Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.



    Aanbevolen berichten

    Ik ben in het bezit van een laptop met windows 7 en twee samsung tablets. Op de laptop staat Windows Live mail 2012 en op de tablets resp. mail 4.2.78.0 en 4.2.75.0. Nu kan ik op de tablets wel alle mail ontvangen maar een mail verzenden kan niet. Moet er soms ergens iets gewijzigd worden?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Blijkbaar kun je op je laptop wél mail verzenden? Bedenk dat Microsoft al meer dan een jaar geleden de ondersteuning van Windows Live Mail gestopt heeft. Dus geen veiligheidsupdates meer. Of dat erg is ?

    Als je wel kunt ontvangen maar niet kunt verzenden ligt dat soms aan de uitgaande mailserver.

    Lees eens of hier een oplossing bij staat:

    https://greenhost.nl/helpdesk/e-mail/faq-email-versturen/

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Heeft het eerst wel gewerkt op de tablets? Staat android als besturingssysteem op die tablets of?

    Of heb je de accounts pas aangemaakt?

     

    Welke foutmelding krijg je?

     

    Gaat het om een Gmail, Telenet, Proximus,....,... account?

     

    Werk je via POP3 of IMAP? Best ga je voor IMAP!

     

    https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/verschil-imap-en-pop-3/

     

    https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

     

    https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobiel-toestel-instellen/

     

    https://www.emailinstellingen.be/android/proximus-mail-instellen

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    1

    Ik krijg geen bepaalde foutmeldingen, maar de mail wordt opgeslagen in de map Postvak UIT en wordt dan niet verzonden. Alle inkomende mails worden normaal weergegeven.

    Op de laptop staat de mail als volgt ingesteld:

    Inkomende mail (POP3)  pop.planet.nl

    Uitgaande mail (SMTP)   mail.planet.nl

    Als poortnummer staat bij uitgaande mail (SMTP)  25

                                                inkomende mail (POP3) 110

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    1

    kan op deze android tablets geen poortnummer vinden bij de specificaties. Is er soms een speciale email die bij de windows live mail past?

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    " Is er soms een speciale email die bij de windows live mail past? "

    Lijkt mij geen zin te hebben. WLM op je laptop werkt immers en staat los van je email cliënt op je tablet. Je deelt immers alleen via de wifi verbinding dacht ik.

    aangepast door Veng

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Jij kiest voor POP3. snap je het verschil tussen POP3 en IMAP? Indien je op meerdere toestellen kiest voor het lezen en versturen van e-mail worden de e-mails bij POP3 niet gesynchroniseerd op elk toestel. Dus de inhoud is op ieder toestel telkens anders.

    In volgende link lees je er meer over: https://www.seniorweb.nl/artikel/overstappen-van-pop3-naar-imap

     

    Wat de instellingen betreft, je maakt gebruik van planet.nl als provider, is het account aangemaakt zoals uitgelegd in volgende link? : https://www.emailinstelling.nl/android/planet-mail-instellen

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Update: ik kon mijn vorig bericht niet meer aanpassen. Je hebt een aantal vragen niet beantwoord. Zoals welke provider gebruik je? Blijkbaar moet je de instellingen voor KPN nemen want je e-mail adres is planet.nl. Ook maak je op de laptop nog gebruik van een onbeveiligde verbinding, best kies je voor de aanbevolen instellingen.

    Omdat je gekozen hebt voor onbeveiligde verbinding kan je enkel versturen via het netwerk van KPN.

     

    2018-09-30_09h18_17.thumb.png.326f37bbbebbf5be82de5d325f9814b8.png

     

    Alle uitleg vindt je op volgende pagina: https://www.kpn.com/faq/16722

     

    Hoe je bovenstaande instellingen uitvoert op PC, Tablet of smartphone lees je in volgende link: https://www.kpn.com/faq/15769

     

    2018-09-30_09h24_36.thumb.png.97b63435e1571681d8459f7799acead5.png

     

     

     

     

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    1

    Ik  met jullie gegevens aan de gang en wellicht lukt het. Mijn eerste probleem is hoe de instelling POP3 te wijzigen in IMAP. Laat later wel weer wat horen hoe het gaat. Bedankt voor zover.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.