Ga naar inhoud

meldingen lokale schijf F vol maar geen bestanden.


Piet2398

Aanbevolen berichten

Iets meer dan een maand geleden heeft mijn laptop een update gedaan. Na die update stond er ineens dat ik een 'lokale schijf F' had die ik voor de update niet had. En elke keer als ik mijn computer opstart krijg ik een melding dat deze schijf bijna vol is, maar als ik naar de schijf ga via windows verkenner staat er dat deze leeg is.

Weet iemand hoe ik deze schijf kan wegdoen of hoe ik kan zorgen dat ik er geen meldingen meer van krijg?

 

 

Bijkomende info:

Type: lokale schijf

Bestandssysteem: NTFS

Gebruikt: 460MB

beschikbaar: 38MB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Piet.

 

Waarschijnlijk is dit een zogenaamde herstelpartitie. Zo'n herstelpartitie hoort geen schijfletter te hebben. Partities zonder schijfletter zijn nooit zichtbaar in de Verkenner, maar wel in Schijfbeheer.

Zodra zo'n herstelpartitie een schijfletter krijgt, wordt hij zichtbaar in de Verkenner en gaat Windows mekkeren over een bijna volle schijf.

Het kan inderdaad op sommige computers voorkomen dat na een grote update (zulke grote updates komen bij Windows 10 twee keer per jaar) een partitie opeens een schijfletter krijgt, terwijl hij die voordien niet had. Je mag die kleine partitie niet verwijderen, want Windows heeft hem nodig. In plaats daarvan zal enkel de schijfletter van die partitie verwijderd moeten worden. Na het verwijderen van de schijfletter zul je geen meldingen meer krijgen over te weinig ruimte.

 

We moeten eerst wat meer zekerheid hebben. Doe daarom het volgende:

 

Rechtsklik op de knop Start en kies dan Schijfbeheer.

Maak een printscreen van Schijfbeheer, waarop die F: schijf goed zichtbaar is, en plaats die afbeelding dan op het forum.

 

Hoe maak je een printscreen:

Wanneer Schijfbeheer geopend is, klik je op Alt + Print Screen om het actieve venster te kopiëren naar het klembord.

Open dan een fotobewerkingsprogramma, bijvooorbeeld Paint. Druk op Ctrl + V om de afbeelding te plakken in Paint.

Sla je afbeelding op met een herkenbare naam en op een makkelijk terug te vinden plaats, bijvoorbeeld op je bureaublad.

 

Hoe plaats je een afbeelding op het forum:

Om een afbeelding die op jouw pc staat op het forum te plaatsen kun je gebruik maken van deze website: https://www.imgdumper.nl/

Op die website klik je in de groene balk op de knop ‘Bladeren…’

Een klein venster van de Verkenner komt dan in beeld. In dat venster navigeer je naar de plek waar je afbeelding staat. Als je de afbeelding gevonden hebt, dan dubbelklik je op die afbeelding. Klik daarna op de knop ‘Upload’ (die knop staat ook in de groene balk).

Even later zie je aan de linkerkant jouw afbeelding staan. Daaronder staan 7 links. Klik met de rechter muisknop op de bovenste link en kies dan ‘Kopiëren’. Die link komt daardoor op je klembord te staan.

Dan ga je naar de website van het PC Help Forum. Misschien heb je die al open staan. Prima. Je klikt daar met de rechter muisknop in het vak waar jij je reactie schrijft en je kiest dan ‘Plakken’. De link naar je afbeelding is daarmee geplakt in dat vak.
Wil je controleren hoe dat er op het forum uit komt te zien, dan klik je bovenaan in het reactievak op de knop 'Voorbeeld':

5ba4fe658d44e-voorbeeld_pch_reactie.png

 

Ziet alles er goed uit? Dan klik je op Reactie toevoegen.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.