Ga naar inhoud

Eén dia in endless loop


Sylvesterke

Aanbevolen berichten

Ik kan me vergissen maar volgens mij is dit voor de ganse presentatie. Of je moet één dia instellen en dan werken de andere dia's niet. 

Wat ik dus wil bereiken is dat hij start, met de handmatige klik tot de welbepaalde dia ga, en dat die dan eindeloos loopt. 

Als ik dan op een toets klik, stopt hij met de endless loop en gaat verder handmatig met de rest van de dia's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sylvesterke zei:

Weet iemand of het in Powerpoint mogelijk is om één specifieke dia in PowerPoint (waarin een filmpje zit) eindeloos te laten lopen totdat er een toets gedrukt wordt?

Zolang je niet op een toets drukt, blijft een dia toch gewoon staan?  (of vergis ik me?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd gemakkelijk als je in de beginpost vermeld met welke versie van Powerpoint je werkt. Versie 2007 of 2016 het maakt hier en daar toch een verschil kwa instellingen.

 

Je kan met een muisklik van de ene naar de andere dia gaan of tijden instellen,...., een combinatie van de 2 mogelijkheden is ook mogelijk.

Je hebt het over een filmpje, staat dat op je computer of online zoals een youtube filmpje?

 

Opdat leden je gericht verder kunnen helpen geef je best door met welke versie van powerpoint je dat doel wil bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waar. Ik ben zelf moderator op diverse fora, en toch is het soms moeilijk om de juiste info mee te geven. Zal wel aan mij liggen...

Ik heb Powerpoint versie 15.40 van 2017, voor Mac. Geen Windows versie dus.

Het filmpje dat eindeloos zou moeten blijven draaien is gewoon een MPEG dat op de harde schijf staat, naast de powerpoint zelf.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Office 365, dus Office 2016 op dit moment maar voor Windows. Weet dus niet of je over identiek dezelfde instellingsmogelijkheden beschikt.

In mijn voorbeeld hieronder heb ik een aantal dia's staan, in de vierde dia heb ik een film geplaatst.

Als je dan de film selecteert en naar het tabblad afspelen gaat en daar herhalen tot film of geluid wordt stopgezet heb je hopelijk al 1 vereiste bereikt namelijk jouw endless loop zoals je dat noemt.

 

2018-02-13_17h31_28.thumb.png.66702be4231314f2319186b10dd2ce02.png

 

Dan moet je natuurlijk er nog voor zorgen dat niet automatisch doorgeschakeld wordt naar de volgende dia maar ik meen begrepen te hebben dat je die functies kent.

Ander laat je het maar weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb identiek dezelfde menu's en mogelijkheden, behalve dat tabblad 'videohulpmiddelen'. Vreemd, moet ik hiervoor iets activeren?

Ik ken niet zoveel van die office programma's.

 

Blijkbaar kan het toch : 

https://support.office.com/nl-nl/article/de-afspeelopties-voor-een-video-in-uw-presentatie-instellen-1267985a-670f-462a-a746-813beae52258

 

maar ik weet in de verste verte niet hoe ik dat extra tabblad moet activeren

aangepast door Sylvesterke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.