Ga naar inhoud

Schijf C bijna vol


martien54

Aanbevolen berichten

1 uur terug, martien54 zei:

 

 

Ik zal vanavond eens mijn werk maken op IM te veranderen van schijf, dit zal in ieder geval wat plaats vrijmaken

 

Ik gebruik incredimail niet maar als het goed is hoef je alleen maar de locatie map IM (C:/User/Freddy/Appdata/Local/IM)

In incredimail te veranderen maak op D: een map er voor aan ga in  incredimail naar opties, en dan data folder settings. Daar kun je hem ook veranderen.

Dan kan incredimail verder op C: blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

19 uren geleden, route99 zei:

 

En... ik vind 97.5 veel te krap voor windows, ik weet ... een aantal mensen zal zeggen het kan... maar mijn ervaring is dat vragensteller vaak niet in staat zijn om dit goed te hanteren. Prima, niet iedereen kan alles.

 

 

9 uren geleden, Passer zei:

Voor een klassieke windows is het idd krap - maar er zijn (op bepaalde laptops bv) 'uitgeklede / basis'windows die maar 30 Gig in beslag nemen...

 

 

Ik heb Windows 10 Pro op 2 systemen staan en toch wel behoorlijk wat software....op mijn desktop als voorbeeld een 80GB SSD schijf waar nog altijd 31 GB vrije ruimte over is.

2018-02-26_18h53_28.png.b4a61acfe1b66f32fb5df98793cd7283.png

 

 

Heb niet het hele topic door gelezen maar als je onderstaande afbeelding bekijkt..... de map freddy 44.7 Gb wat steekt daar in? Indien persoonlijke bestanden die kan je toch op de andere partitie zetten.

 

Windows en programma's op je C installeren.... de mappen afbeeldingen, Downloads, documenten, muziek, .... op een correcte manier naar de D verplaatsen. Er voor zorgen dat al je andere zelf aangemaakte mappen en bestanden telkens op de D komen. Back-ups niet op de C maar D enz.....o ja herstelpunten staat bij mij uit want ik gebruik back-ups.... overbodige programma's verwijderen (liefst zelfs niet installeren)....Windows old verwijderen...... dat gehele plaatje zorgt er voor dat je met een 80GB toch gemakkelijk toe komt.

1 uur geleden, martien54 zei:

Bij deze dan een printje van het resultaat, idd handig progje, bedankt!

 

mappen.thumb.jpg.3efe087075440455c4c6525e85b7f0a2.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, abbs zei:

Ik gebruik incredimail niet maar als het goed is hoef je alleen maar de locatie map IM (C:/User/Freddy/Appdata/Local/IM)

In incredimail te veranderen maak op D: een map er voor aan ga in  incredimail naar opties, en dan data folder settings. Daar kun je hem ook veranderen.

Dan kan incredimail verder op C: blijven.

Dan je wel!!!!!!!!! Het is gelukt, zou het nooit gevonden hebben, had ik hier maar eerder eens geroepen...

 

IPV 8,38 heb ik nu 46,5 vrij.....dat is zowaar de helft, prachtig

op de D heb ik nu nog steeds de helft vrij, kan nog een eindje verder met mijn pc, misschien eens defragmenteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, clarkie zei:

 

 

Ik heb Windows 10 Pro op 2 systemen staan en toch wel behoorlijk wat software....op mijn desktop als voorbeeld een 80GB SSD schijf waar nog altijd 31 GB vrije ruimte over is.

2018-02-26_18h53_28.png.b4a61acfe1b66f32fb5df98793cd7283.png

 

 

Heb niet het hele topic door gelezen maar als je onderstaande afbeelding bekijkt..... de map freddy 44.7 Gb wat steekt daar in? Indien persoonlijke bestanden die kan je toch op de andere partitie zetten.

 

Windows en programma's op je C installeren.... de mappen afbeeldingen, Downloads, documenten, muziek, .... op een correcte manier naar de D verplaatsen. Er voor zorgen dat al je andere zelf aangemaakte mappen en bestanden telkens op de D komen. Back-ups niet op de C maar D enz.....o ja herstelpunten staat bij mij uit want ik gebruik back-ups.... overbodige programma's verwijderen (liefst zelfs niet installeren)....Windows old verwijderen...... dat gehele plaatje zorgt er voor dat je met een 80GB toch gemakkelijk toe komt.

 

Ik begrijp je maar kan zeggen dat die mappen op de c leeg zijn van downlods, afbeeldingen, documenten enz.. die staan reeds op de D, daar ik geen raad meer wist wat ik nog kon verwijderen en verhuizen heb ik hier mijn licht opgestoken

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Veng zei:

Als jij  >40 GB maildata hebt is dat ook erg veel.

Vrees dat ik veel te veel bewaar.........ik zal daar eens wat opkuiswerk moeten doen, ik zit in motorclub en hou heel veel omdat die adressen enzo regelmatig van pas komen maar daar zal wel wat kunnen verwijderd worden, ik zal het eens moeten ordenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Veng zei:

Als jij  >40 GB maildata hebt is dat ook erg veel. Tenzij je bv. zo video bijlagen bewaart.

Idd daar zitten ook video bijlagen in, foto's enz..

de mails met de drukker over de flyers, affiches enz..

aangepast door martien54
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik wil nog wel verder de bezem er doorheen halen, want ik zie nog wel een aantal programma's die weg kunnen.

Maar dan moeten we nog een paar stappen doen:

 

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.

  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, abbs zei:

Hallo,

 

Ik wil nog wel verder de bezem er doorheen halen, want ik zie nog wel een aantal programma's die weg kunnen.

Maar dan moeten we nog een paar stappen doen:

 

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 

 

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

 

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".

     

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

     

  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.

     

  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

     

  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

     

 

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

super, hier ben ik ermee

Addition.txt

FRST.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.