Ga naar inhoud

Excel opslaan als pdf help mij aub


MadDog

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb een excel werkblad met 4 kolommen : Voornaam, Naam, Gsm en Email. Als ik dit wil opslaan als .pdf en ik open het pdf bestand, worden die kolommen verdeeld over 2 of zelfs meerdere pdf pagina's. Als ik het excel bestand afdruk, print die dat uit op 1 pagina of als ik het wil versturen via email in als excel bestand is het ook 1 blad, zoals het de bedoeling is. Als ik het afdruk of wil versturen als pdf, geeft die 3 pagina's. Wat doe ik verkeerd?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het alternatief "printen naar Micorsoft pdf" kun je kiezen aan passen voor een pagina 

zoiets dus:

https://www.dezaak.nl/2070/excel-print-alles-altijd-pagina.htm
Dat geldt dus niet alleen voor nomrale printers, maar ook als je naar pdf print.

Bij opslaan naar pdf heb je minder opties, misschien dan moet je gaan spelen met smalle marge, klein lettertype om hetzelfde te bereiken?

Printen naar pdf en kiezen voor passend maken is een standaard opte dus eenvoudiger.
 



Excel: alles op één pagina printen
Herken je dat ook? Je print een Excel-werkblad en er komt net één kolom op de tweede pagina, terwijl het de vorige keer nog wel goed ging.

De oorzaak: in het werkblad zijn gegevens toegevoegd, waardoor een van de kolommen iets breder is geworden. In de meeste gevallen is het percentage verkleinen gebruikt bij het instellen van de schaal.

Excel-alles-op-één-pagina-printen

Oplossing
Gebruik bij het instellen van de schaal >> Aanpassen aan. Dan gaat alles in één keer goed.

Werkwijze
•    Open het Excel sheet
•    Selecteer de tab >> Pagina-indeling
•    Klik op het kleine vierkantje rechtsonder in de groep >> Pagina-instelling
•    Of klik op >> Titels afdrukken
•    Kies vervolgens tab >> Pagina
•    Wanneer een sheet een vast aantal kolommen heeft en de lijst alleen langer wordt, stel dan in dat de print standaard 1 pagina breed is.
•    In het onderdeel schaal >> Aanpassen aan zet je in het eerste vakje een 1 om ervoor te zorgen dat Excel 1 pagina breed print.
•    Door het tweede vakje leeg te laten, zal Excel het aantal pagina's in de lengte zelf bepalen. Wanneer het tweede vakje ook wordt gevuld met een 1, dan zal het overzicht tot 1 pagina worden verkleind
•    Let er wel op dat de inhoud nog wel leesbaar blijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.