Ga naar inhoud

Paswoord probleem


Jive1

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij Wan connection type kan je een vaste IP adres geven ofwel acces-point ofwel bridge kiezen.

Zoiets doe je alleen om gemakkelijk naar de router te gaan i.p.v. 192.168.1.1 kan je dan altijd naar die router gaan onder een ander IP adres.

Huidige is dat nu 192.168.0.114 en nu en dan verandert dat en dat 1 keer per jaar zijn maar ook eerder kan het dan 192.168.0.40 zijn en dan vind je de router niet tenzij je zoals je nu doet 192.168.1.1 doet.

 

IP adres vast 192.168.0.50 --> dat is in de toekomst het ip adres dat je geven in de browser doch je kan altijd via 192.168.1.1 doen.

Subnet masker: 255.255.255.0

Default gateaway: 192.168.0.1 en dat is IP adres van Telenet router.

En dan save

 

Een voorbeeld: in heb een tweede router en kan dan 192.168.1.1 gebruiken in nood maar ik kan altijd en ook via draadloos 192.168.0.171 ingeven.

 

Voor de smartphones, pc en alle toestellen zoals verandert er niks tenzij je een vaste IP adres had gegeven in bijvoorbeeld pc wat in uw geval niet zo is.

Herstart gewoon de pc en dan kan je gewoon verbinding maken.

Smartphones gewoon wifi even uit en terug aanzetten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, Stegisoft!

Maar ik denk dat ik alles zal laten zoals het nu is, voor die ene maal dat ik in die router moet zijn.... Dit was inderdaad de eerste maal dat ik echt iets moest gaan zien in die routerdata, en misschien zal dat nooit meer gebeuren.  Ik heb alles goed genoteerd nu, en ken mijn weg nu om er wat in te veranderen als het nodig mocht zijn. Bovendien, er komt hier zeker geen andere pc meer bij in huis, enkel mogelijk nog een smartphone, en zelfs dat is heel o,waarschijnlijk, want mijn familie telt maar 5 personen, en die hebben al alles wat ze nodig hebben...

Toch interessant om weten, allemaal!

Belangrok alleen is dat ik mijn wifi toegang kan verlenen aan mensen die hier in huis komen, en dat is nu weer helemaal in orde.

Bedankt nogmaals allemaal!

Greetz

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.