Ga naar inhoud

Paswoord probleem


Jive1

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hey!

Ik zie zojuist dat mijn printer HP Officejet Pro 8610 die via mijn wifi is aangesloten op mijn pc in zijn netwerkoverzicht ook gegevens heeft van de router. Er staat daar bijvoorbeeld de SSID van de router in, zoals die altijd was, en waarvoor ik het paswoord zoek...

Helpt me dat wat vooruit?

Hroeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jive1 zei:

Maar die laptop was nog niet aangesloten geweest op onze wifi.

Dan vrees ik dat het niet gaan lukken.

De procedure die stegisoft voorstelde, lukt enkel als de pc of laptop al eens met jouw wifi verbonden was en als de gegevens nog niet gewist zijn.

 

Ik ben niet zeker maar volgens mij kan je die procedure (of iets gelijkaardig) ook toepassen op een tablet of smartphone die al eens met jouw wifi verbonden is geweest.

Zoek eens bij de eigenschappen van de wifi verbinding op de smartphone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK!

Er blijft me dus niets anders over dan de data van de router 'Resetten'.

Maar dan zit ik daar nog met een probleemke… Als ik de reset doe, m.a.w. met een fijne punt achteraan de resetschakelaar bedienen, wat zie ik dan? Krijg ik automatisch de routergegevens te zien, of moet ik eerst de routergegevens al in beeld hebben?... En hoe krijg ik die nou in beeld, want blijkbaar lukt dat hier niet als ik het IP-adres van de router intik en 'enter' doe....

Hoe die gegevens in beeld brengen?

Greetz

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbind uw pc met netwerkkabel naar ICIDU Wireless N Router

Dus geen netwerkkabel naar Telenet router

Je hebt dan géén internet.

Open cmd als administrator en typ dit ipconfig /all

Zoek uw lan verbinding en dan Default gateaway en daar ziet je de IP adres van uw router zoals 192.168.0.1 of 192.168.1.1 of 172.30.2.1 of 192.168.0.141 of iets anders.

Dat is het adres van uw router.

Open nu uw browser en typ dat ip adres.

Als je dan geluk heb dan zou je pagina zien met user en pasword of zo.

 

Nota: kijk wel even aan de onderkant van de ICIDU Wireless N Router want het kan zijn dat je mijnet.com moet typen of zo.

Normaal gezien is dat bij jou 192.168.1.1

 

cmd.jpg.db19552f0f274fc0319f50fa85b36b8b.jpg

 

cmd2.jpg.96cc4ba65380ac7925c86b586c921caf.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heb ik dat geluk niet....

Ook gisteren en eergisteren heb ik dat adres 192.168.1.1 ingetikt, en steeds  als antwoord gekregen "Kan deze pagina niet bereiken". Nochtans is mijn PC met de wifi-router verbonden via een kabel, niet via wifi .Maar, ik heb gewoon mijn wifi/router even zonder stroom gezet, en dan dat IP ingetikt, en dan kreeg ik de data van de router zoals in bijlage weergegeven. 

Vraag is nu: hoe leidt ik hieruit af welk het paswoord was/is bij de SSID 'ICIDU-Van Ingelgem"?

Greetz

Jive1 - Belgium

router.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik nu daar op links op wireless

Normaal gezien zou je daar de paswoord zien mits je daar even zichtbaar zet.

Kan je van die Wireless pagina een afbeelding maken want ik denk dat de signaal niet goed is ingesteld.

Als je geen oude toestellen hebt dan kan je N signaal zetten want B + G signaal is voor heel oude toestellen van meer dan 10 jaar oud.

 

Nota: Bij Network

Daar staat uw IP adres van de router als Dynamic IP ingesteld.

Dat betekend dat IP adres steeds verandert.

Op dit moment kan je de router via wifi of kabel verbinden maken op 192.168.0.114

 

Kijk daar ook bij systeem tools of je uw router geen nieuwe firmware nodig heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.