Ga naar inhoud

Activeer Windows nu schone installatie Windows


Gast

Aanbevolen berichten

Nadat die Falls Creators update voor een aantal problemen zorgde heb ik een schone installatie Windows 10 gedaan. Van de regen in de drop gesproken. Nu krijg ik de melding  'Activeer Windows'. Licentie staat nochtans vermeld bij systeem. Doe ik aan probleemoplossing kreeg ik eerst de vermelding dat dit een licentie is voor Windows 10 pro. Ik had  Windows 10 Home maar enfin, dan maar die upgrade gedaan. Kon uiteindelijk niet geinstalleerd worden? Nu krijg ik foutcode 0xC004F012 :rofl:

 

 

59f652e70645b_justy59f607f4d74c4_ScreenShot10-29-17at04_59PM.thumb.PNG.69fc9f7991ce02b2fa079079e6f3d258.png.644d163386b5b92a29637d0fa0c20aaa.png

 

 

Screen Shot 10-29-17 at 05.12 PM.PNG

Screen Shot 10-29-17 at 05.41 PM.PNG

aangepast door Gast
Product-id verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Indien je nog niet begonnen bent: probeer wat Hardware-lover iemand aanraadde:

 

"k had één systeem (van de acht), dat niet automatisch wilde activeren. De tip die ik ergens vond werkte bij mij nadat ik 8 keer de volgende opdracht had herhaald;
    (als administrator >>) CMD >> het commando: slmgr.vbs /ato uitvoeren (wachten tot de melding volgt die bij het commando hoort), indien niet geactiveerd, herhalen."

 

(gelezen?: nadat ik 8 keer volgende enz... ) Al moet ik erbij vertellen dat het niet bij iedereen lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, justy zei:

Nadat die Falls Creators update voor een aantal problemen zorgde heb ik een schone installatie Windows 10 gedaan.

Daar moet je geen schone installatie voor doen. Je hebt na het uitvoeren van de Fall Creators update  gedurende 10 dagen de tijd om terug te gaan naar de eerdere versie van Windows 10.

Een tweede optie is vernieuwen van Windows uitvoeren met behoud van data en Apps.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral hartelijk dank aan iedereen voor de reacties. Ik was echter al aan de nieuwe installatie begonnen via de meegeleverd herstelschijven van Toshiba. Het is wel zo dat ik in eerste instantie het vernieuwen van Windows gedaan heb. Maar dan kwam er nog een probleem bij als ik de laptop in slaapstand zette. Gag foutmelding, loste het op na opnieuw opstarten. Dan heb ik maar die schone installatie gedaan. Terug probleem met licentiesleutel Windows 10. Zei dat die voor een Pro versie Windows 10 was. Dus voortdurend melding dat Windows niet geregistreerd was. Ik denk niet dat ik nog zo vlug een grote update zal installeren:blush:. Ik vraag me nu wel af als die Windows 7 er volledig terug opstaat (moet nog wat updates doen) Wat dan ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geduld is een mooie deugd.

En...

Een clean installatie is niet nodig als je regelmatig een back-up van je systeem en je data maakt.

Het is onbegrijpelijk dat er anno 2017 nog computergebruikers zijn die dergelijke back-ups niet maken. De computer fora puilen uit van informatie dienaangaande.

Om al maar even te beginnen bij ons forum:

  1. https://www.pc-helpforum.be/topic/61409-easeus-todo-backup-free-89-handleiding/
  2. https://www.pc-helpforum.be/topic/61450-macrium-reflect-free-versie-61936-handleiding/
  3. https://www.pc-helpforum.be/topic/61494-paragon-backup-recovery-14-free-edition-handleiding/
  4. En mijn nieuwe favoriet: https://www.pc-helpforum.be/topic/65553-aomei-backupper-standaard-handleiding/

Met de handleiding van deze laatste ben ik nog bezig. Je zult merken dat een aantal functies nog niet toegelicht zijn. De belangrijkste zijn echter bijna allemaal al beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, kijk, ik had een image van mijn systeem enkele weken geleden nog aangemaakt. Ik geef toe dat ik het vergeten te vermelden ben. Het was één door Windows 10 zelf aangemaakt en wat denk je dat er gebeurt is bij het aansluiten van de harde schijf en dan naar herstel te gaan ? Juist ja, hij herkende die image niet. En waarom ben ik van Aomei overgestapt naar Windows zelf ? Juist ja, zo'n drietal jaren geleden idem voor Aomei Back Up. Hoewel ik persoonlijk het ook een overzichtelijker programma vind. Het was trouwens een jaar geleden ook zo dat op een aantal laptops de hersteltool voor op usb stick of schijf niet direct werkte. Heeft de eigenaar website ' Windows stap voor stap' dan verholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, justy zei:

Het was één door Windows 10 zelf aangemaakt en wat denk je dat er gebeurt is bij het aansluiten van de harde schijf en dan naar herstel te gaan ? Juist ja, hij herkende die image niet.

Misschien had men u hier wel een passend advies kunnen geven om dat probleem te verhelpen als het het gevraagd had.

 

18 minuten geleden, justy zei:

En waarom ben ik van Aomei overgestapt naar Windows zelf ? Juist ja, zo'n drietal jaren geleden idem voor Aomei Back Up.

Dit programma heeft me nog nooit in de steek gelaten, net zomin als Macrium Reflect Free. Met EaseUS Todo Backup heb ik wel al eens een probleem gehad.

Maar een clean installatie heb ik op mijn pc's al heeeeeel lang niet meer moeten doen. Gewoon een systeem back-up terug zetten en na een half uurtje is het leed geleden. Zo simpel is dat.

 

Dat u met alle back-up toepassingen problemen hebt vind ik wel vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en het rare is dat dit met steeds dezelfde laptop gebeurt. Op de andere staat bv ook die herfstupdate en die geeft nooit problemen (is er één met SSD, ook Toshiba, wel recenter model). Er is een netwerkbeheerder die ik ken en die raad VEEAM BACK UP aan. Wordt nogal eens in bedrijven gebruikt naar het schijnt. Ik kan die wel eens uitproberen maar eerst moet ik van Windows 7 terug naar Windows 10 geraken met een licentie die normaal doet. Misschien Microsoft zelf eens bellen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.