Ga naar inhoud

Virtual Box problemen


Theo2602

Aanbevolen berichten

Ik had op mijn W10 een virtual box gezet en daarin XP. Alles liep perfect, tot ik nog een extra programma wilde bijinstalleren in XP. Toen bleek de (virtuele) HB te klein en het programma blokeerde. Enige oplossing XP verwijderen en terug installeren. Ik had gehoopt dat de ionstellingen van de Virtual box zouden blijven staan, maar dat bleek niet waar en nu werkt er eigenlijk niets meer. Te beginnen met het venster dat maar een vierde van het scherm is, en de maps die niet meer aangenomen worden. Graag hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je kan inderdaad de grootte van de harde schijf (HD) van de virtuele machine (VM) niet aanpassen.

Je kan bij de aanmaak wel kiezen voor een voldoende grote schijf en instellen als dynamisch.

Dan neemt deze slecht zo veel plaats op de echte HD als er plaats bezet is op de virtuele schijf.

Je hebt bvb een dynamische schijf van een VM van 100GB.

Deze schijf is echter maar met 20 GB gevuld, dan zal de VM op de echte HD ook maar 20 of 21 GB innemen i.p.v. 100 GB.

Op deze manier kan je voorkomen dat je plaatsgebrek krijgt op de VM en tegelijk ruimte sparen op de echte HD.

 

Hiermee is je probleem natuurlijk nog niet opgelost.

Bij het verwijderen van een VM in virtual box, kan je kiezen om de HD van de VM te behouden of ook te verwijderen.

Ik vrees dat je hebt gekozen om de HD ook te verwijderen.

In dat geval zit er niets anders op dan volledig opnieuw te beginnen vanaf nul.

 

Op 2/10/2017 om 21:47, Theo2602 zei:

... Te beginnen met het venster dat maar een vierde van het scherm is ...

Heb je de guest additions al opnieuw geinstalleerd?

Start de VM, klik dan in de menubalk bovenaan op apparaten.

Kies dan voor invoegen guest additions cd-image.

Daarna moet je de VM herstarten.

Klik dan in de menubalk op weergeven en kies vervolgens autoschalen gastscherm.

 

Op 2/10/2017 om 21:47, Theo2602 zei:

... en de maps die niet meer aangenomen worden.

Kan je dit verduidelijken want ik snap niet wat je hiermee bedoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nergens in mijn VM staat 'Aparaten' ik heb Bestand, machine en hulp. Nergens aparaten.

Wat de maps betreft: Wanneer je op gedeemde mappen klikt kan je mappen zoeken die ook, in mijn geval XP, werken. Vorige keer kreeg zo'n map dan een eigen letter en als je dan in XP op verkenner klikte, zag je die map staan. Nu werkt dat dus niet, er komt niets in XP in Verkenner

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Theo2602 zei:

Ondertussen heb ik in INSTELLINGEN 'gebruikersinterface ontdekt, en daar staat een kruisje voor invoegen guest additions CD-imzage (???)

 

Bij mij staat het zoals op de afbeelding.

VBox-XP-apparaten.jpg.378acf75cf5d661ce21191da401a118b.jpg

Als je bepaalde apparaten niet gebruikt, zoals webcam of diskettestation, kan je deze uitvinken door er op te klikken.

 

23 minuten geleden, Theo2602 zei:

Iets wat niet rechtstreeks met het onderwerp te maken heeft: de mails van dit forum komen altijd binnen bij ongewenste email. Wat is de oorzaak?

Voeg pc-helpforum toe aan je contacten en dan zou dit probleem opgelost moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel de gedeelde mappen in als volledig beheer en vink ook automatisch verbinden aan.

Als je automatisch verbinden niet aanvinkt, moet je de mappen zelf nog verbinden als netwerkschijf.

 

Voor het scherm zou je eerst de guest additions cd moeten installeren.

Daarna kan je experimenteren met de verschillende weergave mogelijkheden tot je de juiste gevonden hebt.

Autoschalen gastscherm moet je wel altijd aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar vind ik die guest additions cd . Er staat duidelijk in Gebruikersinterface/Apparaten Invoegen Giuest Additions CD-Image.

Als mijn venster opgelost is ga ik mij op het probleem van de gedeelde mappen richten. Met het huidige scherm (1/4 de van het laptop scherm) kan je niet echt werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.