Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

RenéP

Formulier onverplaatsbaar?

Aanbevolen berichten

Ik heb een bestaande database geïmporteerd naar een nieuwe database. Alles is correct verlopen, behalve dat het hoofdformulier niet weergegeven wordt in het midden van het scherm. De brondatabase heeft dit euvel niet. Ik zag bij deze brondatabase dat de opmaak van het hoofdformulier bij "verplaatsbaar" op JA staat en bij de nieuwe database op NEE. Hoe vaak ik ook op JA klik, er verschijnt steeds NEE. Er verschijnt wel een melding dat het ingevulde NEE geen item uit de lijst is en ik  een item uit de lijst moet nemen: de lijst bevat twee items: JA en Nee. Allemaal vreemd. Wie heeft een oplossing?

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    2

Deze kwestie is opgelost. Bij de geopende database (Access 2007) kiezen voor opties voor Access --> Huidige database moest "overlappende vensters"  aangevinkt worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.281
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Sjaak Mens
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Windrush
        Ik zou graag het volgende willen:

ik heb een tabel met daarin wekelijkse scores van sporters in een vereniging.
        Per sporter een rij met opeenvolgend gehaalde wekelijkse scores.
        Ik wil een rangschikking van de sporters maken op de het gemiddelde van de 3 beste scores in de rij.
        Dat op zich is geen probleem, met behulp van de functie 'grootste', haal ik de 3 hoogste scores uit een rij en deel de som door 3, daaruit ontstaat een nieuwe kolom met die gemiddelde scores, en daarop kan ik dan rangschikken.
        Maar wat ik leuk zou vinden is dat ik die drie hoogste scores per rij waarop die gemiddelde score is gebaseerd zou kunnen 'highlighten' in de tabel,  waardoor ze 'eruit springen'.
        Kent iemand een 'truc' daarvoor?

Bedankt,

groeten,

Erwin.
      • Door cb321
        Hallo allemaal,

Ik wil graag een voorwaardelijke opmaak in een tabel hebben zoals met de "onderste 10 items". Het probleem dat ik tegenkom is dat ik in aardig wat cellen een 0 heb staan. Logischerwijze ziet excel dat als onderste items, maar dat wil ik dus juist voorkomen. Eigenlijk moet het dus zijn "onderste 10 items > 0".

Het aanpassen van de getalnotatie van 0 naar bijv "NB" biedt geen oplossing, en de juiste ALS.xx icm GROOTSTE.xx-formule ben ik nog niet tegengekomen... (? of krijg ik niet werkend).

Het gaat in het uiteindelijke bestand om circa 400 rijen en 100 kolommen waarin de gegevens staan en waaronder die nullen.
        De opmaak wil ik uiteindelijk graag per kolombereik instellen (bijv C10:C50 en dan ook voor D10:D50, maar onafhankelijk van elkaar). Uiteraard kan ik per kolom de juiste cellen handmatig selecteren en dan de opmaak "onderste 10" gebruiken, maar vanwege de hoeveelheid data is dat nogal omslachtig...

Wie kan mij verder op weg helpen?

Alvast bedankt!

CB
        Test.xlsx
      • Door sjimbo
        Hi,

Zoals je hieronder ziet, is de opmaak v.d. waarden bij een 2e rij in een draaitabel nogal rabbig

Ik wil dus dat de subtotalen (getal & percentage) met z'n allen netjes links uitgelijnd zijn met 1x inspringen t.o.v. het kolom  (sub) totaal.

Weet iemand hoe ik dit regel ? Alvast veel dank ! 

• Door apophis
        Hallo,

ik ben bezig een formulier te maken met tekstvelden in word 2010. Om de opmaak van het formulier te behouden, is het belangrijk dat de tekstvelden een vaste grootte hebben. Dat wil met andere woorden zeggen dat er een maximumgrootte is van de tekst die mensen kunnen invullen. 

Zoals vaak wordt aangeraden, heb ik daarom de tekstvelden in een tabel van 1x1 gezet. Dit blijkt in de praktijk echter niet te werken. Zelfs als ik een vaste grootte opgeef en het vakje 'formaat automatisch aanpassen aan de inhoud' uit vink, blijft het mogelijk om eindeloos veel tekst in te geven en blijft ook het kadertje steeds groter worden, met alle gevolgen van dien voor de opmaak.

Mijn vraag is dus simpel en moeilijk tegelijk: hoe kan ik dit verhelpen, en dus een vaste grootte toekennen aan elk invulveld?
      • Door carnaldamage
        Dus, op het eerste werkblad heb ik mijn kolom opgemaakt "opmaken als tabel". Maar op een of andere reden wilt excel de laatste kolom niet meerekenen. Ook gebeurt dit wanneer ik filters aanmaak. Het is effectief zo dat ik de kolom er later heb bijgezet. Maar ik snap niet dat excel de laatste kolom zo negeert. Ik heb al geprobeert om alle opmaak te wissen en zo opnieuw te beginnen, maar dit doet niets aan het probleem.
        Books I Don't Own - 27Okt2014.xlsx
    Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.