Ga naar inhoud

Windows 10 automatische updates DEFINITIEF uitschakelen


mercury2001

Aanbevolen berichten

Helaas lijkt jouw tablet (2-in-1 laptop) een bios te hebben met zeer beperkte instelmogelijkheden. Wat jij ziet, is alles wat er is. Je kunt niet meer te voorschijn toveren. Dat heb ik ook maar pas vandaag ontdekt. Hier een video waarin het bios van jouw tablet getoond wordt:

 

 

In die video zie je dus hetzelfde als wat jij te zien krijgt op jouw tablet. Meer is er niet. Er is dus geen fout bij het laden van het bios.

 

7 uren geleden, mercury2001 zei:

zou de interne hdsd ssd (?) of wat het ook moge zijn, beschadigd kunnen zijn?

Nee, die heeft volgens mij niets met het bios te maken. In jouw tablet zit geen gewone harde schijf, ook geen SSD, maar eMMC geheugen als opslag. eMMC is de afkorting voor embedded MultiMedia Card. Lees er hier meer over: https://computerkiezen.nl/computer-onderdelen/emmc/

Jij hebt waarschijnlijk een eMMC van 64 GB in je tablet zitten. Doorgaans zijn die niet te vervangen.

 

Dat je tablet nu niet opstart komt doordat je Windows 7 op een verkeerde manier hebt willen installeren, namelijk terwijl Windows 10 draaide. Daardoor is Windows 10 beschadigd geraakt en kan dat besturingssysteem nu niet opstarten.

 

Op dit moment kun je helemaal niets met je laptop. Daarom toch nog een tip. Zet de laptop/tablet aan en druk dan direct op functietoets F12. Met een beetje (heel veel?) geluk krijg je dan de kans om de laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat zou dan betekenen dat er weer Windows 8 op komt te staan.

Weet jij overigens met welke versie van Windows 8 deze tablet oorspronkelijk geleverd werd? Was dat Home of Pro? 32-bit of 64-bit?

Ik vraag dat omdat je met een andere computer een opstartbare USB stick zou kunnen maken met daarop de juiste versie van Windows 10 voor jouw laptop. Daarmee bedoel ik de versie die er nu op staat. Het externe dvd-station wordt niet getoond, wanneer je na opstarten op functietoets F10 drukt; een opstartbare USB stick misschien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hallo, nog eens bedankt hé, maar nee, opstarten via F12 lukt ook niet, heb al een opstartbare usb sick gemaakt, maar de laptop start niet op van usb, noch met stick, noch met externe dvd.... ben er nog een goeie 12 uur mee bezig geweest, zonder resultaat , 't zal deleten worden in een echte prullenbak! Groeten,Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel jammer, Alain! Toch zou ik hem nog niet meteen in de prullenbak mikken. Misschien komt er nog iemand met een goede tip. Hoop doet leven, ja toch?

Tenslotte was deze tablet bij aankoop geen goedkoop ding. Ik vermoed dat jij er destijds misschien wel € 600 of nog meer voor betaald heb. Achteraf veel geld voor een laptop met een zwakke processor; beperkte opslagcapaciteit (slechts 64 GB; niet vervangbaar) en slechts 2 GB werkgeheugen, maar het was toen iets nieuws: tablet en laptop-in-een, en voor die nieuwigheid betaalde je extra. En dankzij die relatief zwakke Intel Atom Z2760 processor heeft je tablet wel een zeer lange accuduur.

Misschien werden zulke tablets wel op de markt gebracht als concurrentie voor de iPad, die nog wat duurder was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, zelfs iets meer, stond in promotie in Nederland voor 599€, (stond in promotie) echter met QUERTY  klavier, in Belgie heb ik 745€ betaald, met AZERTY klavier, werd toen door de verkoper aangeprezen, vlugge processor en uitstekende harde schijf.....  ik gebruikte hem het laatste jaar alleen als bewakingscamera van een ietwat afgelegen loods, tot die update naar windows 10 me bijkomende problemen gaf, ik ga hem aan de kant houden, maar denk dat de volgende problemen dan de batterij zal zijn, nogmaals bedankt voor het werk en tijd dat je er hebt ingestoken, mvg, Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.