Ga naar inhoud

Aanwijspijl


Danani

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

ik ben heel slecht met computers en ik heb niemand in de buurt die me kan helpen. Vandaar dat ik de misschien ietswat simpele vraag hier stel.. 

 

weet iemand wat het symbool betekend wat er bij de pijl staat? Deze verschijnt sinds kort na het opstarten.

Als ik de computer opstart dan verschijnt de muispijl eerst normaal en na een tijdje verschijnt dit symbool naast mijn pijl. Geprobeerd instellingen bij muis terug te zetten en dat werkt even maar uiteindelijk verschijnt het symbool weer en “selecteert” hij alles wat ik aanraak met mijn muis.. dus teksten en afbeeldingen, logo’s etc 

Kan dat uit .. heb ik op een verkeerde combi geklikt of is het kapot.

ik snap er niks van niet.

 

Plaatje-3.thumb.jpg.7b5642dda302f4648f0e5e693f30caf3.jpg

 

iemand enig idee? 

 

Alvast bedankt!

 

groetjes,

 

Dani

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Danani,

welkom op PCH

(ik draaide even je plaatje, scheelt ons een gedraaide nek :xd: )

 

 

Vraagje (zodat mensen beter kunnen meedenken): dit venster (dit plaatje dus): heb je dat zèlf geopend of gaat dat automatisch open als je opstart?

 

enne: als het een laptop zou zijn: zet hem eens volledig uit (dus via re klikken op je windowsknop, kiezen voor 'afsluiten of afmelden' en daar dan op Afsluiten.

Even later gewoon terug opstarten: heeft hij het nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! 

 

Dankjewel voor het draaien! :)

 

Het venster wat geopend staat op het plaatje heb ik zelf geopend om naar de instellingen te kijken. Daar hoeft men dus niet op te letten. Het gaat enkel om het icoontje met die 2 kleine pijltjes naar boven /beneden “onder” de aanwijspijl. 

 

Wat er gebeurd is dat het icoontje dat je ziet naast mijn pijl automatisch tevoorschijn komt op het moment dat de laptop een aantal minuten wordt gebruikt. 

De ene keer duurt het wat langer dan de andere keer maar het blijft steeds terugkomen. 

Als ik de muisinstellingen open en ik wijzig bijvoorbeeld het aanwijsicoon.. dan verdwijnt het even en dan denk je dat je het probleem verholpen hebt maar dan ineens is het er weer. Echt heel raar. 

 

Opnieuw opstarten op alle mogelijke manieren heb ik al geprobeerd . 

 

Bedankt in ieder geval! Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen maar kan me voorstellen dat het een beetje wazig klinkt. 

aangepast door Danani
Link naar reactie
Delen op andere sites

De functie van dat icoon is volgens mij verticaal scrollen. En volgens mij heeft het alles te maken met TrackPoint wat bij jou ingeschakeld is.

Heb jij misschien een Lenovo Thinkpad laptop?

Tussen de toetsen G, H en B zit een rode knop. Dat is de TrackPoint, waarmee je kunt scrollen of vergroten.

Gebruik jij bewust die TrackPoint? Als je die TrackPoint nooit gebruikt, dan kun je hem beter uitschakelen.

Dat doe je in het venster dat jij liet zien: Eigenschappen van Muis > tabblad UltraNav. Haal daar het vinkje weg voor TrackPoint inschakelen.

Klik daarna onderaan in dat venster eerst op Toepassen en dan op OK.

 

Wil je de TrackPoint wel gebruiken, maar niet om te scrollen? Dan laat je het vinkje staan, maar dan klik je achter TrackPoint inschakelen op Instellingen.

 

Waarschijnlijk krijg je dan zo'n soort venster te zien:

 

5bd224ab4f3ba-trackpoint_instellingen.gi

 

In bovenstaande afbeelding zie je het scroll symbool met de 2 pijltjes dat jij ook in jouw foto liet zien.

In dat instellingen-venster kun je aangeven hoe die TrackPoint zich moet gedragen.

Heb je geen idee wat je met die TrackPoint moet doen? Schakel hem dan uit. Dan ben je volgens mij meteen verlost van dat terugkerende scroll symbool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 25/10/2018 om 22:20, porrelaar zei:

De functie van dat icoon is volgens mij verticaal scrollen. En volgens mij heeft het alles te maken met TrackPoint wat bij jou ingeschakeld is.

Heb jij misschien een Lenovo Thinkpad laptop?

Tussen de toetsen G, H en B zit een rode knop. Dat is de TrackPoint, waarmee je kunt scrollen of vergroten.

Gebruik jij bewust die TrackPoint? Als je die TrackPoint nooit gebruikt, dan kun je hem beter uitschakelen.

Dat doe je in het venster dat jij liet zien: Eigenschappen van Muis > tabblad UltraNav. Haal daar het vinkje weg voor TrackPoint inschakelen.

Klik daarna onderaan in dat venster eerst op Toepassen en dan op OK.

 

Wil je de TrackPoint wel gebruiken, maar niet om te scrollen? Dan laat je het vinkje staan, maar dan klik je achter TrackPoint inschakelen op Instellingen.

 

Waarschijnlijk krijg je dan zo'n soort venster te zien:

 

5bd224ab4f3ba-trackpoint_instellingen.gi

 

In bovenstaande afbeelding zie je het scroll symbool met de 2 pijltjes dat jij ook in jouw foto liet zien.

In dat instellingen-venster kun je aangeven hoe die TrackPoint zich moet gedragen.

Heb je geen idee wat je met die TrackPoint moet doen? Schakel hem dan uit. Dan ben je volgens mij meteen verlost van dat terugkerende scroll symbool.

 YESS Het is gewoon weg! :D En het klopt, het is inderdaad een lenovo Thinkpad. Ik ben helemaal blij! Ontzettend bedankt voor de tijd en de hulp, jullie hebben mij super goed geholpen :) fijne dag! 

aangepast door kweezie wabbit
overbodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan, Danani. Ook namens Passer.

 

Je bent altijd welkom wanneer je weer eens een probleem hebt met je computer.

Ik zal je wel een tip geven: als je wilt antwoorden, moet je niet klikken op de knop Quote. Je kunt dan direct klikken in het vak onderaan de pagina waarin staat "Reageer op dit topic". En dan type je je reactie. Onnodig quoten maakt een topic onnodig lang. ;)

 

Ik wens jou ook een fijne dag. :hello:

Omdat je probleem nu is opgelost zal een lid van het PCH team dit topic sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.