Ga naar inhoud

HP ENVY wifi printer doethet niet goed


Bektronics

Aanbevolen berichten

@ Droske

 

Natuurlijk voldoet Ccleaner. Maar heb toch al eens gemerkt dat System Mechanic toch nog een registersleutel meer vind dan Ccleaner. Daarom, voor de zekerheid, laat ik ze beiden los.

Heb nog nooit probleem gehad met System Mechanic (Is wel betalend) waarom zou ik het dan plots afbreken en het naar de prullenmand verwijderen.

Ik speel zeker, liever twee programma's loslaten en zien wat er gebeurd dan maar betrouwen op één. (Doe trouwens hetzelfde voor virusscannen, 1 vaste op pc en af en toe eens scannen met een scanner on-line)

Natuurlijk GEEN 2 virusscanner installeren op je pc dat geeft zo wie zo conflicten.

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Stegisoft

 

Ja, denk ook dat we elkaar verkeerd hebben begrepen.

OK, heb gedaan wat je gevraagd hebt.

Zie verschillende programma's staan in de linker kolom, maar echt, en geloof mij op mijn woord, GEEN Word of Excel te bespeuren.

Wel andere zaken van Microsoft zoals One-Note, Outlook (zelfs twee maal deze) en nog een deel andre programma"s die ik gïnstalleerd heb en gebruik.

Toch is het programma Microsoft Office 2010 Student geïnstalleerd want ik kan het gebruiken en zie het ook staan in "Programma's"

 

Begrijp er nu echt niets meer van. Als je wil kan ik je er en snapshot van door zenden.

Heb je soms nog een trucje dat je uit je kast kan halen? want ik ben ten einde raad.

Alvast bedankt

MVG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Falstring

 

Ja, maar ik zou niet graag in de clinch komen met deze  :fight:. Is een kop groter dan mij en wel wat jonger en sterker. Liever vriend blijven hé.:knuddel:

Ben ook wel eens benieuwd wat het resultaat zal zijn als ik de printer bij hem thuis aansluit.

Heb hem reeds gebeld en hij vind het geen bezwaar (goeie knul hé) dat ik dat eens probeer.

Later hierover meer nieuws.

Alvast groeten en prettig WE verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

# Stegisoft.

 

Ben even gaan kijken in de link die jij me opgegeven hebt.

Ik vind het volgende: C:\Program Files (X86)\Microsoft Office\root\Office14

Dus ik werk niet met versie 16 maar met versie 14.

Even scrollen naar beneden en ...ja WINWORD staat aangegeven als "Toepassing" wat in mij ogen het een extentie "Exe" heeft.

De groote van de Exe = 1399kB.

 

Deze zaken bestaan ook in dezefde root voor Excel, Powerpoint enz..

Dus ik denk dat het programma Office goed geïnstalleerd is.

 

Aldus mij bevinding hierover.

MVG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden allemaal.

 

Zoals ik gezegd had in vorige topic ben ik met mijn printer naar mijn vriend thuis gegaan.

Hij heeft, zoals ik, zijn eigen labo, dus we konden rustig werken zonder gestoord te worden.

 

Op de desktop van mijn vriend staat wel Win10 en hij werkt met Office 365.

De printer die hij gebruikt is dus ook een ENVY 3050, heeft het zelfde stuurprogramma geïnstalleerd en zijn printer werkt perfect.

We hebben eerst een e-mail afgedrukt met bijlage in PDF alsook een Word dokument, een Excel sheet een kleine Powerpoint en een foto. (Alles via Wifi)

Al deze zaken zijn feilloos uit "zijn" printer gekomen.

Afdruktaken waren dus verwijderd.

 

PC afgesloten en gewisseld van printer.

PC opgestart, printer geconfigureerd voor zijn netwerk, de rest hoefde niet want we gebruiken dezelfde printer, dus driver mocht blijven.

Opnieuw dezelfde e-mail met PDF bijlage afgedrukt (op mijn printer dus) --> Dit liep normaal zoals bij mij thuis.

Dan nu naar hetzelfde Word, Excel, Power Point en foto dokument --> proberen afdrukken, mijn printer weigerde pertinent dienst. Niets dus.

Even gekeken in de afdruktaken en ja, daar stonden de afdruktaken, maar zoals ik reeds vermeld heb met zo een raar icoon er voor.

Afdruktaak leeggemaakt en printer afgesloten.

Zijn printer terug aangesloten en alles verliep terug normaal.

BESLUIT: er moest iets zijn in de hardware van de printer zelf.

 

Aangezien we beiden goed onderlegd zijn in hardware en mijn vriend een goed uitgerust labo heeft, hebben we besloten om mijn printer open te maken en te kijken wat er aan de hand is.

Het openen ging nogal vrij vlot (gelukkig) en we moesten niets van het mechanische deel verwijderen of losmaken (Oef !)

Naar de mechanica moesten we niet kijken, want hij werkte goed voor een e-mail en PDF.

Dus het moest in de elektronica ergens zitten.

Uit ondervinding weten we dat de zwakste schakels steeds schakelaars, en verbindingen of stekkers zijn.

Dus dit was onze eerst opdracht. Kijken naar deze hoe het gesteld was hiermee.

Op het eerste zicht leek alles vrij normaal, maar we stuiten toch op een aansluiting die gesoldeerd was via een stekker op de print, die er nog al raar uitzag.

Het leek er ook op dat er vocht of condensatie was ingedrongen rond deze aansluiting. (Stekkercontact had een beetje een blauwe kleur)

Even de microscoop erbij gehaald en ja............daar kwam de dader aan het licht.

 

Door condensatie licht aangevreten contactje en ook nog een koudsoleerpunt gevonden voor ditzelfde contactpunt.

 

Alles grondig gereinigd met fiber borsteltje en de koud soldeer even verholpen en dan "cross our fingers".

Terug alles dichtgemaakt en proberen maar.

 

HANDGEKLAP ALLOM................ mijn printer doet het perfect, print alles af naar behoren.

Nu naar huis en proberen daar !!!

Weer HOERA,  HOERA, de printer bij mij thuis doet het perfect. Print alles af, e-mails, bijlage in PDF, Word dokument, Excel sheet, foto enz. Zelfs doet hij het ook in Open Office.(Alles via WIFI)

 

Ik vermoed dat tijdens de verscheping van het toestel er ergens condensatie moet opgetreden zijn en uiteraard naderhand heeft dit zijn gevolgen.

Heb nog niet gebeld met HP, maar ik vermoed dat het wel niet waar zal zijn volgens hun steeds professionele uitleg (Koop dan een nieuwe)

Jammer dat we geen foto's gemaakt hebben van het probleem, dit zijn we vergeten in onze euforie.

Zo zie je maar dat er toch nog rare dingen kunnen gebeuren tijdens transport van goederen of misschien tijdens opslag in een magazijn.

 

Sorry voor de lange tekst, maar korter kon het echt niet denk ik.

Iedereen bedankt voor de hulp en hopelijk komt niemand dit tegen, want zonder elektronica ervaring sta je dan nergens.

 

Alvast nog een dikke mercie voor iedereen, en hou het forum levendig.     :toppie-bord:

MVG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bektronics zei:

zonder elektronica ervaring sta je dan nergens.

Dat is hier inderdaad van doorslaggevende aard geweest. Proficiat!

 

De fabrikant gaat uw verhaal per definitie afdoen als een verzinsel. Zij maken immers nooit fouten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het fantastisch dat je erin geslaagd ben om de fout te ontdekken en vooral te herstellen.

 

Bovendien heb je nu aan iedereen gezegd dat je niet zomaar een nieuwe printer moet kopen.

Er zit wel ergens een fout tenzij uiteraard dat het versleten is en dat waren al mijn printer geweest.

Ik spreek hier wel over meer dan 100.000 bladzijde afdrukken.

Mijn laatste kleurenlaserprinter was dat ook maar helaas waren er geen onderdelen meer te verkrijgen. Het was van Dell

Dat vond ik erg om zoiets weg te gooien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.