Ga naar inhoud

robstolk

Aanbevolen berichten

Op veel plekken in mijn omvangrijke fotobestanden kom ik met de Verkenner mappen tegen met de naam [originals]. Daarin zitten, zoals de naam al doet vermoeden, de originele fotobestanden, dus vóór de bewerking. Dat betekent dat ik vele honderden bestanden dubbel heb; het onbewerkte en het bewerkte bestand.

Bewerking gebeurt met Lightroom 6. 

Graag wil ik weten wanneer zo'n map [originals] wordt aangemaakt en of ik dat ook kan verkomen. 

Kan het zijn dat het synchroniseren van 2 schijven ermee te maken heeft? (ik gebruik Allway Sync om foto's van mijn harde schijf te synchroniseren met een externe schijf)

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken lightroom niet, maar gezien de typering 'original' móet het wel een bewerkingsprogramma zijn dat zo'n onderscheid aanbrengt.

een synchronisatieprogramma acht ik daartoe niet in staat.

dus als je er vanaf wil, kijk dan eens bij de instellingen van lightroom of er iets bij staat in de trant van 'bewaar het origineel' of 'sla bewerkingen altijd op in een nieuw bestand'  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.