Ga naar inhoud

Excel opslaan als pdf help mij aub


MadDog
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb een excel werkblad met 4 kolommen : Voornaam, Naam, Gsm en Email. Als ik dit wil opslaan als .pdf en ik open het pdf bestand, worden die kolommen verdeeld over 2 of zelfs meerdere pdf pagina's. Als ik het excel bestand afdruk, print die dat uit op 1 pagina of als ik het wil versturen via email in als excel bestand is het ook 1 blad, zoals het de bedoeling is. Als ik het afdruk of wil versturen als pdf, geeft die 3 pagina's. Wat doe ik verkeerd?????

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij het alternatief "printen naar Micorsoft pdf" kun je kiezen aan passen voor een pagina 

zoiets dus:

https://www.dezaak.nl/2070/excel-print-alles-altijd-pagina.htm
Dat geldt dus niet alleen voor nomrale printers, maar ook als je naar pdf print.

Bij opslaan naar pdf heb je minder opties, misschien dan moet je gaan spelen met smalle marge, klein lettertype om hetzelfde te bereiken?

Printen naar pdf en kiezen voor passend maken is een standaard opte dus eenvoudiger.
 



Excel: alles op één pagina printen
Herken je dat ook? Je print een Excel-werkblad en er komt net één kolom op de tweede pagina, terwijl het de vorige keer nog wel goed ging.

De oorzaak: in het werkblad zijn gegevens toegevoegd, waardoor een van de kolommen iets breder is geworden. In de meeste gevallen is het percentage verkleinen gebruikt bij het instellen van de schaal.

Excel-alles-op-één-pagina-printen

Oplossing
Gebruik bij het instellen van de schaal >> Aanpassen aan. Dan gaat alles in één keer goed.

Werkwijze
•    Open het Excel sheet
•    Selecteer de tab >> Pagina-indeling
•    Klik op het kleine vierkantje rechtsonder in de groep >> Pagina-instelling
•    Of klik op >> Titels afdrukken
•    Kies vervolgens tab >> Pagina
•    Wanneer een sheet een vast aantal kolommen heeft en de lijst alleen langer wordt, stel dan in dat de print standaard 1 pagina breed is.
•    In het onderdeel schaal >> Aanpassen aan zet je in het eerste vakje een 1 om ervoor te zorgen dat Excel 1 pagina breed print.
•    Door het tweede vakje leeg te laten, zal Excel het aantal pagina's in de lengte zelf bepalen. Wanneer het tweede vakje ook wordt gevuld met een 1, dan zal het overzicht tot 1 pagina worden verkleind
•    Let er wel op dat de inhoud nog wel leesbaar blijft

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Delen

  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      40.282
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    netsmywifiext
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door watco
      Ik zoek oplossing voor het volgende.
      Ik heb tabblad met zaken uit een prijslijst.
      in de eerste kolom A staan de artikelcodes maar ertussen staan ook telkens per artikel extra rijen met omschrijving, de afmeting, etc.
      ik wil bekomen dat in nieuw tabblad ik de artikelcodes in eerste kolom plaats en dat dan in de kolommen ernaast de prijs, de omschrijving, de afmeting automatisch opgehaald worden uit tabblad 1.
      De prijs is geen probleem want deze staat telkens om dezelfde rij als de artikelcode in kolom 8 en is éénvoudig via vert.zoeken opgehaald.
      Maar hoe kan ik de waarde in rijen eronder ophalen ?
      Ik vind geen enkele formule in excel en ben wel wat bedreven maar zeker geen excel expert.
      Dus graag enige input.
      bedankt
      vraag excel.xlsx
    • Door Rik123
      Beste leden,
       
      Voor mijn werk ben ik een Excel bestand/dashboard aan het maken. Momenteel wordt van alles handmatig een rapportage gemaakt. Omdat ik dacht dit kan handiger ben ik gaan knutselen.
      Ik ben erg ver gekomen en tevreden met mijn resultaat.
       
      Nu kan het altijd beter. Het dashboard werkt namelijk voor een hele maand. In de ideale wereld kan ik zelf een datum invullen en het dashboard laat dan alleen de data zien van die datum. Of nog beter 2 datums en dashboard laat de data tussen deze twee datums zien.
       
      Het gaat in het bestand om de datum in cel A2 >
       
      Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of dat er andere suggesties zijn.
      Alvast bedankt voor de moeite!
       
      (PS ik heb het bestand dusdanig aangepast zodat geen privé gegeven erin staan..)
      Voorbeeld bestand voor forumhelp.xlsx
    • Door HdL
      Hallo,
       
      Ik heb in mijn bedrijfsnaam Noé Adviesbureau Installatie Techniek de eerste letter e iets naar achteren gekanteld, zoals google dat ook heeft. Ooit door iemand zo gemaakt.
       
      Door wijziging btw nummer (eis belastingdienst) moet ik mijn briefpapier met logo en watermerk wijzigen.
       
      Als ik mijn briefpapier / logo maak, kan ik deze letter niet kantelen, zonder dat het een ontzettend kwaliteitsverlies oplevert met printen naar pdf.
       
      Kopiëren naar andere laag of vanuit een ander bestand halen en deze letter dan kantelen; zelfde probleem; de letter wordt wazig bij printen. alle andere letters blijven scherp, ook als ik die uit een andere laag/bestand haal.
      Er gebeurt dus echt iets bij het kantelen.
       
      Ik heb het nu maar recht gemaakt zodat ik even verder kan, maar dat is tijdelijk.
       
      Wie kan mij helpen.
       


    • Door bennieboef
      Hallo Allemaal,

      Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
      Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

      Hier de macro :

      Option Explicit

      Sub Find_DLD()
      Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
      Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
      Dim sSourcePath As String, currentpath As String
      Dim sDestinationPath As String
      Dim sFileType As String
      Dim sFileType1 As String

      Dim bContinue As Boolean

      bContinue = True
      iRow = 2

      ' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
      sSourcePath = "S:"
      sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
      sFileType1 = "prd."


      ' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
      While bContinue

      If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
      Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
      AckTime = 1
      Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
      AckTime, "Hieperdepiep", 0)
      Case 1, -1
      Exit Sub
      End Select
      Else
      ' CHECK IF FILES EXISTS.

      If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
      Else
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

      End If
      End If
      iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
      Wend
      End Sub

      Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

      Alvast bedankt voor jullie hulp.
       
      Bijlage :  bestand met macro.
      Controle dxf + kantprogramma.xlsm
    • Door Benjaplus
      Hoi hoi,
       
      Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.
       
      Mijn probleem:
      Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)
       
      Alle ( ) moeten formules worden
       
      Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel
       
      Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""
       
      Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001
       
      €254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
      43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
      en de andere moet vet gedrukt worden
       
      Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.
       
      Alvast enorm bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...