Ga naar inhoud

HDD blijft draaien


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ,

 

Windows 10 SSD + 4tb WD Black

 

Na 8 j werd het tijd om mijn WD green maar eens te vervangen voor deze de geest zou geven.

Ik maakte een cloone op mijn nieuwe WD Black 4tb en plaatste dan deze laatste in mijn desktop.

Alles werkt perfect dus hier geen klagen over. Ik wist dat de WD Black niet van de stilste was maar zelfs als deze niet in gebruik is blijft deze spinnen terwijl mijn oude WD Green gewoon na enige tijd zichzelf in rust zette. 

Ik heb al enkele dingen geprobeerd zoals in energiebeheer de slaapstand te laten zakken van 20min naar 10 en zelfs 1min maar dit maakt geen verschil. Via taakbeheer is duidelijk te zien dat mijn HDD niet gebruikt wordt maar toch schakelt hij deze niet in rust?

 

Iemand een idee ?

Alvast bedankt! 

Groeten Nick 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey stegisoft ,

 

Deze instellingen had ik reeds gevonden en uitgeprobeerd. Standaard staat deze op 20 min voor een harde schijf. Ik probeerde reeds 10 en zelfs 1min maar dit zonder resultaat. (en ik heb via monitor opgevolgd of er echt geen gebruik van gemaakt wordt van de HDD)

 

Klopt SSD heeft veel meer voordelen maar als fotograaf met hopen aan grote bestanden zijn de SSD met hoge capaciteit nog net wat te duur in aanschaf ivm een HDD ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

:Als je iets verandert moet je altijd pc of laptop opnieuw herstarten zodat Windows de register kan lezen.

Ik heb op 2 minuten gezet.

Als jij computer start knop indruk gaat de computer uit tot je weer op de toets of muis klik / beweegt?

 

Wat staat er daar bij hybride slaapstand: ingeschakeld?

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil in dBA in idle of seek zijn niet erg groot, ding kan ook in onbalans zijn wat meer geluid geeft, probeer hem om te ruilen?

http://products.wdc.com/library/SpecSheet/ENG/2879-771434.pdf

Energiebeheer zou dat ding in idle gewoon uit moeten kunnen zetten, staat geen wisselbestand of hiberfil op?

 

"Vrougah" had je nog AAM software om die dingen stiller te krijgen maar kan niets vinden voor de huidige schijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij geen wisselbestand of hiberfil op de hdd. Kan ik dit op 1 of andere manier te weten komen?

En steekt goed vast in de case dus normaal lijkt onbalans niet van toepassing . Ook lijkt het een normaal zoemend geluid.

Net een paar aanpassingen gedaan en pc in slaap laten gaan en dan schakelt hij eindelijk uit. 

 

Vroeger was het zo SSD met software en mijn HDD (WD Green) met enkel foto's. Als ik deze niet gebruikte ging die ook stoppen met zoemen na een tijd.... maar de nieuwe (WD Black) blijft gewoon doordraaien.

 

Ik vraag me al af of dit geen eigenschap is van deze BLACK...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Energie instellingen staan inderdaad zoals in de link hierboven. (momenteel op 10 min)

 

Om 1 of andere reden is hij zonet uitgevallen terwijl ik deze post aan het typen was dus blijkbaar doet hij het wel. Wel raar allemaal. (opstarten deed hij ook nadat ik er naartoe ging in verkenner)

aangepast door Nick Witvrouwen
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.