Ga naar inhoud

nieuw tablet en Win7


theplayer

Aanbevolen berichten

Ja, die link heb ik doorgespit maar ik heb alles daarin al gedaan. De driver is geen probleem (want dan zou het tablet ook niet op mijn pc als nieuw apparaat staan). Maar het gaat nu juist om de bestanden die niet gedetecteerd worden. Zelfs de micro usb met een hoop videobestanden is niet eens zichtbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Weet niet of dat bij jouw het geval is maar als de tablet vergrendeld wordt (soms automatisch) dan zie je in de verkenner ook geen bestanden.

 

Zie hieronder als voorbeeld mijn smartphone. Als het scherm vergrendeld is zie ik wel mijn smartphone in de verkenner maar zie geen bestanden.

2018-09-10_20h13_26.png.6589ea0ad52afb1f5eebe8c1aa9b4b4b.png

 

Zorg dat het scherm ontgrendeld is. Start ook eens je computer opnieuw op en sluit de hardware opnieuw aan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die link heb ik doorgespit maar ik heb alles daarin al gedaan. De driver is geen probleem (want dan zou het tablet ook niet op mijn pc als nieuw apparaat staan). Maar het gaat nu juist om de bestanden die niet gedetecteerd worden. Zelfs de micro usb met een hoop videobestanden is niet eens zichtbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ongelooflijke oplossing is inmiddels gegeven door Medion!

In tegenstelling tot bijv. een smartphone, waarbij alle bestanden meteen op je beeldscherm van de pc verschijnen, is het bij dit tablet anders geregeld. De help- en servicedesk weet dit niet en bestempelde al mijn vragen als een hardwarefout (!) en daarom moest ik dus maar een nieuw tablet kopen...(!). Ik heb nu echter het juiste antwoord gekregen:

 

Bij het verbinden van het tablet met de computer moet je op het tablet met je vinger van boven naar beneden "swipen" en dan verschijnt een menu. Ik heb daar een foto van gemaakt en hieronder geplaatst. De onderste functionaliteit van dat menu geeft de optie: DIT APPARAAT WORDT OPGELADEN VIA usb. (foto 1)

https://ibb.co/htBLFU

Daar moet je dan op klikken en vervolgens krijg je een nieuwe scherm met een aantal aanvinkmogelijkheden (foto 2). De eerste staat al aangevinkt.

https://ibb.co/nsaah9

Je moet nu de tweede of derde optie aanvinken:  BESTANDEN (of) FOTO'S OVERZETTEN.  En dan pas zie je op de pc ineens wel de bestanden van het tablet verschijnen.

Ik ben benieuwd of dit een logische (normale?) werkwijze is ....

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door theplayer
spelling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Medion tablet X10302 (Andoid 7.0) verloopt het net zoals TS (en Medion) beschrijft, zowel op Windows 7 als op Windows 10. Het heeft dus niets met Windows te maken, maar met de Medion-firmware.

1 uur geleden, stegisoft zei:

Bovendien doe ik tegenwoordig zelfs met wifi verbinding.

Ik vermoed dat de overdracht via wifi trager zal gaan dan rechtstreeks via USB ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de overdracht via wifi trager zal gaan dan rechtstreeks via USB ? 

Het duurt even voor je verbinding hebt maar eenmaal je hebt werkt het precies hetzelfde als je andere pc verbinding hebt.

Het enige verschil en gelukkig ook is dat je via de browser moet doen in verband met veiligheid.

Pluspunt is wel dat je geen kabel moet gebruiken want ik hou niet van kabels.

 

Waarom zou via wifi langzamer gaan?

Ik heb lan op mijn pc en toch doe ik alles draadloos want het is amper trager.

De tijd dat wifi langzamer is dan netwerkkabel is voorbij.

 

Nota: ik heb Asus K014 en hij eet KitKat vanwege Android 4.4.2

Dus een vrij oude toestel maar fantastische toestel dat altijd aanstaat.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, nokiaprox zei:

Met een Medion tablet X10302 (Andoid 7.0) verloopt het net zoals TS (en Medion) beschrijft, zowel op Windows 7 als op Windows 10. Het heeft dus niets met Windows te maken, maar met de Medion-firmware. 

 

Aha, dan ben ik dus niet de enige die hier problemen mee had. Medions firmware wijkt dus af van de gebruikelijke procedure en kennelijk is die nieuwe werkwijze nog niet wijd verbreid...

Ik heb overigens via WIFI geprobeerd om die inhoud ook op mijn pc zichtbaar te krijgen, maar dat is toch een brug te ver. Dat zal wel te maken hebben met mijn bedrade internetaansluitng

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/9/2018 om 21:01, droske zei:

Heb je de handleiding al eens doorgenomen? Moet er op je pc geen software geïnstalleerd worden om de data van je tablet te kunnen benaderen?

Geef eens het modelnummer en het msn nummer van dat apparaat.

Hallo droske,

 

Hartelijk dank voor deze tip. 😀 Ik heb al vele jaren Acronis True Image op mijn computer staan maar nooit gebruikt.  Veel te ingewikkeld! Jouw programma is inderdaad veel simpeler en ik ben al bezig met de hele C:\schijf te backuppen. Mijn Medion I7-pc is inmiddels 7 jaar oud en ik heb in 2014 al een flink bedrag(!)  moeten betalen voor het herstel wegens een crash waarbij ik toch een hoop foto's en andere bestanden ben kwijtgeraakt!.

Een paar jaar geleden ben ik daarom begonnen om al mijn bestanden (fysiek !) te  verplaatsen (geen back up dus) naar een externe HD. Maar je hebt natuurlijk gelijk! Als ik geen OS en programma's meer heb, dan heb ik aan die bestanden ook niets.

Ik heb dus geen enkele ervaring met back-up. Als er nu iets gebeurt, wat is dan de juiste procedure voor het terugzetten?

https://ibb.co/h6P7fU

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.