Ga naar inhoud

Verwijderen verschillende mappen windows.old lukt


Surferke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb op een oude laptop verschillende malen WINDOWS 8 geinstalleerd met als gevolg als ik via verkenner ga ik onder de map windows reeds 4maal windows.old zie.

Ik zie windows map met eronder windows.old tot en met windows.old 002.

Mijn vraag wat is de goede map windows waarop laptop werkt, zo ook hoe kan ik de andere mappen verwijderen dit lukt niet .

Wie heeft raad.

Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vermits het hier nog over windows 8 gaat, heeft het (volgens mij) niet veel zin van die old-mappen nog te behouden - ze dienen enkel om naar je vorige windowsversie (vòòr de 8 dus) terug te gaan en ik vermoed dat dàt niet je bedoeling is.  (dit onder voorwaarde dat je 8 op die laptop goed werkt natuurlijk)

 

Hoe probeerde je ze te verwijderen?

 

De goede manier is naar Schijfopruiming te gaan, daar je C aan te klikken, het vakje 'systeembestanden opschonen' aan te klikken en dan de opruiming starten.

Deed je het zo? (want als dit niet lukt, ken ik nog wel een ander middeltje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Surferke,

leg je me dat even uit, want deze mus kan nu niet goed volgen: wat is het verband tussen verschillende windows-8-versies (*) en virussen op je systeem?

 

(*) en die verschillende versies: staan die nààst elkaar (heb je dus een multiboot zodat je kan kiezen wèlke Windows 8 je wil opstarten) of verving de nieuwe Windows telkens de oude?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Surferke zei:

Ik denk dat de laptop vol malware zat meldingen balken meldingen startpagina kwijt ed.

dat snap ik, en nu nog de vraag:

 

19 minuten geleden, Passer zei:

en die verschillende versies: staan die nààst elkaar (heb je dus een multiboot zodat je kan kiezen wèlke Windows 8 je wil opstarten) of verving de nieuwe Windows telkens de oude?

ik veronderstel het laatste - klopt?

 

IN dat geval is je laatste windows.old (kijk naar de datum of het volgnummer) degene die de windows er vlak voor gaat terugzetten.

Die moet je dus houden.

 

Maareuh... draait die laptop nu zonder malware en virussen of zit je er nog mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de verkenner in de linkse zijde zie je onder "deze pc" uw harde schijven staan , normaal is het de "C" waar je Windows op staat....(Lokale schijf (C:)

klik rechts op deze schijf , "eigenschappen" , "schijfopruiming" , daarna op "systeembestanden opschonen" even geduld en dan moet je bij alles een vinkje zetten , "oke" en indien nodig daarna bevestigen of je wel degelijk alle bestanden wilt verwijderen...

na een tijdje is het klaar en zijn alle oude Windows(old) mappen verdwenen..

succes !

aangepast door Tontonmontagnard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.