Ga naar inhoud

Virtual Box problemen


Theo2602

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, Theo2602 zei:

Wat de gedeelde mappen betreft jij schrijft: Stel de gedeelde mappen in als volledig beheer en vink ook automatisch verbinden aan.

Automatisch verbinden of koppelen wordt gevraagd, maar volledig beheer vind ik nergens.

Met volledig beheer bedoelde ik de optie permanent maken.

 

 

14 uren geleden, Theo2602 zei:

mijn voornaamste programma's DbaseIII en GWbasic die in DOS werken, geven allebei een fout in het PIF bestand.

Volledig verwijderen en herinstalleren heb je waarschijnlijk al geprobeerd?

Doe eens een registeropruiming met CCleaner tussen het verwijderen en de herinstallatie.

 

Download CCleaner (als je het nog niet hebt).

Installeer het (Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit !!!) en start CCleaner op.

 

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 

 

Heb je op de XP ook alle windows updates en service packs geinstalleerd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je bedoelt CCleaner dan in XP? Het kleine scherm is eigenlijk niet echt opgelost. Als ik, vanuit VM, XP opstart, komt er eerst dat kleine scherm en pas als XP volledig is opgestart wordt het scherm groot. Geen probleem zou je zeggen, maar wanneer ik een dos programma opstart, (ik heb er één kunnen laten werken, komt dit terug in dat kleine scherm, waardoor ik er niet echt mee kan werken. Er moet een mogelijkheid zijn om in VM dat scherm al te vergroten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is ok wat XP betreft, maar mijn DOS vensters blijven klein. Dit moet in de instellingen van Virtual Box zitten, want als ik XP opstart komt er eerst een klein scherm, pas als XP helemaal klaar is, wordt het scherm gevuld. Bij DOS staat alles op volledig scherm, maar het wordt maar zo groot als het scherm bij het begin van het opstarten.

Hopelijk werkt er hier iemand met een VM met daarin XP en DAAR IN msDos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/10/2017 om 08:05, Theo2602 zei:

Je bedoelt CCleaner dan in XP?

Inderdaad.

 

Op 6/10/2017 om 08:05, Theo2602 zei:

Als ik, vanuit VM, XP opstart, komt er eerst dat kleine scherm en pas als XP volledig is opgestart wordt het scherm groot.

Dat is bij mij ook zo. Ik denk dat dit normaal is.

 

20 uren geleden, Theo2602 zei:

Ik ben nog eens aan het zoeken geweest en ik zou de CD Guest Additions moeten installeren, maar die heb ik niet. Dat zou een ISO bestand zijn dat ik eerst moet downloaden. Maar ik vind niet waar.

Als je het extension pack hebt geinstalleerd op de host machine, zou de guest addition cd moeten beschikbaar zijn in de gast machine, in casu je XP.

VBox-XP-apparaten-01.jpg.07bee639a3aae54bed83123a5100061f.jpg

 

2 uren geleden, Theo2602 zei:

Hopelijk werkt er hier iemand met een VM met daarin XP en DAAR IN msDos.

Ik heb een VM met XP.

Ben nu bezig met enkele oude DOS spelletjes te installeren.

We zullen dan zien hoe het gaat.

Ik heb wel de guest additions kunnen installeren en het xp scherm op de grootte van mijn echt scherm kunnen integreren.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle dos spelletjes starten op in klein scherm.

Als je een shortcut maakt om het programma op te starten, kan je bij eigenschappen in de tab screen (beeldscherm) wel kiezen voor venster (window) of volledig scherm (full screen) maar dat maakt geen verschil; het werkscherm voor de dos toepassing blijft klein.

Ergens is dat ook logisch want voor een dos scherm gelden de afmetingen van 24 lijnen met 82 karakters per lijn.

Je kan dan wel het scherm vergroten maar het dos-venster met de toepassing zal 24 op 82 blijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar vorige keer werkte mijn DOS venster wel in volledig scherm. Ook in mijn gewone XP computer wordt heel het scherm ingenomen voor DOS. Fout zit in VM daar staat het scherm fout. Zodra XP opengaat wordt het scherm volledig, maar in DOS gaat hij naar het volledige VM scherm, dat dus klein is.

In bijlage krijg je foto's VM naar DOS van 0 tot 5. Dus 0: scherm VM volledig, foto  1, 2 en 3 opstarten XP in klein scherm. 4) XP volledig scherm. 5 DOS klein scherm.

Op de andere foto DOS op computer, zie je hoe heel het scherm gevuld wordt in DOS.

Enkel als het opstarten van VM naar XP in volledig scherm zou zijn (zoals het vorige keer was), zou ook DOS in volledig scherm opstarten.

 

 

DOS op computer.jpg

VM naar DOS) (0).jpg

VM naar DOS) (1).jpg

VM naar DOS) (2).jpg

VM naar DOS) (3).jpg

VM naar DOS) (4).jpg

VM naar DOS) (5).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste afbeelding lijkt mij een ouder model van monitor te zijn die geen al te grote resolutie heeft.

Misschien dat daarom het dos scherm wel beeldvullend is.

 

De 2de afbeelding is helaas onleesbaar.

 

De overige afbeeldingen zijn zoals bij mij.

Klein bij het opstarten, schermvullend zodra xp is opgestart en het vesnet met de dos toepassing weer klein.

 

Heb je de guest additions cd kunnen installeren in de VM met XP?

 

Kan je ook eens kijken om de optie weergeven te tonen in de menubalk van de VM.

Dat moet je doen via machine - instellingen - gebruikersinterface.

Op deze afbeelding is de optie weergeven uitgeschakeld.

VBox-xp-weergeven-uit.jpg.fee59ef192ba4b52b358a1a96e669562.jpg

 

En hier is de optie ingeschakeld.

VBox-xp-weergeven-aan.jpg.daab80dcdba0f483ab155d5605bee588.jpg

Klik op het pijltje naast de optie en en vink alle sub-opties aan.

Klik, op OK om te bevestigen en te sluiten.

Het resultaat is onmiddellijk zichtbaar.

Dan kan je nog wat experimenteren met de verschillende weergave mogelijkheden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dat scherm van mijn XP computer ouderwets is weet ik niet, het is zo'n smart TV van 2 jaar oud, maar ik kan me nu eenmaal niet permiteren om iedere maand een andere computer en scherm te kopen.

Voor de rest heeft DOS op dezelfde laptop tot een week geleden een vol scherm gegeven. Toen is mijn XP gecrasht en toen ik die probeerde te herinstalleren, bleek hij niets meer te doen. Dus heel het boeltje opnieuw gestart.

 

weergeven.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.