Ga naar inhoud

Barcode generator


Cor-Assa

Aanbevolen berichten

Beste Cor,

Een paar opmerkingen

Post één gelijkend vb bestand, en geen x aantal verschillende versies. (zorg voor +/- een tiental gelijkende ingevulde regeltjes, met Jan Piet, Tjorres, Katrien en Corneel gegevens)

Met plaatjes en filmpjes kan ik of andere helpers niets aanvangen in een VBA / EXCEL vraag.

VBA is nu eenmaal een taal, die moet je leren.

Voor deze vraag:

Quote

Als ik b.v.b. meerdere achternamen met een W heb dan pakt hij altijd direct de eerste bij het indrukken van W en kan ik niet verder filteren.

verander deze code:

Criteria1:="*" & TextBox1.Text & "*", Operator:=xlFilterValues

in

Criteria1:= TextBox1.Text & "*", Operator:=xlFilterValues

Ik heb geen scanner maar:

Voor uw scan probleem heb ik een idee, daar krijg je morgen een voorzetje van. Maar als het kan, eerst een beter vb bestandje posten.

We komen er wel voor de volgende bijeenkomst in 2019.:D:lol::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een opsteker voor dit forum, hetExcel forum https://www.excelforum.com heeft mij eigenlijk nog nergens een echte oplossing gegeven.

De enige waar ik wat aan heb gehad is ene LeoTaxi, die bracht mij echt hulp.

Daar tegenover komt hier genoeg respons en zeker oplossingen vandaan, ook betreffende andere vragen.

Ben bijna zover dat alles naar mijn zin werkt, dan zal ik een neutrale versie zonder data uploaden, misschien dat iemand anders er dan nog iets aan heeft.

 

Gr. Cor Assa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-3-2018 om 18:59, Grote Woef zei:

Beste Cor,

Een paar opmerkingen

Post één gelijkend vb bestand, en geen x aantal verschillende versies. (zorg voor +/- een tiental gelijkende ingevulde regeltjes, met Jan Piet, Tjorres, Katrien en Corneel gegevens)

Met plaatjes en filmpjes kan ik of andere helpers niets aanvangen in een VBA / EXCEL vraag.

VBA is nu eenmaal een taal, die moet je leren.

Voor deze vraag:

verander deze code:


Criteria1:="*" & TextBox1.Text & "*", Operator:=xlFilterValues

in


Criteria1:= TextBox1.Text & "*", Operator:=xlFilterValues

Ik heb geen scanner maar:

Voor uw scan probleem heb ik een idee, daar krijg je morgen een voorzetje van. Maar als het kan, eerst een beter vb bestandje posten.

We komen er wel voor de volgende bijeenkomst in 2019.:D:lol::P

Grote Woef, bedankt voor je reactie. Ik dacht er goed aan te doen steeds de laatste update te uploaden aangezien ik steeds adviezen door voerde waardoor het bestand steeds veranderde.

Met de filmpjes hoopte ik aan te geven wat er gebeurd als ik mijn scanner gebruikt.

Dus teveel goed bedoelde handelingen die niet helpen, sorry.

 

M.vr.gr.

Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-3-2018 om 18:59, Grote Woef zei:

Beste Cor,

Een paar opmerkingen

Post één gelijkend vb bestand, en geen x aantal verschillende versies. (zorg voor +/- een tiental gelijkende ingevulde regeltjes, met Jan Piet, Tjorres, Katrien en Corneel gegevens)

Met plaatjes en filmpjes kan ik of andere helpers niets aanvangen in een VBA / EXCEL vraag.

VBA is nu eenmaal een taal, die moet je leren.

Voor deze vraag:

verander deze code:


Criteria1:="*" & TextBox1.Text & "*", Operator:=xlFilterValues

in


Criteria1:= TextBox1.Text & "*", Operator:=xlFilterValues

Ik heb geen scanner maar:

Voor uw scan probleem heb ik een idee, daar krijg je morgen een voorzetje van. Maar als het kan, eerst een beter vb bestandje posten.

We komen er wel voor de volgende bijeenkomst in 2019.:D:lol::P

'Helaas Grote Woef, deze geeft een foutmelding.

 

Verwacht expressie.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al weer veel gesleuteld aan mijn bestand, lijkt mij wederom toch het beste om de laatste versie te uploaden en dan mijn (laatste) wensen/aanpassingen erbij te vermelden. Ik wil eigenlijk nog veel meer aanpassen maar dat moet maar wachten, heb helaas niet veel tijd meer tot 5 mei, moet af en toe nog werken ook. ;-)

 

Gr. Cor

aangepast door Cor-Assa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden knutselaars, in mijn eerste screenshot wordt de barcode in gewone karakters weer gegeven.

Uit die code wordt (dmv een extra toegevoegde kolom) het regelnummer opgehaald.

In de tweede screenshot is mijn eerste poging te zien met een MsgBox waar de gegevens in komen die gecontroleerd worden en waarna het aantal binnen komende gasten ingevoerd moet worden. Dat was dan met een extra popup. Deze komt te vervallen maar die gegevens heb ik nodig voor mijn nieuwe optie.

Dat is een userform. De gegevens die er nu in staan heb ik handmatig in het ontwerp veld ingevoerd maar die moeten via Excel/VBA automatisch ingevuld gaan worden. Het tweede getal vakje moet handmatig ingevuld worden bij aanmelding van de gasten. Daarna moet er op de foto geklikt worden zodat deze gegevens in kolom "K" en in dit geval in rij 6 ingevuld wordt (rijnummer is dus variabel).

De blauwe knoppen bovenaan zijn tijdelijk, zeker de linker die gaat verdwijnen.

De bedoeling is als de gehele barcode gescand is dat daarna pas het userform opent, ook als de code handmatig ingetikt zou worden.

Hopenlijk kan iemand mij bij deze laatste puzzelstukjes helpen.

 

Alvast bedankt.

M.vr.gr. Cor

Barcode.JPG

Registreer knop OUD.JPG

Registreer knop NIEUW.JPG

Excel Forum Help - 2018-04-02.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.