Ga naar inhoud

Paswoord probleem


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb een Router-WIFI-apparaat, mijn PC is er niet op aangesloten, die is aan de Router met draad sinds lang geleden aangesloten, en dat werkt prima.

Ik ken wel nog nauwkeurig de login van de WIFI, want ik heb die ooit, vele jaren geleden, in mijn Smartphone ingegeven toen ik die aansloot op mijn WIFI, maar ik ben wel dat paswoord vergeten.

Kan ik op de een of andere manier dat paswoord terugvinden, zonder dat mijn pc dus is op die WIFI is aangesloten, want ik heb dat nodig om in mijn nieuwe smartphone in te geven....

Greetz

Jove1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je niks had aangepast kan je op de onderkant van de router zien welke wifi wachtwoord het is.

In de router kan je altijd zien welke wifi paswoord is ingesteld. Je moet het daar wel zichtbaar maken.

Indien je ooit eens wifi verbinding had gedaan op uw computer kan je mits wifi aanzetten en even de netwerkkabel eruit weten:

Netwerkcentrum en klik op de wifi signaal en dan eigenschappen van draadloos netwerk en tab beveiliging en dan kan je daar zichtbaar maken.

 

Indien het een wifi toestel is van de Telenet dan kan je in Mijn Telenet (klik) en dan Je wifi paswoort klikken en gewoon barcode scannen doch je ziet daar ook de wifi code.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey! Stegisoft,

De oorspronkelijke login-ID en het oorspronkelijke paswoord waren spijtig genoeg aangepast/veranderd door de verkoper van het bedrijf waar ik dat apparaatje gekocht heb. Dus moet ik de router resetten, om nieuwe ID en nieuw paswoord in te stellen. Zo heb ik je uitleg begrepen.

De aangepaste inlog-ID heb ik nog wel, en die staat ook vermeld in de eerste bladzijde van de routergegevens, maar ik zou nu graag het aangepaste paswoord willen terugvinden, omdat enkelen van mijn familieleden met hun smartphone eveneens van mij toelating hebben om via die WIFI hier in huis op internet te gaan. Als ik dat aangepaste paswoord toch niet zou kunnen vinden, moet ik hun allemaal verwittigen de eerstvolgende maal dat ze hier in huis komen, dat het paswoord veranderd is. Dat kan natuurlijk, maar...

Beter zou zijn dat ik niets moet vertellen, vandaar dat ik probeer mijn 'aangepast' paswoord terug te vinden. Kan dat nu nog?... Want dat kon ik uit jouw uitleg niet afleiden. Of moet ik sowieso resetten als ik mijn familieleden gewoon op mijn WIFI ( model ICIDU Wireless N Router NI-707521  ) wens te houden...

Groeten

Jive1 - Belgium

aangepast door Jive1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik kan wel twee van hen ( =de familie die mijn paswoord hebben gekregen ) daarvoor bereiken en hun dat vragen, maar die gegevens zie ik van op mijn pc ook, als ik via de browser 192.168.1.1 oproep, en die pc is niet via WIFI maar met een kabel aangesloten op die router. Kan ik langs daar ook proberen?

Mijn provider is telenet.

Groeten

Jive1 - Belgium 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan proberen om via 192.168.1.1 naar uw router te gaan maar ik denk niet dat het kan.

Waarschijnlijk zal je netwerkkabel van PC naar ICIDU Wireless N Router moeten aansluiten en dan via uw browser 192.168.1.1

Als je geen gebruikers paswoord had gemaakt dan kan je inloggen met admin en paswoord leeg anders admin + admin

Ga dan naar de wifi gedeelte en daar kan je zien welke paswoord er is ingesteld.

 

Als de verkoper verstandig was geweest dan zou ICIDU Wireless N Router dezelfde wifi paswoord hebben als die van Telenet wifi router.

 

Iemand met laptop kan je zoals ik vermeld had in mijn vorige bericht zo lezen wat de wifi paswoord is. (is niet mijn wifi paswoord)

 

wifipaswoord.jpg.d88fcc2e6b46d500b1ff305fe3de0f73.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kan ik niet goed meer volgen....

Deze voormiddag kon ik herhaalde malen via mijn browser en 102.168.1.1 inloggen in de Router, en ik heb gezien dat de aangepaste naam ervan bij de routergegevens staat ( zie trouwens wat ik reeds zei in mijn tweede bericht hierboven ).

Nu, na de middag, probeer ik dat herhaalde malen opnieuw, maar nu lukt me dat niet meer. Ik krijg telkens wanneer ik met 192.168.1.1 wil inloggen bericht dat mijn systeem die pagina niet kan vinden.

Momenteel is immers mijn pc via kabel verbonden met de router, en u zegt dat ik dat kan proberen, en als ik dan ga kijken naar het WIFI-gedeelte, dan zou daar het   'laatst(?)'' ingestelde paswoord moeten kunnen zien. Blijkbaar kan ik dat nu niet....

Ik zal dus naar een van mijn familieleden moeten gaan vragen om me te helpen.

Maar wat moet ik hem dan juist vragen dat die voor mij zou moeten doen?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pogingen om via familieleden mijn paswoord terug te vinden, zij helaas mislukt. Geen van hen had dat paswoord echt opgeschreven, noch kon me op het spoor ervan brengen.

Ik moet dus nu eerst zien in die routergegevens te geraken, en dat lukt me voorlopig niet. Ook de werkwijze zoals beschreven op https://www.audioholics.com/home-theater-connection/how-to-login-wireless-router kon niet helpen.

Voordat ik echter ga resetten, moet ik zeker zijn dat ik zowel voor als na dat resetten in mijn routergegevens kan kijken....

Maar hoe?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is, dat al die mensen mijn wifi met inlog- en paswoord slechts op hun smartphone hebben, maar niet op hun laptop.

Ik begrijp dus niet goed hoe dat dan met een willekeurige laptop moet gedaan worden.

Maar OK, straks komt een van hen naar mij, ik vraag hem of hij zijn laptop wil meebrengen, en dan zal ik de procedure hier organiseren....

Greetz

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.