Ga naar inhoud

imardvark

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een oplossing voor dit probleem.

 

Een paar maanden terug merkte ik dat ik mijn Teredo netwerkadapter stuurprogramma miste.

Veel tips en handleidingen gevolgd, zoals hem toevoegen via "Oude hardware toevoegen" terwijl ik in Apparaatbeheer zit. Alleen is hij daar ook niet te vinden.

Vaak werd er ook tegen mij gezegd dat ik hem kan aanzetten via commands, alleen dat werkt ook niet.

 

Heeft iemand hier een oplossing voor? (Ik heb hem terug zetten naar fabrieksinstellingen ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet)

aangepast door imardvark
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, alles werkt prima (via ethernet dan). Alleen heeft Microsoft het een vereiste gemaakt om Teredo te hebben om online/multiplayer spellen te spelen via de XboX-app op windows 10.

Zo kan ik niet samenspelen met vrienden van mij. Ik heb dit probleem al een tijdje maar vind maar geen oplossing hiervoor.

 

Alle andere software werkt prima, alleen heeft Xbox het dus nog nodig, wel raar om te horen dat Microsoft dit nog gebruikt als hij vrij oud is.

 

Kan jij mij hiermee helpen? Alvast bedankt voor de moeite!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt volgens mij geen Teredo nodig.

Ga naar Xbox en daar naar instelling / netwerk gaan.

Geef daar een vast IP adres voor Xbox

 

Voorbeeld:

IP adres 192.168.0.110

subnetmasker 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.0.1

DNS = 192.168.0.1

 

Bovenstaande is voor Telenet doch als je Proximus of Scarlet hebt dan 192.168.0. vervangen door 192.168.1 bijvoorbeeld 192.168.1.110

 

Dan naar de router gaan en daar bij DMZ instellen naar de IP adres van Xbox.

Dan worden alle poorten geopend voor alleen Xbox

Alle andere computer blijven zoals het was.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er naar uit dat het kan werken alleen een paar struikelblokken.

 

Ten eerste, is er helaas geen optie om het IP adres in de Xbox-app zelf vast te zetten / in te vullen.

Daarnaast zit ik ook in Nederland, en heb XS4all als een provider. ( merkte pas na het posten hiervan dat het een Belgische site is)

 

En moet ik fysiek naar mijn router toegaan, of de eigenschappen die ik via mijn PC kan wijzigen?(Ben niet zo'n computer expert helaas :( )

 

Kan je mij hier nog mee helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.