Ga naar inhoud

verzenden mail


alfa10

Aanbevolen berichten

De poorten op de tablets worden automatisch ingesteld nl. inkomend imap.kpn.nl poort 993 en uitgaand smtp.kpnmail.nl poort 465.

de mededeling die ik krijg is: Kan geen verbinding maken met e-mailserver om uw accountgegevens te verifieren. Geen reactie van de server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dan is de vraag wat je op je laptop hebt ingesteld: IMAP of POP. Ik weet nl.niet of je dat probleemloos kunt mixen. Ik lees ergens van wel maar ben niet zeker. Ik zou als start beginnen met alles hetzelfde te kiezen.

Het kan mss ook nog aan de beveiligingsinstelling van je account liggen: Geen, Start of SSL Kijk eens of die allemaal hetzelfde staan

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog even wat goede uitleg over de voor en nadelen van POP en IMAP:
https://www.seniorweb.nl/artikel/overstappen-van-pop3-naar-imap

 

En de KPN instellingen die daarbij horen.

https://www.kpn.com/faq/16722

 

Eerder las ik op een ander forum:
"Jouw hoofdcomputer de e-mail kan afhandel als POP3.
En de overige computers - daarin zet je de mail naar IMAP en pas je de poorten van je e-mailaccount aan, zodat via IMAP ontvangen en verzonden kan worden."

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen zijn als volgt:

Laptop:

inkomend  imap.kpnmail.nl

verbingsbeveiliging SSL/TLS

poort 993

uitgaand smtp.kpnmail.nl

verbindingsbeveiliging STARTTLS

poort 587

Tablets:

inkomend  imap.kpnmail.nl

verbindingsbeveiliging SSL

poort 993

uitgaand smtp.kpnmail.nl

verbindingsbeveiliging TLS

poort 587

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptop:

inkomend  imap.kpnmail.nl

verbingsbeveiliging SSL/TLS

poort 993

uitgaand smtp.kpnmail.nl

verbindingsbeveiliging STARTTLS

poort 587 

Tablets:

inkomend  imap.kpnmail.nl

verbindingsbeveiliging SSL

poort 993

uitgaand smtp.kpnmail.nl

verbindingsbeveiliging TLS

poort 587 

 

Ik weet niet wat ze precies bedoelen maar als je laptop bedoelt: SSL/TLS voor de uitgaande poort zou dat de oorzaak kunnen zijn. Het is echter niet eenduidig dus dat zou je dan even uit moeten zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik je goed begrijp (of jij mij) maar de laptop werkt dus die instellingen zou ik niet wijzigen. Alleen de tablets, want daar heb je immers een probleem mee.

Ik zie nu dat ik me idd niet duidelijk heb uitgedrukt in mijn vorige reactie. Ik wilde alleen aangeven hoe je laptop instellingen staan door de verschillen te laten zien en dat je moet proberen of die instellingen ook voor je tablets werken.

 

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder heb aangegeven staan de gegevens van de laptop en de tablets gelijk, dwz de poorten zijn gelijk, maar de beveiliging kan verschillen, maar dat komt omdat de bepaalde poort verbonden is met de bepaalde beveiliging, dus als ik de beveiliging wijzig dan wijzigt automatisch de poort. Dus wat is dan belangrijker gelijke poorten? Ik heb inmiddels  al diverse combinaties uitgeprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.