Ga naar inhoud

Muis van slag


Liesbeth*

Aanbevolen berichten

Ondertussen is hier wel een en ander in een stroomversnelling gegaan precies :)

 

'k vind het probleem ook eigenaardig maar (@ Porrelaar:) gezien het hier om twee muizen gaan die hetzelfde euvel hebben, betwijfel ik of het aan de ( (instelling van de)software) van de muizen gaat.

Het lijkt me eerder een probleem van een brak windowsbestand dat (ook) door de muizen gebruikt wordt.

 

en dit doet me ook in die richting denken: 

1 uur geleden, Liesbeth* zei:

Maar heb een dacht een jaar geleden een fout gemaakt door iemand via een team viewer te laten kijken en wat te doen met een instelling van mijn PC.

Toen had ik een Logitech M/N-M-RAG97  en deze muis deed dus plots helemaal niks meer en dat was een hele fijne muis en na dien lichte problemen met de muis.

 

nieuwe muizen deden het goed tot ze een maand of 5 oud/jong waren en deden toen niks meer.

Je hebt windows 7 dacht ik?

 

@ Porrelaar / @ Stegisoft: zou een herinstallatie van de 7 over de oude 7 heen geen soelaas kunnen bieden?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel even dacht ik dat jij een oudere driver (stuurprogrammaversie) had.

Jij hebt stuurprogrammaversie 6.1.7600.16385

Ik heb stuurprogrammaversie 10.17134.1

 

Dat zegt echter niets. Beide versies zijn van 21-06-2006

6.1.7600.16385 zegt alleen wat over jouw besturingssysteem (de versie van Windows die jij gebruikt). Jij hebt versie 6.1 (= Windows 7) van Windows, build nummer 7600

Ik heb Windows 10 (dat zijn de eerste 2 cijfers van de stuurprogrammaversie), build 17134.

Daar zit het probleem dus ook niet.

 

Kortom, ik weet nu echt niet meer wat je nog kunt doen om het probleem met die onwillige muis op te lossen. Sorry... :adore:

Hopelijk komt een ander forumlid nog met een goede tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Passer zei:

Je hebt windows 7 dacht ik?

 

@ Porrelaar / @ Stegisoft: zou een herinstallatie van de 7 over de oude 7 heen geen soelaas kunnen bieden?

Met Windows 10 kan dat. Je kunt Windows 10 herstellen met behoud van al je programma's en persoonlijke bestanden.

Ik dacht echter dat zoiets niet mogelijk is met Windows 7. Je zou dan voor een 'clean install' van Windows 7 moeten gaan. Van tevoren al je persoonlijke bestanden veilig stellen op een externe harde schijf. Denk daarbij niet alleen aan foto's, video's, muziek, Word bestanden, maar ook aan je e-mails, installatiebestanden van programma's die je gekocht hebt plus de bijbehorende licentiesleutels.

 

Dan moet je een installatie dvd van Windows 7 hebben. Wanneer Windows 7 opnieuw geïnstalleerd is, ben je eerst een paar dagen bezig met binnenhalen en installeren van honderden updates. Daarna weer alle programma's installeren en naar je zin instellen. Dan al je persoonlijke bestanden terugzetten. Poeh, dat is een hoop werk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, porrelaar zei:

Met Windows 10 kan dat.

Het kon ook al met XP, dus zou het met de  7 ook moeten kunnen (maar 'k  heb de 7 nooit gehad) Als ik ga zoeken, vind ik mogelijk de werkwijze voor XP er nog voor.

 

Blijft wel je opmerking van je laatste alinea.  Daarvoor moet TS dus het baten/kosten-saldo voor zichzelf overwegen.   (maar het alternatief: blijven werken met zo'n muis, is ook niet dàt natuurlijk)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open Opdrachtprompt met administratorrechten (Typ Opdrachtprompt in het menu Start of Metro-Startscherm - Klik met rechts op Opdrachtprompt en kies voor > Uitvoeren als administrator). Of klik met rechts op de Startknop > Opdrachtprompt (administrator).

  • In Opdrachtprompt typt u de opdracht: sfc /scannow (let op de spatie tussen sfc en /)
  • Druk op Enter.

Indien dat niet helpt dan onderstaande doen

Ga naar apparatenbeheer gaan en onderaan bij usb driver erop klikken en alle hub een voor een met de rechtermuisknop op installatie ongedaan maken.

Herstart de pc en Windows zal usb poorten opnieuw installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, stegisoft zei:

indien dat niet helpt dan

heb je die sfc /scannow vooraf gedaan?  (die gaat namelijk je voornaamste windowsbestanden scannen)

 

(en van al onze denkpistes is er nog geen enkele die je geld zou kosten :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.