Ga naar inhoud

Backup


terrin

Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien is het goed om een ander systeemkopie (zgn image) programma alvast te overwegen

Kwam op Helpmij voorbij en werden deze links ingebracht.

https://support.microsoft.com/en-us/help/4034825/features-that-are-removed-or-deprecated-in-windows-10-fall-creators-up
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4034825/features-that-are-removed-or-deprecated-in-windows-10-fall-creators-up

Gaat vrijwel zeker komen voor Windows 10 Home, en lijkt niet te gelden voor Pro en Enterprise?

Meer info ontbreekt me. 

 

Ik zag het in de nieuwe PC-Active pagina 20 (nr 298).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, 'k was fout daarstraks: je maakt best een systeem backup - dan pakt hij ook verborgen bestanden en de systeempartitie mee.

 

Ik was wat verrast door de naam Windows 7 service Pack 1 in je tweede plaatje - zo'n naam krijg ik dan weer niet te zien.

(voorbeeldje: image.png.b0c4382ac1de2a896b687ca992a8ee16.png

 

Maar nu ik erover nadenk: de 10 heeft nog geen Service Pack en dus zal dat bij mij ook nooit bij staan.

 

Maar om even terug te komen: neem dus best die Systeem Backup.

 

nota: moest je ook je systeem willen gaan terugzetten (recoveren) dan wordt op zeker ogenblik de vraag gesteld naar wààr je de backup wil terugzetten - dan even opletten dat jij je C-partitie/schijf aanduidt !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, route99 zei:

mag ik dan even waarschuwen op gevaar van een systeemkopie van Windows 10 zelf een toekomstig probleem  op kan leveren..

Kan u dat even herhalen aan de hand van een leesbare zin?

Kun je die bewering ook eens duidelijk met je eigen woorden staven zonder naar een Engelstalige of door Google vertaalde webpagina te verwijzen. Dit in het belang van alle lezers en vooral van terrin, want daar gaat het toch om.

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4034825/features-that-are-removed-or-deprecated-in-windows-10-fall-creators-up

 

Micorsoft heeft besloten om de "systeem kopie" tool uit Windows 10 te slopen, en dat geldt zeker voor de Home versie.

Dus men kan geen images meer maken op die manier, in andere worden geschreven.

Dat betekent dat er hier niet meer geadviseerd moet worden om het te gebruiken. Tenzij dat Microsoft terug keer op haar schreden.

 

Ook al ontkent Passer het maar hier biedt hij toch nog de keuze aan tussen systeemkopie en EaseUS ..

Daar heb ik op gewezen, dat EaseUS de betere keuze is en hij niet meer de "systeem kopie" tool moet adviseren.

De reactie was ontzettend flauw en dan ook nog mijn oprecht bedoelde tegenspraak weghalen helemaal.

Hij had alleen maar hoeven te reageren met "prima suggestie" en .. klaar.. nu is het een "draai reactie" verworden, waarbij de lezer door het deels weghalen van mijn suggestie/reactie niet meer terug kan lezen hoe het werkelijk verlopen is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, route99 zei:

Micorsoft heeft besloten om de "systeem kopie" tool uit Windows 10 te slopen, en dat geldt zeker voor de Home versie.

Is dat ook van toepassing voor EaseUS Todo backup? Want dat is het programma waar het in dit topic om draait hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.