Ga naar inhoud

HP ENVY wifi printer doethet niet goed


Bektronics

Aanbevolen berichten

Hallo beste vrienden.

Ik heb onlangs een nieuwe HP ENVY 5030 wifi printer geïnstalleerd in mijn netwwerk.

Ik werk met Windows 7 op alle pc's, behalve mijn vrouw die werkt met Win 8.1.

Het istalleren van de printer ging vrij vlot en hij blijkt ook (deels) te werken. (Heeft een IP adres gekregen)

 

Als ik een mail binnenkrijg op één van mijn Win 7 pc dan kan ik die zonder problemen afdrukken, zelfs op de Win 8.1 pc.

Het probleem stelt zich wanneer ik bvb Microsoft Word (2010) of Excel (2010) open en iets wil afdrukken.

De printer weigert dan het gekozen blad of bladzijden af te drukken. Deze worden wel in de afdrukrij gezet van de printer, maar blijven daar eindeloos staan.

Na even zoeken heb ik een tweede driver die van de HP5100 geïnstalleerd.

Wanneer ik deze printer aanduid in het keuzemenu bij afdrukken in Word of Execel, dan drukt hij wel het blad of bladzijden af, maar veel trager dan anders.

Nogthans zijn de instellingen op "Snel afdrukken" gezet.

De driver van de ENVY zelf drukt normaal een e-mail af in een behoorlijke tijd, en in de stand "Normaal"

 

Kan iemand mij zeggen wat er juist aan de hand is om de Envy ook te laten afdrukken in Word en Excel of waarom dit niet gaat.

Het driverpakket van de Envy 5030 is op de correcte manier geïnstalleerd.

Er staat ook nergens een geel vraagteken bij "Apparaatistellingen"

Het is natuurlijk lastig om telkens te moeten wisselen van printer om iets te kunnen afdrukken.

Ik vermoed dat de ENVY 5030 het wel allemaal aan kan of zit de fout in het Microsoft pakket 2010 (Student)

Vroeger had ik een oudere printer van HP staan op één van mijn pc's. Die was dan gedeeld, maar het probleem was dat deze pc steeds moest blijven aanstaan om met de andere pc's iet te kunnen afdrukken.

Deze methode ging perfect, ook met het pakket Word, Excel... (2010) en zelfs nog een ouder pakket (97)

 

Alle info en vragen zijn welkom natuurlijk.

Hopelijk is een oplossing voorhanden.

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Bektronics zei:

Na even zoeken heb ik een tweede driver die van de HP5100 geïnstalleerd.

Dat had je zeker niet mogen doen!!!

 

54 minuten geleden, Bektronics zei:

of zit de fout in het Microsoft pakket 2010 (Student)

Dat denk ik niet. Je bent toch zeker dat je de printopdracht naar de juiste printer stuurt? Heb je de mislukte afdruktaken al verwijderd?

 

Heb je de installatie uitgevoerd op basis van de handleiding? http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05643917

Zie o.a. vanaf pagina 45.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afdrukken van Word of Excel heeft totaal niks met Windows te maken.

Zorg dat je geen Word of Excel of Outlook open staat.

Ga eens naar C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Templates

Maak daar alles documenten die je daar ziet leeg.

Herstart de pc en probeer dan eens af te drukken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Droske

 

Ik stuur de printeropdrachten steeds naar de juiste printer. De printertaken die niet afgedrukt worden zijn steeds onmiddellijk verwijderd door mij. (Via printers en apparaten - juiste printer aanduiden - printertaken annuleren en wachten tot het vak leeg is.

De instalatie is uitgevoerd zoals beschreven in de manual. (Want voor e-mails en pdf bestanden werkt de Envy  wel correct)

Wanneer ik het dtuurprogramma voor de HP5100 verwijder (deze staat ook in "Printers" aangeduid als een separate printer) dan kan ik niets afdrukken in Word, Excel Enz. Wel e-mail en pdf (maar dan wel ENVY 5030 printer aanduiden als standaaard)

Bij Word, Excel enz duid ik de HP5100 aan als standaard en dan werkt het wel. (Maar zeer traag)

 

@ Stegisoft

 

Heb je raad opgevolgd, maar deze mappen waren reeds leeg, dus er was niets om te verwijderen.

Pc al verschillende keren opnieuw opgestart, geen resultaat. Blijft zoals hierboven beschreven.

 

Dank voor de info, maar jammer geen oplossing.

MVG

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Falstring.

 

Heb deze optie al verschillende keren geprobeerd. Zelfs alles verwijderd van Microsoft Word enz. en opnieuw geïnstalleerd. (Heel het programma student 2010 dus waar ik ook een werkende licentie voor heb)

Brengt jammer genoeg geen aarde aan de dijk. Steeds hetzelfde resultaat.

Vandaag met de support van HP gebeld. Zij zeggen dat het aan MS Win 7 ligt. Moet maar overstappen naar WIN 10 of een andere printer kopen.

Op de vraag "Welke wifi printer dan?" kunnen ze geen antwoord geven. Onze printers doen het allemaal even goed.:vollkommenauf:

Volgens mij zijn ze er enkel op uit om printers te verkopen en de rest kan hun weinig verdommen.

Volgende printer zal wel GEEN HP meer zijn.

 

Moesten er nog mensen zijn met een eventuele oplossing, graag.................. Alvast mijn dank.

MVG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is larie van HP.

Kijk eerst of wachtrij leeg is.

Open eens een leeg Word document en geeft gewoon een tekst op en druk eens af om te zien of het wel lukt.

Wel opletten dat je de juiste printer afdrukt.

Dus bestand en dan op afdrukken klikken en kijk dan welke printer er staat.

 

Ik zelf zou ook nooit HP kopen.

Epson of Canon heb ik altijd goed ervaring.

O dit moment heb ik MB5450 en dat is echt een van de zuinigste printer en nog nooit problemen met inkt wisselen.

Wel minder goed voor foto's

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Stegisoft.

 

Ja juist, dikke larie en apekool van HP, maarje zit toch maar met de problemen.

 

Goed. Heb even je raad opgevolgd en hieronder het resultaat.

 

Je weet dus dat er twee printers geïnstaleerd zijn nl. de ENVY 5030 en de HP5100.

Deze staan ook in "apparaten en printers" separaat vermeld.

De beide wachrijen zijn leeg.

 

Eerste sennario:

 

Ik zet de Envy als standaard printer (Groen vinkje duid dit aan)

Sluit "Apparaten en printers" en open een leeg Word document in MS Office.

Schrijf een kleine tekst erin en druk op "opslaan als" geef het een naam en een plaats bvb op het bureublad.

Ik ga naar bureaublad en open Word, so far so good.

Druk nu op "printen" en............... er gebeurd niets. Printer print niet af.

Ik kijk in de wachtrij van de ENVY en ja, daar staat het document doch met een raar icoontje steeds voor. (Zelfde icoon als je bvb een programma verwijderd hebt en ergens nog een snelkoppeling staan heb, begrijp je)

Printer gans de nacht laten aanstaan, geen resultaat.

Verwijder de printeropdracht uit de wachtrij. (Knop "annuleren")

Printerwachtrij is nu leeg.

 

Tweede sennario:

 

Ik duid de HP5100 printer aan als standaard. (Groen vinkje bevestigd dit)

Doe weer hetzelfde als hier boven en geef de opdracht "Printen"

Envy printer drukt onmiddelijk de taak af, maar trager dan normaal, doch alles duidelijk en op de juiste plaats.

Printerrij is daarna natuurlijk leeg in printer HP5100.

 

Derde sennario.

 

Ik duid ENVY 5030 printer aan als standaard.

Open een e-mail met bijlage.

Printer drukt e-mail af (sneller dan de HP5100) alsook de bijlage die meestal een pdf is.

Wachtrij is daarna leeg van de ENVY.

 

Begrijpe wie begrijpen kan.

 

Dit gebeurd op al mijn pc's op dezelfde manier.

 

Heb ondertussen op het internet gevonden dat er een nieuwe firmware was voor de ENVY5030 en heb deze geïnstaleerd.

Cross my fingers, maar steeds hetzelfde liedje.

 

Zing nu gans de dag het liedje "Hopeloooooos".

Groetjes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

verwijder beide printers uit het printeroverzicht.

verwijder via configuratiescherm'/ programma's en onderdelen alles van hp 

laat ccleaner de registerrestanten opruimen.

ga start - afsluitmenu en de optie opnieuw opstarten.

ga https://support.hp.com/gb-en/drivers/selfservice/hp-envy-5000-all-in-one-printer-series/14095644/model/14095720

kies voor jouw w7 de juiste bitsversie en download de driver en installeer deze.

herstart de pc opnieuw

Link naar reactie
Delen op andere sites

#Falstring.

 

Deze handeling heb ik reeds 2 of 3 maal gedaan, zonder telkens resultaat.

Altijd hetzelfde liedje.

Ik zet het hieronder even op een rij.

 

Change
 
  Version File size Release date
  
 

ImportantHP ENVY 5000 All-in-One Printer series Full Feature Software and Driver

44.3.2218 129.2 MB Apr 27, 2018 Download
 
HP's Terms of Use
Details

Type:

Driver-Product Installation Software

Version:

44.3.2218

Operating systems:

Windows 7 (64-bit)

Release date:

Apr 27, 2018

File name:

Description:

The full solution software includes everything you need to install and use your HP printer. This collection of software includes the complete set of drivers, installer and optional software.

Fix and enhancements:

  • Enhanced wireless setup
  • Simplified and Quicker setup
  • Improved Install Flows to resolve / provide better recommendations for Printer Not Found issues.

 

 

 

Het WebPack is in ZIP vorm, dus uitpakken en de installatieprocedure volgen. Lijkt mij niet zo moeilijk en lukt vrij aardig zonder problemen. HP is wel een beetje opdringerig met hun inkt management, maar daar doe ik niet aan mee. Goedkoper in Nederland.

Voor de rest zie ik geen problemen. Wordt verbonden met router door middel van WPS toetsen. Krijg een IP adres dat aansluit bij mijn netwerk, dus dat is OK.

Met de optionele software die ze aanbieden ben ik niets en hoef ik ook niet te installeren, dus hier gaat vinkje weg.

 

Ik kan het nog eens proberen, maar ik vertrouw er niet te veel op.

Kom er later nog op terug.

Moesten er nog oplossingen zijn, graag.

 

MVG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.