Ga naar inhoud

Netwerkprinter in netwerk brengen


RK

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, route99 zei:

Oja... vergeet niet dat verder alles al werkte... ga niet aan andere instellingen zitten te knutselen....

En dan geef je een hele uitleg over het aanpassen van het ip-adres.

Dit is helemaal niet nodig omdat de printer al in netwerk staat en correct kan printen.

 

@RKN

Vergeet de ganse uitleg van route99 want die gaat je niets opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 214
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt om dit even te bevestigen, want ik denk wanneer we dit mochten toepassen de pc’s en printer klaar zijn voor het stort...

 

We hopen dat hier snel iemand komt die ons eerlijk kan en wil helpen... Misschien Stegisoft?

 

 

aangepast door RKN
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad erg ziek geweest.

Bovendien was mijn vrouw ook gelijktijdig ziek maar nog erger dan ik.

Zonder het beseffen was de verwarming zeker 4 dagen uit omdat een onderdeel stuk is.

Dat is ondertussen in orde.

Nu ben ik iets beter geworden maar nog niet helemaal genezen.

 

Je weet welke vaste IP adres de printer heeft

Open opdrachtprompt en typ of kopieer onderstaande tekst:

ping printer IP adres bijvoorbeeld: ping 192.168.0.50

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ben nog een een keer door het verhaal gegaan.

Behalve een Windows installatie die door virussen om zeep werd geholpen en het herinstalleren van een verse Windows (wat met een image veel makkelijker was geweest), heb ik nergens het bewijs gezien waar mijn voorstel mee begon:

Quote

Wat tot nu toe bij mij altijd gewerkt heeft.
Hang het apparaat aan een pc via USB.
Installeer de software/driver of laat alles door Windows herkennen.
Test nu eerst alle functies van de Canon.

 

 

Dus werkt die scanner überhaupt wel met deze pc?

Dat zou ik eerst graag bewezen willen zien.

En dan pas in het netwerk plaatsen.

 

In mijn verhaal zat ook de check van de ping .... dat is iets dat je standaard doet, is zo simpel dat weet je dat dit goed zit.

Werkt het dan mooi...

Werkt het niet dan weet je iig dat de scannner wel werkt maar de netwerksetting of iets op de printer nog aangepast moet worden.

 

Nu is de basisvraag of de scanner met deze installatie, virusscanner, etc nog niet beantwoord.

 

Maar let vooral niet op mij.... ik deed alleen maar mijn best... 

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat scangear vorige keer niet goed lukte zullen we het deze keer eens anders doen:

Ga naar deze pagina en voer eens vanuit printerpanel in het gedeelte Vanaf het bedieningspaneel en voer dan uit wat op deze pagina vermeld staat

Als je dan lukt kan je onderaan op vergrootglas windows fax typen en windows faxen en scanner klikken en kan je scannen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.