Ga naar inhoud

Vob-bestand (1Gb) geeft problemen


Passer

Aanbevolen berichten

Ok, ik lees het wel. 
De trial, het staat in super kleine letters onderaan :

Quote

The non-activated version of the program has no function limitations, although the watermark banner will be placed in the centre of the output video file.

 

Dus je kunt hem zelf compleet eerst testen of het werkt en als het goed is geef je de settings door aan mij en stuur je de bestanden via wetransfer.

Wel: als de nieuwere settings iets andere settings heeft dan de mijne V5.6 dan moeten we even afstemmen welke bij mij ook nog een tevreden resultaat geven, doordat je het zelf eerst getest hebt.. Even dubbelwerk met teleurstellingen voorkomen.

 

aangepast door Mr-postman
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mr-postman zei:

De trial, het staat in super kleine letters onderaan

Dan moet ik het dus niet proberen gezien het watermerk. (was dus met dat andere prog ook zo)

 

Maar 'k vrees toch dat ik een betere kopie moet krijgen (van het eerste deel), gezien er toch nog (geluids)fouten in de conversie zitten.

Enfin, binnen een dag of tien weet ik wellicht meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even een update:

 

Afspelen en/of converteren naar MP4 met verschillende programma's liep uit op:

- ofwel speelde van het eerste deel (eerste VOB) maar iets meer dan 8 minuten mèt geluid afgespeeld

- ofwel werd maar 8 minuten naar MP4 gevonverteerd

- ofwel werd de ganse VOB geconverteerd, maar was er slechts de eerste 8 minuten geluid te horen in de MP4

 

Gebruikte progs: VLC-player, Media Player Classic, Conversie met VLC, Handbrake , Prism (dat laatste is ook een goed progje heb ik de indruk, freeware)

 

Ondertussen kreeg ik van het archief de originele DVD - deze was begin de jaren 90 van een 16-mm film naar een DVD 'geconverteerd'.

Afspelen op computer (VLC) gaf na 8 minuten ook weer een stilte...

Ergens rond die 8 minuten moest er dus 'iets' (fout?) zijn, maar wàt ?

 

 

Tot ik het idee kreeg van hem eens op een DVD-player + TV af te laten spelen.

En wat bleek? Na 8 minuten spelen, viel het scherm plots op een grijs scherm, geen geluid, geen beeld. Dit houdt ong een seconde of 5 aan en dan gaat de 'film' mèt geluid gewoon verder.

 

Het enigste waar ik aan kan denken is aan een buffer underrun (wie kent het nog?) tijdens het branden in die jaren. (waar dus progjes op vast lopen)

 

HOE DAN OOK:

na overleg met de archiefverantwoordelijke, gaat hij proberen bij de verantwoordelijken de toelating te krijgen om de film-zelf (de 16-mm film van een 60 jaar oud dus) extern naar een computerbestand te laten omzetten. Op die manier beschikken ze terug over een 'kopie' van het origineel.

Want een omzetting met een conversieprogramma van DVD naar (zeg maar) MP4 of TS (of wat dan ook) is eigenlijk een kopie van een kopie maken.

 

We wachten af of hij dit mag (laten) doen.

 

Indien het zo ver komt, maak ik nog wel een ander topicje aan met een paar bijkomende vragen. (zodat iedereen dit topic hier niet hoeft door te gaan spitten)

 

Dank aan de posters hier voor het meedenken (ook aan anderen die dit wellicht ook wel eens bekeken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎12‎/‎04‎/‎2018 om 20:28, Passer zei:

een buffer underrun (wie kent het nog?) tijdens het branden

Dat zou kunnen, maar misschien is die DVD door veroudering niet meer (helemaal) leesbaar. Ik weet uit ervaring dat de levensverwachting van CDR's en DVD-R's niet zo hoog is als men ons destijds wou laten geloven.

 

Je vindt op het internet wel enkele programma's, al dan niet betalend, zoals het oude FixVTS (tutorial: https://diyvideoeditor.com/fix-vts-tutorial/ ), die beloven die onleesbare DVD's te herstellen, al moet je dat volgens mij wel met enkele korrels zout nemen... ;)

 

Google maar eens op 'corrupt vob file repair'

 

Als je veel tijd hebt kan je zoiets misschien uitproberen, in afwachting van een nieuwe gedigitaliseerde versie van die film.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, nokiaprox zei:

Dat zou kunnen, maar misschien is die DVD door veroudering niet meer (helemaal) leesbaar. Ik weet uit ervaring dat de levensverwachting van CDR's en DVD-R's niet zo hoog is als men ons destijds wou laten geloven.

Ja, klopt, maar dit exemplaar (gebrand dus rond 1990) is steeds goed bewaard gebleven (donker, koel,...)µ

't Is natuurlijk ook zo, dat de omzetting in die tijd tegenover een huidige omzetting wel wat verschilt.

 

Langs de andere kant kan de kwaliteit van de film-zelf ook achteruit gegaan zijn.

Maar we gaan ervan uit dat we de film beter nù laten overzetten naar computer dan binnen tien of twintig jaar. (en ja: beter twintig jaar geleden - maar daar heeft men blijkbaar niet aan gedacht)

 

Voorlopig ga ik ervan uit dat die omzetting  zal toegestaan worden - anders moeten we natuurlijk met 'corrupt vob file repair'  tewerk gaan gaan...

 

Hoe dan ook, met deze vraag zit ik dus nog:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.