Ga naar inhoud

Virtual Box problemen


Theo2602

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Theo2602 zei:

Voor de rest heeft DOS op dezelfde laptop tot een week geleden een vol scherm gegeven. Toen is mijn XP gecrasht en toen ik die probeerde te herinstalleren, bleek hij niets meer te doen. Dus heel het boeltje opnieuw gestart.

Ik weet natuurlijk niet hoe voordien de instellingen waren.

 

Had je dan geen snapshots gemaakt van je VM xp?

Een snapshot is eigenlijk een backup image van je VM.

Zodra je een werkende VM hebt, maak je een snapshot en als er dan iets gebeurt (zoals een crash) zet je gewoon die snapshot terug en je bent weer vertrokken zonder dat je een volledige herinstallatie moet doen.

Dat is net een van de voordelen van een VM; je kan experimenteren met alles en nog wat en nadien zet je gewoon een snapshot terug en je hebt een nieuwe VM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ondertussen ontdekt dat in WEERGEVEN (als ik in XP ben) helemaal van onder schaalfactor en Virtueel scherm staan. Als ik nu in DOS ben, kan ik met schaalfactor het DOS scherm volledig maken. Ook in Virtueel scherm kan je iets wijzigen, maar dan zie ik niet veel veranderen. Ik kan dus nu ook in DOS met volledig scherm werken. OK

Maar dat snapshot heb ik nog niet gevonden. Of juister gezegd waar wordt die snapshot bewaard?

 

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Theo2602 zei:

Ondertussen ontdekt dat in WEERGEVEN (als ik in XP ben) helemaal van onder schaalfactor en Virtueel scherm staan. Als ik nu in DOS ben, kan ik met schaalfactor het DOS scherm volledig maken. Ook in Virtueel scherm kan je iets wijzigen, maar dan zie ik niet veel veranderen. Ik kan dus nu ook in DOS met volledig scherm werken. OK

Maar dat snapshot heb ik nog niet gevonden. Of juister gezegd waar wordt die snapshot bewaard? Erger nog, nadat ik dat snapshot heb gemaakt is de taakbalk waarmee ik kon herschalen verdwenen, en kan ik die oplossing dus weer niet meer gebruiken.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan nog even wachten met afsluiten want ik heb nog enkele tips voor je.

 

Je hebt blijkbaar zelf al gevonden hoe je een snapshot moet maken en terugzetten.

De lokatie van de snapshots kan je zelf bepalen.

Start virtual box op en selecteer je XP machine zonder ze op te starten.

Klik dan links boven op instellingen.

Bij algemeen ga je naar de tab geavanceerd.

Hier kan je de lokatie voor de snapshots instellen.

 

Ga dan ook eens naar de gebruikersinterface en kijk of daar de knop weergeven is ingeschakeld.

Schakel in indien nodig en controleer ook of het vakje helemaal achteraan de menubalk is aangevinkt.

Start de XP op en kijk of de menubalk en de knop aanwezig zijn en of je dos kan schalen naar volledig scherm.

Sluit de XP af en maak dan een nieuw snapshot.

Start de XP opnieuw en kijk of alles nog werkt.

Sluit de XP af en zet het laatste snapshot terug.

Start de XP op en kijk of de menubalk en de knop aanwezig zijn en of je dos kan schalen naar volledig scherm.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn enkel de iconen van 'weergeven' die daar staan. Dus de menubalk geeft meer, maar ik kan verder. Het feit dat die menubalk er nooit gestaan heeft, was de oorzaak van veel problemen. In veel oplossingen langs Google wees men naar die balk, die ik tot mijn grote frustratie, nooit vond. Hoe hij er die ene keer gekomen is weet ik niet. Ook raar dat die er stond toen ik het snapshot nam en daarna verdwenen was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.