Ga naar inhoud

Laptop valt de laatste weken uit en geeft dan een melding


Astrid68

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De laatste weken is mijn laptop nogal traag geworden. 

En sinds 2 weken gooit hij het beeld op zwart en krijg ik de melding: efi network 0 for ipv4 ( oc-54-A5-46-1I-77) boot failed.

Dan gaat hij "media checken".....en kan ik niets anders doen dat de laptop afsluiten om het weer te laten lopen. 

Mijn batterij is op en deze heb ik een aantal weken geleden verwijderd. Ik heb het toch meestal gestroomd. 

Heeft het hier iets mee te maken dat de laptop me in de steek laat?

Of is het "af" en word het tijd voor een nieuwe? Ik heb hem nu ongeveer 3 á 4 jaar denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de stroomkabel er af gehaald en 15 seconden op de startknop geduwd. 

Maar ik kan met de F2 knop niet naar de bios. Dat is mijn geluidsknop om het geluid zachter te zetten....:(

Is er een andere manier om naar de bios te gaan?  ( Ik heb hier echt nul verstand van....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Astrid68 zei:

Is er een andere manier om naar de bios te gaan?

Dit juiste toets hangt af van het merk van uw laptop.

Normaal gezien zou het een van deze moeten zijn F1 F2 F10 Del Esc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Astrid68 zei:

Maar ik kan met de F2 knop niet naar de bios. Dat is mijn geluidsknop om het geluid zachter te zetten

Gebruik dan Fn + F2. Dat betekent dat je de Fn knop ingedrukt houdt, terwijl je op de F2 toets drukt.

Volgens oudere topics van jou heb je een Lenovo laptop. Daarom kun je voor meer informatie (over hoe in het BIOS te komen) op de volgende link klikken: https://support.lenovo.com/nl/nl/solutions/ht500216

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-3-2018 om 17:39, stegisoft zei:

Kijk daar of uw harddisk of SSD als eerste boot staat want het lijkt erop dat hij op netwerk is ingesteld.

Als je in het BIOS komt, dan zie je waarschijnlijk een aantal tabbladen. Ga dan naar Boot of Boot order of zoiets.

Kijk dan of je je harde schijf erbij ziet staan. Bij de meeste mensen staat de harde schijf bovenaan in de Boot order (= opstartvolgorde). Dat betekent dat wanneer je de laptop aanzet, eerst gekeken zal worden naar een besturingssysteem (versie van Windows) op de harde schijf.

 

Als je wel in het BIOS bent gekomen en ook bij het tabblad Boot , maar niet weet wat je daar moet doen, mag je ook een foto maken (met een digitale camera of met een smartphone) van dat scherm en die foto op het forum plaatsen.

Hier legt Karel uit hoe je een foto als bijlage kunt plaatsen op het forum:

 

Een andere manier om een foto te plaatsen op het forum is door gebruik te maken van deze website: http://www.imgdumper.nl.

Sla de foto die je maakte met je digitale camera of met je smartphone op op je computer.

Daarna ga je naar de website http://www.imgdumper.nl

Op die website klik je in de groene balk op de knop ‘Bladeren…’

 

Een klein venster van de Verkenner komt dan in beeld. In dat venster navigeer je naar de plek waar je afbeelding staat. Als je de afbeelding gevonden hebt, dan dubbelklik je op die afbeelding. Klik daarna op de knop ‘Upload’ (die knop staat ook in de groene balk).

 

Even later zie je aan de linkerkant jouw afbeelding staan. Daaronder staan 7 links. Klik met de rechter muisknop op de bovenste link en kies dan ‘Kopiëren’. Die link komt daardoor op je klembord te staan.

 

Dan ga je naar de website van het PC Helpforum. Misschien heb je die al open staan. Prima. Je klikt daar met de rechter muisknop in het vak waarin jij je reactie schrijft en je kiest dan ‘Plakken’. De link naar je afbeelding is daarmee geplakt in dat vak.

Wil je weten hoe je bericht eruit ziet, voordat je het gaat verzenden? Klik dan in de knoppenbalk die boven jouw nieuwe bericht staat, op de knop Voorbeeld:

 

5ab8e96d13076-Voorbeeld_PCH.png

 

Ziet het er goed uit, klik dan onderaan het bericht op de knop Reactie toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, porrelaar had al gezegd:

Quote

Kijk daar of uw harddisk of SSD als eerste boot staat want het lijkt erop dat hij op netwerk is ingesteld.

Bovenaan in de blauwe balk zie je Boot, ga met de pijltjestoetsen naar Boot, maak een nieuwe foto en vandaar gaan de bios cracks u zeker kunnen verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.