Ga naar inhoud

Schijf C blijft vollopen


lassyderhund

Aanbevolen berichten

Het enigste dat me hier te binnen schiet: beperk eens de grootte van je Prullenbak èn van je Herstelpunten(grootte) ?

 

ook nog volgende bedenking: ik denk dat je een ssd hebt van 128 Gig?

Tot enkele maanden geleden had ik er ook zo een maar merkte dat windows steeds groter en groter werd en besloot er eentje van 512 te kopen...

Op dit ogenblik is mijn Windows al 62 Gig, terwijl mijn volledige C (alleen Windows + progs, géén Mijn documenten,...) al 99 Gig bezet heeft.

Vertaling: ik denk dat je toch beter naar een grotere schijf uit kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de afbeelding van TreeSize op deze manier niet duidelijk. Vergroot de eerste kolom (Name). Dat doe je door met de muisaanwijzer op de verticale scheidingslijn tussen Name en Size te gaan staan. De muisaanwijzer verandert dan in een dubbele pijl. Druk dan de linker muisknop in en trek de scheidingslijn een stukje naar rechts, zodat je beter kunt zien wat er onder Name staat.

 

Ik vermoed dat de U in de map 36,8 GB U... staat voor de map Users.

Klik op het driehoekje dat voor die map staat. Dan kun je zien wat daar in zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, porrelaar zei:

Ik vind de afbeelding van TreeSize op deze manier niet duidelijk. Vergroot de eerste kolom (Name). Dat doe je door met de muisaanwijzer op de verticale scheidingslijn tussen Name en Size te gaan staan. De muisaanwijzer verandert dan in een dubbele pijl. Druk dan de linker muisknop in en trek de scheidingslijn een stukje naar rechts, zodat je beter kunt zien wat er onder Name staat.

 

Ik vermoed dat de U in de map 36,8 GB U... staat voor de map Users.

Klik op het driehoekje dat voor die map staat. Dan kun je zien wat daar in zit.

 

9u4gc849kb.png

50 minuten geleden, Passer zei:

a Klik rechts op je windowsknop, ga naar schijfbeheer en maak daar eens een plaatje van - post dat eens

b Hoeveel herstelpunten heb je nu? Hoe groot is de voorziene ruimte nu?

 

Een uur geleden had ik nog 1.3GB en nu enkel nog 554MB terwijl ik niets heb binnengehaald (zelfs bijna geen activiteiten uitgevoerd)ph80mp.png

aangepast door lassyderhund
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Stap 1.

Download de laatste versie van Spacesniffer en sla het bestand op.
Na het downloaden pak je het bestand uit. Installatie is niet vereist.
In de map die je uitgepakt hebt dubbelklik je op SpaceSniffer.exe waarna het programma start.


In het venster wat opent kies je het station welke je in kaart wil brengen en klik vervolgens op Start.
Er word nu een grafisch overzicht gemaakt van de mappen en bestanden die op dit station aanwezig zijn.
Dit kan een tijdje duren afhankelijk van de grootte van het station, plaats als het programma klaar is een screenshot ervan in je volgende bericht.

 

 

 

Stap 2.

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.

  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.