Ga naar inhoud

meer pdf's printen


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een aantal pdf's printen maar ik vind het wat onhandig om ze een voor een te printen. Kan dat ook in één keer? Misschien moet ik aan het keuzemenu van Verkenner de optie printen toevoegen? Hoe doe ik dat of is er een andere manier. Vast bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik links onderaan op vergrootglas en typ print en klik op printers en scanners

Ziet je daar geen Microsoft print to pdf

Als dat wel zo is dan klik je erop en dan beheren en dan kan je daar bovenaan als standaard zetten klikken.

 

Daarna kan je afdrukken als pdf

Als dat gedaan is dan terug naar daar en laserpinter weer terug standaard zetten.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, vxvk zei:

Misschien moet ik aan het keuzemenu van Verkenner de optie printen toevoegen?

Normaal staat de optie afdrukken er standaard bij.

Bij mij lukt het in elke geval wel om verschillende pdf-bestanden te selecteren en dan eenmaal op afdrukken te klikken om ze allemaal in de wachtrij van de printer te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant probleem. Is de printoptie alleen afwezig wanneer je rechtsklikt op een PDF bestand?

Is die printoptie wel aanwezig wanneer je rechtsklikt op een jpg of doc bestand?

 

Indien het antwoord op beide vragen JA is, dan moet je even lezen wat hier staat: https://superuser.com/questions/1219805/why-is-the-print-option-missing-when-right-clicking-a-pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was iets te laat met bewerken van mijn vorige reactie. Daarom een aanvulling in een extra post.

In de link die ik in mijn vorige post plaatste kun je lezen dat je zelf een pdf viewer met printoptie moet installeren. Wanneer je pdf bestanden nu geopend worden door de browser Edge, dan heb je geen printoptie wanneer je rechtsklikt op een pdf bestand in de Verkenner. De oplossing: installeer een pdf viewer met printoptie.

 

En dan is er nog een tweede probleem: hoeveel pdf bestanden wil je tegelijk laten afdrukken? Wanneer je meer dan 15 bestanden tegelijk selecteert, dan zullen sommige opties uit het contextmenu verdwijnen, namelijk Openen en Afdrukken. Dat is een standaardinstelling van Windows. Ik wist dat ook niet, maar heb dat even getest in een map met pdf bestanden op mijn pc.

Wanneer ik 15 pdf bestanden selecteer en dan rechtsklik, dan zie ik het onderstaande. De optie Afdrukken is dan aanwezig bij mij:

 

5b85221328ecb-15_pdf_s.png

 

Nu selecteer ik 1 pdf extra, zodat ik in totaal 16 pdf bestanden geselecteerd heb, dus eentje meer dan het maximum:

 

5b852250a7c64-16_pdf_s.png

 

Twee mogelijke oplossingen wanneer je meer dan 15 pdf bestanden wilt afdrukken.

1. Doe het in porties van maximaal 15 pdf bestanden tegelijk

2. Maak een aanpassing in het register waardoor die beperking van 15 bestanden verdwijnt: https://www.thewindowsclub.com/fix-open-print-edit-context-menu-items-missing-in-windows-7

 

Ik zou zelf voor optie 1 kiezen, want Microsoft heeft niet zomaar gekozen voor een maximum van 15 bestanden. Dat is gedaan om te voorkomen dat je per ongeluk (Ctrl-A) 300 bestanden selecteert en dan voor Afdrukken kiest... Dan zou je snel door je papier en inkt of toner heen zijn... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een beetje verkeerd begrepen want ik dacht dat je wilt afdrukken naar pdf.

Je moet laserprinter als standaard zetten.

Daarna zou je moet kunnen afdrukken naar laserprinter.

 

Klik links onderaan op vergrootglas en typ print en klik op printers en scanners

Klik nu op uw laserprinter en dan wachtrij en zie je daar documenten klaar of af te drukken?

 

Let op: als je veel documenten afdrukt dan zal alles een voor een afgedrukt worden.

Dat is nog altijd sneller dan openen en dan pas afdrukken.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laserprinter is al standaard. Ik kan wel pdf's printen. Dat is geen enkel probleem. Ik kan alleen geen rijtje pdf's tegelijk selecteren en afdrukken omdat er in de kolom geen 'afdrukken' staat. Ik kan dus ook geen wachtrij vinden in mijn laserprinter. Kortom, het gaat gewoon niet. Dan toch maar stuk voor stuk printen. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.