Ga naar inhoud

Back-up maken


Theo2602

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Theo2602 zei:

Vermits je zegt dat die systeembackup (op een externe schijf) ook de programma's bevat, is een image niet nodig hé!

Nu kan ik even niet volgen wat je bedoelt Theo - je wilde toch:

 

Op 3-5-2018 om 17:42, Theo2602 zei:

Bedoeling is een volledige BU van systeem en programma's bestanden staan op extra schijven en daar maak ik regelmatig BU van

Bedoelde jij dat op je C alleen je Windows staat  - en dat jij je programma's op een àndere schijf  liet installeren ?

 

Wat bedoel jij precies met : mijn programma's staan op een andere schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, op C:\staat windows, en uiteraard ook mijn programma's. Maar 49 minuten geleden schreef je:

57 minuten geleden, Theo2602 zei:

voor zover ik begrijp kan ik met die systeem back-up, Windows 10 herstellen naar zijn huidige stand. Maar dan ben ik wel al mijn programma's kwijt

Niet bij een systeembackup (op voorwaarde dat jij je programma's op je C geïnstalleerd hebt - wat de meesten van ons wel doen)

 

En vermits ik aan die voorwaarde voldoe, moet ik dus geen image maken, dacht ik.

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoelde: bij een systeembackup worden èn je Windows èn al je geïnstalleerde programma's gebackupt.

(slechts heel zelden laten mensen hun programma's op een àndere schijf/partitie dan de C installeren. In dàt geval maakt een backup van je C alleen een backup van je windows - en niet van je programma's. Maar als je C zowel je Windows als geïnstalleerde programma's bevat, wordt alles wat op je C staat gebackupt, èn Windows èn je programma's .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, gesnapt. Dus moet ik nu pas opnieuw een backup maken na een serieuze Windows Update of het installeren van (meerdere) nieuwe programma's.

Als ik dan toch een nieuwe backup wil maken op dezelfde externe schijf waarop deze staat, moet ik die eerste backup dan verwijderen, of schrijft hij daar de nieuwe backup over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt ja.

Wat je tweede vraag betreft moet ik het antwoord schuldig blijven omdat ik Aomi niet gebruik. (ik werk met EaseUs - en bij diè moet je de naam blijkbaar wijzigen, anders krijg je blijkbaar (zie ondervinding JeanSpanje) een foutmelding.

Zelf zet ik altijd een datum in de naam van een backup - en dan wordt die netjes naast de oude gezet. In dat geval kan je die laten staan of gewoon wissen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herlees dat topic van Droske nog eens - vooral het gedeelte:

 

 

en daar vooral dit:

Op 30-10-2017 om 20:52, droske zei:

Tijdens een systeemherstel vanuit een opgestarte Windows zal het programma u vragen de computer opnieuw op te starten in de Herstartmodus. De Herstartmodus wordt uitgevoerd door van een AOMEI bootable medium op te starten. De hersteloperatie zal dan worden verder gezet aan de hand van het bootable medium. Zorg dat je een AOMEI bootable medium bij de hand hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.