Ga naar inhoud

Formules rekenen verkeerd door


Eddy Knoop

Aanbevolen berichten

Je gebruikt de verkeerde formule, je moet VERT.ZOEKEN gebruiken.

Typ in het blad TELLER in K6 (ervan uitgaande dat in het blad Voedingswaardes je gegevens t/m rij 40 zullen lopen, maar dat kun je aanpassen):

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($D6;Voedingswaardes!$B$5:$G$40;KOLOM()-8;0);"")

Kopieer naar rechts t/m N6 en kopieer dan K6:N6 naar beneden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er natuurlijk ook voor zorgen dat de tekst op het ene blad gelijk is aan die op andere bladen als je hetzelfde gerecht bedoelt. Bijvoorbeeld:

"Griekse courgette-fetakoekjes" is NIET gelijk aan "81 - Griekse courgette-fetakoekjes" .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fora horen niet bij elkaar. Waar het om gaat is dat je nogal onverschillig omgaat met de inspanning die helpers leveren. Kan jou het schelen dat mensen dubbel werk leveren. Als jij je antwoord maar krijgt. Ik heb precies hetzelfde antwoord als wat jij kreeg op het andere forum verwijderd.


 

Wat een gedoe om fora die totaal niets met elkaar te maken hebben. Het is mijn goed recht om op diverse plaatsen navraag te doen. Als ik een koelkast koop ga ik ook niet naar 1 winkel, en bezoek ik ook meerdere winkels, teneinde de beste prijs te krijgen. Dit is dus niets anders.

Maar goed, de antwoorden op dit forum hielpen mij niet, het antwoord dat ik kreeg op het Nederlandse forum (nogmaals dat los staat van dit forum) heeft me grandioos geholpen.
 

En ik ga graag de discussie aan waarom ik "onverschillig" met de inspanning van helpers zou omgaan. Meerdere niet met elkaar gelinkte fora kunnen ook meerdere inzichten opleveren. Ooit wel eens over nagedacht?? Ben ook benieuwd naar de reactie van andere leden in deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doet er niet toe of fora bij elkaar horen; mijns inziens getuigt het van respect voor de mensen die je belangeloos helpen om te melden dat je een vraag ook op een ander forum stelt.

Het kan ook voor die helpers een nieuw inzicht opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn persoonlijke mening over een vraag tegelijkertijd stellen op meerdere forums doet er niet toe. Bindend zijn de forumregels. De forumregels van dit PC Help forum vind je hier: https://www.pc-helpforum.be/topic/43625-forumregels/

 

En daarin staat deze regel:

Quote

 Indien onze medewerkers vaststellen dat een vraag op meerdere fora is gepost, kan uw vraag tijdelijk en/of definitief "on hold" worden gezet. Dubbel werk voor onze "vrijwilligers" en bovendien kunnen verschillende adviezen elkaar doorkruisen. Geen goede methode om een probleem op te lossen. Onze medewerkers zullen u van deze tijdelijke en/of definitieve blokkering op de hoogte stellen.

 

Hoe er omgegaan wordt met het tegelijkertijd stellen van een vraag op meerdere forums verschilt per computerforum. Hier op PCH is het niet toegestaan. Op Helpmij.nl is het niet verboden, maar wordt het toch wel heel erg op prijs gesteld wanneer je al in je startpost meldt dat jij je vraag ook op een ander forum hebt gesteld, met een link naar je topic op dat andere forum: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

41 minuten geleden, Eddy Knoop zei:

Wat een gedoe om fora die totaal niets met elkaar te maken hebben. Het is mijn goed recht om op diverse plaatsen navraag te doen. Als ik een koelkast koop ga ik ook niet naar 1 winkel, en bezoek ik ook meerdere winkels, teneinde de beste prijs te krijgen. Dit is dus niets anders.

Het is hier wel degelijk anders!
Hoe zou jij het vinden Eddy, als je voor iemand een probleem hebt opgelost (daar kan soms lange tijd in zitten, hoewel dat hier niet nu wel niet het geval was) en dat nadien zou blijken dat die tijd allemaal voor niets bleek omdat elders ook aan het probleem werd gewerkt?  Melden dat je elders dezelfde vraag hebt gesteld is een kwestie van fatsoen: je laat niemand onnodig werk verrichten (jij bent immers vragende partij). Fatsoensregels behoren tot de regels die iedereen wordt geacht te kennen en toe te passen, ook als die niet nadrukkelijk zijn beschreven. Maar nu is het ook nog eens zo dat op dit forum die regel wél is beschreven. In het bericht hierboven is er al naar verwezen. Bij registratie ben je met die regel akkoord gegaan en wordt je ook geacht die gelezen te hebben.

Jij schreef ook: Maar goed, de antwoorden op dit forum hielpen mij niet...
Antwoord: Mijn formule werkt prima, dus jij hebt een fout gemaakt !
Bestudeer aub een antwoord goed voordat je een dergelijke opmerking maakt.
Hoewel er na je reactie hierboven eigenlijk geen enkele reden meer is om je op welke manier dan ook nog tegemoet te komen, zal ik het bestand met de formules in K6 (en een aantal aangrenzende cellen) toevoegen.


 

PC-H Eddy Knoop.xlsx

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Eddy Knoop zei:

Wat een gedoe om fora die totaal niets met elkaar te maken hebben.

De fora op zich hebben inderdaad niets met elkaar te maken maar de vrijwilligers die voor jouw naar een oplossing zoeken, zijn wel op beide fora actief (en meestal ook nog op andere fora).

Daarom is niet meer dan fair dat je het vermeld als je een vraag op meerdere fora hebt gesteld.

 

Je hebt de oplossing voor je probleem en dus sluiten we hier af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.