Ga naar inhoud

windows voorbereiden


nine

Aanbevolen berichten

Gaat het hier over dezelfde computer als dat waarin het microsoft account behandeld werd? Dat probleem is niet opgelost?

 

Je beschikt dus over meerdere accounts op je computer.

Je hebt een lokaal account moeten aanmaken in dat topic dat eerst geen administrator rechten had maar volgens onderstaande zou dat toch in orde zijn.

 

2017-12-29_13h04_07.thumb.png.e46d97755b0a412e93e82e45ef7bcca6.png

 

2017-12-29_13h04_33.png.c1d6f24acae9fe10d6bbc5d00c1ce9eb.png

 

Powershell heb je toch uitgevoerd als administrator, zie onderstaande afbeelding.

 

2017-12-29_13h08_36.png.166569ab78efb533ecdc2966908b1fee.png

 

 

Hoe oud is die computer? Kan je onderstaande eens uitvoeren?

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer eens opnieuw de tip Stegisoft uit te voeren wat betreft sfc/ scannow. Afbeedlingen staan erbij.

Maak als de opdracht ten einde is  een printscreen van dat scherm en plaats die in je volgend bericht.

 

De installatie van KB 4054517 is mislukt op 14/12 en 21/12 maar op 21/12 is de installatie KB 4058043 wel nog gelukt. Dus het is die enkel update die telkens mislukt.

Op internet is terug te vinden dat er heel wat personen problemen hebben met die update. Het is ook weer niet een super belangrijke update, persoonlijk zou ik even afwachten tot er nieuwe updates komen misschien wordt het huidige probleem dan mee gefixt.

 

Het is wel belangrijk dat de melding Windows voorbereiden niet telkens verschijnt bij het afsluiten, gebeurt dat nog?

 

Op welke manier sluit je trouwens af want in het logje is te zien dat jouw computer de laatste 20 uren niet afgesloten werd. Hij werd de laatste keer opgestart op 28/12 om 19h50.

Gebruik je de slaapstand, in het schema hieronder is te zien dat slaapstand actief is, de harde schijf uitschakelt na 15 minuten en stoppen na 20 minuten.

 

2017-12-29_15h47_52.png.65058a7e8dee2dc7c2e3acf24055343a.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het bericht van windows is vandaag niet meer verschenen..;en ja, ik heb blijkbaar eens afgesloten met de slaapstand, normaal gebruik ik afsluiten...maar af en toe is het mijn man die als laatste aan de pc zit en deze week stond die 's morgens nog aan..dus ja, slaapstand, persoonlijk gebruik ik afsluiten...net zoals m'n programma's die sluit ik ook altijd af met bestand-->afsluiten, niet met het kruisje...

 

als die update niet belangrijk is dan zou ik die maar laten, voor het ogenblik zie ik het dus niet meer...da moet ik je der ook niet mee lastig vallen, ik heb nu wel gezien dat ik als administrator sta bij mijn account...

 

ik leer bij, al is het maar mondjesmaat...

 

ik zal vanavond die stegisoft nog eens uitvoeren, nu eerst eten maken, den baas heeft honger...

 

nine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet account heeft niks met uw computer te maken.

Dat is alleen nodig voor email programma en webmail of om uw router aan te passen in Mijn Telenet

Bijvoorbeeld router aanpassen: poorten openen, Wifi signaal paswoord veranderen enz.)

Telenet account is om in te loggen.

Je log in met uw mailadres --> hoofdmailadres is ook hoofdaccount

Je kreeg een paswoord van Telenet die je eventueel aangepast had.

Uw dochter kan ook aanmelden met haar mailadres maar kan niet de router wijzigen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft

 

56 minuten geleden, stegisoft zei:

Telenet account heeft niks met uw computer te maken.

Eerder werkte nine onder een Microsoftaccount op basis van haar Telenet e-mail adres. In plaats daarvan meldt zij zich nu aan met een lokaal account. Vandaar dat ze bij het inloggen haar Telenet adres niet meer opmerkt. Waarschijnlijk denkt ze nu dat ze haar Telenet account kwijtgespeeld is, wat natuurlijk niet het geval is.

Ik heb in een eerder topic haar met handen en voeten het verschil proberen duidelijk te maken tussen een Microsoft account en een Telenet account. Ze begrijpt het nog altijd niet. Waarschijnlijk omdat ze op haar Microsoft account inlogde met haar Telenet adres. Dat blijft volgens mij bij haar voor de verwarring zorgen.

Voor de dochter is toen een lokaal account aangemaakt en geen Microsoft account.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft account

Telenet account

Gmail account

PC-helpforum account

Facebook account

en zoveel account

 

Account betekend gebruikersnaam van bepaalde site om in te loggen.

Wil je webmail van Telenet bekijken met uw browser dan heb je Telenet account nodig. Dus emailadres of gebruikersnaam + paswoord.

Wil je de router aanpassen dan kan je doen door op in te loggen met uw telenet mailadres of gebruikersnaam zoals M21245

Weet je niet zeker of de factuur betaald is dan kan je bij Telenet inloggen en zien of het betaald is.

 

 

Als je uw computer start dan kan je lokaal account (= uw gebruikersnaam) of een andere account inloggen met uw emailadres zoals Microsoft emailadres, Telenet emailadres enz.

Waarom is er dan lokaal account.

Uw pc winkel installeer uw Windows maar hij ken uw emailadres niet en dus gebruikt hij lokaal account en hij geeft aan u een paswoord die hij ingesteld had.

 

Doch je kan de paswoord ingeven ook uitschakelen van de computer.

 

Als je online bankieren doet dan open je de browser en typ het adres van uw bank.

Dan moet je inloggen en dat is uw account.

In dit geval is account alleen cijfers of ieders anders naargelang de bank.

Met uw kaartlezer dient je de rest in te geven.

 

Op sommige site zoals belastingdienst moet je inloggen met uw kaartlezer.

In dit geval is de kaartlezer gegevens uw account (gebruikersnaam) en dan moet je paswoord ingeven.

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.