat dus ook problemen kan geven met andere nieuwe kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zullen we even nagaan met het volgende:

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

 

 

 

Zolang een moederbord één of twee PCI-e sloten heeft, is er (in de meeste gevallen) geen probleem.

 

Voor €150,00 raad ik je een AMD videokaart aan. Deze videokaarten vallen iets goedkoper uit dan de videokaarten van Nvidia en dat voor ongeveer dezelfde kwaliteit die geleverd wordt tijdens het gamen.

 

Eerst zou ik sowieso een kaart uit een andere PC of van een vriend proberen lenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevraagde link in bijlage:

 

http://speccy.piriform.com/results/ddcoHmuuUDa2BWmeQa1qkT2

 

 

Dat zullen we even nagaan met het volgende:

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

 

 

 

Zolang een moederbord één of twee PCI-e sloten heeft, is er (in de meeste gevallen) geen probleem.

 

Voor €150,00 raad ik je een AMD videokaart aan. Deze videokaarten vallen iets goedkoper uit dan de videokaarten van Nvidia en dat voor ongeveer dezelfde kwaliteit die geleverd wordt tijdens het gamen.

 

Eerst zou ik sowieso een kaart uit een andere PC of van een vriend proberen lenen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je moederbord is het zeker geen probleem om een nieuwe videokaart te plaatsen. Alleen denk ik dat een voeding van 450 Watt net iets te weinig zal zijn voor een optimale en veilige werking van de PC. Mocht ik van jou zijn, zou ik (nadat je met zekerheid weet dat het huidige probleem bij je huidige videokaart ligt) ook een nieuwe voeding kopen van 550 Watt...

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Momenteel kan ik niet aan videokaart komen om dit te testen. 

 

Om écht 100% zeker te zijn kan je ook naar een (lokale) PC hersteller gaan, of de oorspronkelijke winkel waar je je PC hebt aangeschaft, en daar je PC laten testen met een andere videokaart. Alhoewel ik er toch zo goed als helemaal zeker van ben dat de oorzaak van het probleem bij een defecte videokaart ligt.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.