Ga naar inhoud

sommige foto's tonen klein


clodica

Aanbevolen berichten

sinds kort heb ik problemen met mijn foto's op de pc. sommige foto's tonen de ene keer heel klein, de andere keer dan weer gewoon groot.

als ik via beeld grote pictogrammen aanklik krijg ik grote foto's maar sommige zijn dan onscherp tot dat je ze aanklikt en bekijkt via een foto programma. dan is het terug normaal scherp.

ik heb al gescand met een malware programma maar dit helpt niet. wie kan helpen?

alvast bedankt.

vb foto op pc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat zeker niet om verschillende soorten bestanden.

alle foto's waren van mijn camera en waren op de pc gedowload op hetzelfde moment. de ene toonde klein aan en de andere dan weer niet.

de volgende keer dat ik keek waren het dan weer andere foto's, het wisselde constant.

 

Om een of andere reden is het probleem weg op dit ogenblik.

wat het was blijft nu een mysterie :-)

Na de malware scan heb ik nu wel een file op mijn bureaublad van Opt in files en Google Opt in html, weet jij wat dat is en of ik dit mag verwijderen?

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, clodica zei:

Na de malware scan heb ik nu wel een file op mijn bureaublad van Opt in files en Google Opt in html, weet jij wat dat is en of ik dit mag verwijderen?

Ik heet niet falstring, maar ik heb wel een vermoeden wat voor bestanden dat zijn. Ik vermoed dat je per ongeluk of expres een website hebt opgeslagen op je bureaublad. In zo'n geval wordt er altijd een html bestand opgeslagen plus een map met dezelfde naam, waarin bestanden zitten die nodig zijn om die website te tonen.

Je mag dubbelklikken op het .html bestand. Wanneer gevraagd wordt met welk programma dat bestand geopend moet worden, dan kies jij de browser die je standaard gebruikt (Internet Explorer of Firefox of Chrome of Edge of een andere; ik gok bij jou op Chrome, omdat die browser geopend is in jouw afbeelding). De website zal dan geopend worden in die browser. En dan kun je beslissen of jij die opgeslagen website wilt behouden. Wil je dat niet, dan ga je terug naar het bureaublad en dan gooi je dat html bestand én de bijbehorende gelijk genaamde map met bestanden weg.

 

Overigens moet je wel doen wat falstring aanraadde: extensies van bestanden (zoals jpg, png, bmp, docx enz.) horen voor je eigen veiligheid altijd getoond te worden. Dat is in jouw afbeelding nog niet het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

bedankt voor jouw reactie. Het was inderdaad een opgeslagen website dat mijn man had opgeslagen zonder mij dit te laten weten :-)

dit is ondertussen verwijderd.

betreft de extensies, deze worden nu wel getoont in mijn afbeeldingen, zie screen shot.

 

wat het probleem was met de foto's weet ik niet maar voorlopig is het weg.

Afbeeldingen vb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot je dienst. Ook namens falstring.

 

Om nog even terug te keren naar jouw oorspronkelijke probleem. Bij jou werden in de verkenner de miniatuurweergaven (ook wel thumbnails genoemd) niet allemaal goed getoond.

Mocht je dat probleem nog eens krijgen, raadpleeg dan deze website: https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_verkenner.html

Op die pagina gaat het dan om dit gedeelte:

 

Quote

TIP: Worden de miniatuurweergaven van afbeeldingen en/of de icoontjes van snelkoppelingen niet goed weergegeven? Verwijder ze dan met schijfopruiming zodat de betreffende iconen en thumbnail afbeeldingen opnieuw worden aangemaakt. Wordt het probleem hiermee niet opgelost? Dan biedt Thumbnail and Icon Cache Rebuilder (download: www.thewindowsclub.com/icon-cache-rebuilder-for-windows-10) nog een alternatieve methode om de icoontjes en miniatuurweergaven te herstellen.

Met vriendelijke groet,

porrelaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.